Adevăratul test pentru piaţa noastră de capital este oferta Romgaz, de la care se aşteaptă să resusciteze lichiditatea şi să antreneze investitori şi emitenţi noi. Aceste speranţe au fost reiterate obsesiv de brokeri, la fiecare ofertă publică, pe principiul "atunci când îţi doreşti, tot Universul lucrează pentru tine". Numai că "Universul" a făcut tocmai pe dos, dacă privim nu mai departe de o lună: drepturile Nuclearelectrica au scăzut sub preţul din ofertă, ca să nu mai vorbim despre eşecul AdePlast.
În aceste condiţii, declaraţiile privitoare la speranţele relansării pieţei sunt doar minciuni. Adevărata lor speranţă este să mai facă un ghişeft.
Romgaz este, totuşi, cel mai mare producător de gaze din ţara noastră, aşa că, dacă nici această companie nu trezeşte bursa, înseamnă că nimic nu o mai poate face.
Oferta Romgaz a fost lansată în mare grabă: intervalul de preţ a fost aprobat vineri în şedinţă de guvern (24-32 lei/acţiune), prospectul - avizat vineri seară de ASF şi afişat peste week-end, iar subscrierile au început ieri, fără o lansare oficială în conferinţă de presă, aşa cum se obişnuia. Ce-i drept, ministrul delegat pentru Energie Constantin Niţă avea alte treburi mai importante, respectiv să se afişeze, în Statele Unite, alături de premier la întâlniri cu societăţi din domeniu.
Nu-i nimic, doar Goldman Sachs lucrează pentru noi. Că doar nu degeaba statul şi-a scăzut pretenţiile la minim 312 milioane de euro pentru 15% din Romgaz, de la 600 de milioane de euro, în vară.
Micii investitori s-au pus pe treabă încă de ieri, deşi beneficiază de discount faţă de instituţionali pentru primele cinci zile ale ofertei.
Reducerea se aplică, însă, numai pentru primele 10.000 de acţiuni subscrise, nu şi pentru GDR-uri (certificate globale de depozit care vor fi listate la Londra).
La finalul zilei de ieri, pe tranşa mică, se subscriseseră 1.256.147 de acţiuni Romgaz (14,5%) din cele 8.672.004 titluri puse la bătaie pe acest segment, potrivit intermediarilor.
Pentru 1.132.589 din aceste titluri, se aplică discount, în timp ce pentru restul, nu, întrucât depăşesc limita de 10.000 de acţiuni/investitor.
Potrivit unor surse din piaţă, băncile au pregătit pentru această ofertă produse de creditare, garantate cu portofoliile în acţiuni.
Oferta Romgaz se va încheia pe 31 octombrie, iar acţiunile vor fi vândute atât la Bursa de la Bucureşti, cât şi prin intermediul unor certificate de depozit (GDR-uri) pe piaţa de la Londra.
Brokerii apreciază că micii investitori au început încă de vineri să vândă o parte din titlurile din portofolii pentru a obţine lichidităţi, bani cu care să subscrie la oferta Romgaz încă din primele zile.
• Brokerii: "Romgaz va umbri celelalte companii"
Interesul pentru Romgaz a dus la scăderea preţului drepturilor de alocare Nuclearelectrica (SNNR01) sub pragul de 11,2 lei/unitate, la care au fost vândute titlurile pe tranşele investitorilor instituţionali (85% din ofertă) şi al marilor investitori de retail (5% din titlurile din ofertă), sunt de părere brokerii.
Potrivit lui Andrei Rădulescu, Senior Investment Analyst în cadrul SSIF Broker, Romgaz are toate şansele să umbrească majoritatea companiilor listate la Bursa de Valori Bucureşti. Domnia sa ne-a precizat: "Investitorii îşi manifestă interesul crescut pentru Romgaz, mult mai mult decât a fost în cazul Nuclearelectrica. Depinde foarte mult ce se va întâmpla cu Romgaz după listare. Dacă preţul acţiunilor va fi unul mic, titlurile se vor vinde foarte mult, lucru care se va resimţi, în continuare, în detrimentul Nuclearelectrica. Eu cred că există şanse mari ca Romgaz să trimită într-un con de umbră celelalte companii de utilităţi listate la bursă".
Mihai Mureşian, directorul de tranzacţionare Intercapital Invest, consideră că preţul drepturilor Nuclearelectrica va continua să se poziţioneze sub nivelul de 11,2 lei/unitate, cel puţin pentru câteva şedinţe. Domnia sa ne-a transmis: "Investitorii încearcă, în acest moment, să facă rost de bani pentru Romgaz. Apreciez că preţul drepturilor de alocare ale Nuclearelectrica va continua să scadă câteva şedinţe. Nu este exclus să revină peste pragul de 11,2 lei/unitate, dar acest lucru este o chestiune de timp".
După două şedinţe de scădere, ieri, drepturile SNNR01 s-au apreciat cu 1,2%, râmânând sub nivelul de 11,2 lei/unitate şi au închis şedinţa la 10,99 lei/unitate. Ieri, au fost efectuate 212 tranzacţii cu 83.889 drepturi Nuclearelectrica, în valoare cumulată de 919.817,13 lei.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 23.10.2013, 00:13)
excelent titlu,fix asa este bvb, vine snn la bursa vindem pe 1-2%, tot asa vor face bisnitarii si la romgaz....dupa romgaz, potopul
2. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 23.10.2013, 00:20)
BVB e o naluca, un fel de calaretul fara cap.
S-a terminat cu piatza de capital autohtona.
Baieti (brokeri, traderi, ASPisti, administratori de fonduri si ce mai sinteti) romanii nu va mai dau bani. Tepele ce si le-au luat in anii trecuti din partea voastra nu trec decit la a doua generatie. Sau inca nu v-ati prins.
In ce-i priveste pe strainii, astia se chinuie sa lichideze ce mai au si sa plece.
Solutia?
15-20 societati mutate pe piata din Vienna, restul vindute pe bani marunti, bagate in insolventa, lichidate si transferat firmiturile la "actionari".
E maxim ce mai pot obtine oricum actionarii aia vreodata.
Iar tu BVB draga te poti lua de mina cu SIBEX, si sa mergeti la azil.
2.1. si cnvm ? (răspuns la opinia nr. 2)
(mesaj trimis de Theraflu în data de 23.10.2013, 08:13)
si cnvm ? cu cnvm ce facem ?
2.2. Adica? (răspuns la opinia nr. 2.1)
(mesaj trimis de Un Nene în data de 23.10.2013, 11:23)
Adica? Vrei sa spui ca esti ingrijorat la maxim de unde va mai manca cnvm-ul?
3. care este capitalul social statutar?
(mesaj trimis de Virgil Bestea în data de 23.10.2013, 00:26)
cel dinainte de listare la bursa , sau cel care va fi stabilit la redactarea raportului financiar pe anul 2013? Pagina 32 arata Capital social
1892691 ;Pagina 138 Capital social statutar astfel cum este inregistrat la Registrul Comertului 385.422.400. Rog pe domnul doctor sau pe Yago sa ma ajute la rezolvarea acestei probleme duale :-)
4. bursa fac bine
(mesaj trimis de anonim în data de 23.10.2013, 06:25)
Ce vi se pare anormal ca a scazut pretul la nuclearelectrica cu 1%?
facebook dupa listare a picat cu peste 30% si nu a plans nimeni
Inainte sa criticati bursa , vedeti dlor jurnalisti, ca mai aveti de acumulat chiar voi cultura bursiera, atunci veti intelege acest fenomen, si nu ati mai veni cu asemenea titluri fara logica
O mare parte din vina aveti voi care cu asemenea articole ii faceti pe oameni sa nu vina la bursa , dupa care strigati ca nu avem investitori
Bursa e de vina ca adeplast a venit cu pret prea mare , chiar inainte de romgaz?
4.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 4)
(mesaj trimis de dana în data de 23.10.2013, 09:37)
da, sigur...de vina este oricine mai putin BVB sau brokerii. Va meritati soarta.
5. atitudine
(mesaj trimis de Dan Coe în data de 23.10.2013, 07:17)
Marturisesc ca nu prea inteleg cui folosesc articolele de acest gen si ca dimpotriva ma asteptam ca un ziar care isi zice Bursa sa sprijine bursa nu sa-i dea in cap de cate ori are ocazia...
5.1. jalnic articol, numai lovituri sub centura (răspuns la opinia nr. 5)
(mesaj trimis de anonim în data de 23.10.2013, 07:48)
asa e, jurnalistii romani zici ca sunt impotriva bursei, cum apare ceva bun ei se gasesc sa critice
5.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 5.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 23.10.2013, 08:09)
brokeri jalnici, va taratzi de la o privatizare la alta, ca caiinii sub masa statului
5.3. fără titlu (răspuns la opinia nr. 5)
(mesaj trimis de anonim în data de 23.10.2013, 08:13)
bursa nu are nicio treaba cu pretul unui ipo sau cu decizia unei companii sa se listeze. darare o vina ca guvernul a decis sa se duca si la londra sa vanda un pachet de actiuni de 350 mil euro. daca bvb ar fi renuntat la penibilul sau sistem de tranzactionare, poate gs era deja cu investitorii sai la bvb si nu mai ducea companiile romanesti la londra cu gdr. urmeaza romtelecom? sau fp?
5.4. e bine ca se listeaza si la Londra (răspuns la opinia nr. 5.3)
(mesaj trimis de anonim în data de 23.10.2013, 08:22)
daca se listeaza si la londra e foarte bine pentru BVB, asa o sa fie mult mai vizibila si o sa mergem in spatele celor foarte mari
nu cred ca isi permitea BVB un esec la Romgaz, asa, cu listarea si la Londra e sigur ca Romgaz va fi un mare succes, iar piata tot aici la Bucuresti se face, ptr ca GDR merg dupa actiuni si nu invers
5.5. exemplul Romgaz (răspuns la opinia nr. 5.4)
(mesaj trimis de anonim în data de 23.10.2013, 08:23)
daca la Romgaz sumele atrase vor fi foarte mari, e posibil ca Romtelecom sa fie listata numai la BVB
5.6. fără titlu (răspuns la opinia nr. 5.4)
(mesaj trimis de anonim în data de 23.10.2013, 08:26)
Ai dreptate ca prin listarea la londra se evita un esec. Si eu cred la fel. Dar gresesti cand spui ca piata se va face la bucuresti. Si asta nu e bine nici pentru noi, nici pt bvb. Nici macar pt asf
5.7. de ce sa nu fie bINE ? (răspuns la opinia nr. 5.6)
(mesaj trimis de anonim în data de 23.10.2013, 08:53)
e chiar bine ca pretul se face la noi pe bursa, pentru ca aici vor veni marii jucatori care doresc care vor vedea ca nu pot sa speculeze pe GDR
va fi ca la FP, e foarte bine pentru BVB
5.8. fără titlu (răspuns la opinia nr. 5.7)
(mesaj trimis de anonim în data de 23.10.2013, 09:07)
daca ai fi un mare jucator, tu ce ai face? ai cumpara aici, cu costuri de 50bps, sau ai sta la londra, unde e lumea ta? din pacate, nu va fi ca la fp
5.9. mai bine pe BVB pentru jucatori mari (răspuns la opinia nr. 5.8)
(mesaj trimis de anonim în data de 23.10.2013, 09:22)
pe BVB, un jucator mare se poate impune
la Londra e mai greu
comisioanele la BVB pentru cei care au rulaje mari nu sunt cu mult diferite de cele de pe pietele externe, unde la tranzactii cu valori mici te costa chiar mai mult ca la BVB
noi nu avem comision minim ca alte burse
5.10. fără titlu (răspuns la opinia nr. 5.3)
(mesaj trimis de anonim în data de 23.10.2013, 09:31)
De ce ar fi penibil sistemul BVB? Tranzactionarea la Londra se face de teama ca investitorii romani nu pot asimila o oferta asa mare, n-are treaba cu sistemul de tranzactionare. Poate preferi sistemul forex in care iti iau aia pipsii ca pe fulgi, fara depozitar, decontare etc.
5.11. fără titlu (răspuns la opinia nr. 5.1)
(mesaj trimis de Adina Ardeleanu în data de 23.10.2013, 09:36)
Ziarul BURSA a prezentat atat avantajele, cat si dezavantajele ofertei Romgaz, pe larg. Am citat toate parerile optimiste de-a lungul timpului, la toate ofertele, la instalarea directorilor generali sau la sughiturile politicienilor despre cum sustin ei piata de capital. A folosit la ceva? Presa trebuie sa observe si sa relateze realitatea, iar deocamdata nu vedem sa fie bine. Ziarul BURSA a organizat o masa rotunda despre piata de capital, in luna septembrie, care s-a bucurat de o prezenta consistenta, ceea ce mie, personal, mi-a dat sperante ca mai sunt sanse. Lumea era entuziasmata, dornica sa dezvolte piata, dar cam atat. No plan! Asteptam actiunea! Intre timp scriem ce vedem.
5.12. "ca cainele" poate esti tu (răspuns la opinia nr. 5.2)
(mesaj trimis de crash în data de 23.10.2013, 09:41)
oare cum naiba apar toti analfabetii frustrati sa-si dea cu parerea depsre bursa?
5.13. fără titlu (răspuns la opinia nr. 5)
(mesaj trimis de MAKE în data de 23.10.2013, 11:50)
N-ati inteles titlul: nu e vorba despre BVB, ci brokerii invoca dezvoltarea BVB, doar ca sa mai faca un ghiseft.
Nu reusesc nici sa inventeze vreo noua minciuna.
5.14. Stimata Doamna Ardeleanu (răspuns la opinia nr. 5.11)
(mesaj trimis de Raul în data de 23.10.2013, 13:17)
Totusi ar trebui citite sau recitite aceste titluri si de catre un investitor. Sfatul meu ca investitor si cititor al ziarului Bursa (in hard-copy) ar fi sa incercati un exercitiu de empatie si sa va puneti in papucii unui potential investitor la bursa. Si aici ma refer la bursa din Romania, pentru ca dupa cum stiti sau nu stiti, majoritatea persoanelor fizice sau juridice care au cont la BVB tranzactioneaza mai mult pe bursele straine. Nu spun sa nu aratati realitatea insa titlul nu are nicio legatura cu articolul in sine, iar dupa cum sigur stiti tiltul vinde articolul, iar un investitor potential (ma refer la oamenii de rand - care tin la banca multe miliarde de euro) care nu stie multe despre piata de capital va interpreta acest titlu ca pe o bariera de intrare - fiind indus in eroare.
Va multumesc
6. ziaristii au actiuni ?
(mesaj trimis de anonim în data de 23.10.2013, 08:09)
ziaristii acestia care tot baga bete in roate bursei, au cumparat vreodata actiuni pe bursa ?
cum poti sa spui ca bursa e un ghiseft, cand speculatiile pe bursa sunt foarte normale, la fel si fluctuatia preturilor
uitati domnilor un alt titlu din presa romaneasca, jurnalisti care "sustin" piata de capital
pe money.ro scrie: Primele semne că listarea Romgaz eşuează
cred ca abia apuca sa se intample asta, ca sa aiba titluri cu horror, drama, soc, groaza
6.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 6)
(mesaj trimis de Raul în data de 23.10.2013, 13:26)
Intr-adevar asta e lipsa de pregatire si pe alocuri rea vointa. Genul asta de jurnalisti scriu in mare parte articole de can-can pentru diverse publicatii abjecte, iar in timpul liber isi dau cu parerea pe teme necunoscute.
Ar fi interesant de vazut cati dintre ei isi investesc nimicul, sau cati dintre ei economisesc bani de la o luna la alta.
Se comporta si scriu asa, pentru ca se afla inca la baza piramidei lui Maslow, iar foamea si nevoile de baza nesatisfacute nu-i lasa sa-si creasca nivelul de educatie financiara de baza.
7. Credit ?
(mesaj trimis de Theraflu în data de 23.10.2013, 08:18)
Bancile dau credit daca vrei sa subscrii la transa asta a investitorilor mici pana 500.000 Ron cu discount de 5 % ?
7.1. Articolul e bun ! (răspuns la opinia nr. 7)
(mesaj trimis de Theraflu în data de 23.10.2013, 08:44)
Trecand peste titlu, articolul este foarte bun si prezinta o imagine la zi corecta a pietei de capital.
Paragraful asta este interesant catre ASF " Potrivit unor surse din piaţă, băncile au pregătit pentru această ofertă produse de creditare, garantate cu portofoliile în acţiuni. "
ASF are mult de treaba si ar trebui sa ne anunte daca au subscris deja si persoane initiate de la Romgaz, poate sunt si politicieni initiati.
7.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 7.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 23.10.2013, 08:53)
ASF, gestulbancilor se numeste margin trading....voi inca nu stiti cam ce-i asta, sau n-ati avut timp sa reglementati pentru piata acest aspect.
e ok...ca lucrezi la ASF, ca lucrezi la CFR, acelasi lucru
8. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 23.10.2013, 08:57)
Bursa(ziarul),mai are un pas.Sa se apuce sa scrie de prostituate.Sa intre in randul presei.
8.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 8)
(mesaj trimis de MAKE în data de 23.10.2013, 11:46)
Am scris despre prostituate si la propriu si la figurat.
9. ora de poloneza
(mesaj trimis de anonim în data de 23.10.2013, 09:23)
Dl. Sobolewski,
nu ne puteti invata niste injuraturi in limba poloneza ca a noastre nu mai au nici-un effect asupra ASF.
Cine-I ASF va intereseaza?
ASF e unii care omoara efectiv bursa cu comportamentul in raport cu infractorii din piata
9.1. Corect (răspuns la opinia nr. 9)
(mesaj trimis de Theraflu în data de 23.10.2013, 09:28)
Prin inactivitate ASF omoara piata.
Nu am am mai auzit nimic de si pe purtatorul de cuvant al asf. Nu a avut timp ? O fi lucrat si in weekend asf de a aprobat asa repede Romgazul ? A aparut si in MO actul guvernului ?
10. ziarul BURSA, pe cand si ceva pozitiv ?
(mesaj trimis de anonim în data de 23.10.2013, 09:32)
nimic pozitiv de Romgaz si BVB ?
numai capace, am impresia ca abia apucati sa apara ceva esec
va amintesc ce titluri ati avut in Bursa cand a fost cazul cu persoana care si-a facut buletin fals si a putut chiar in sistemul bancar sa patrunda.
Cu date de identitate false se fura peste tot in lume, se fura din banci, bancomate, de pe carduri, dar voi, ati pus titlu in ziarul Bursa EXCLUSIVITATE: ŞOC ŞI GROAZĂ PE PIAŢA DE CAPITAL
acum spuneti ca Bursa de Valori e doar un ghişeft!, in loc sa apreciati faptul ca ne integram si noi in randul marilor burse
trist ca incercati sa "ajutati" bursa in acest fel
10.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 10)
(mesaj trimis de dana în data de 23.10.2013, 09:42)
Mai fratilor, cat ajutor sa va mai dea lumea???Aveti ajutor din toate partile. Voi ce faceti?
10.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 10.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 23.10.2013, 09:51)
Handicapatii au nevoie de ingrijire speciala.
10.3. Pozitivele (răspuns la opinia nr. 10)
(mesaj trimis de MAKE în data de 23.10.2013, 09:58)
Cind veti realiza ceva, atunci veti citi articole "pozitive".
Se pare, insa, ca vreti "pozitive" din orice pozitie.
Titlul este perfect justificat: este evident ca nici o listare nu relanseaza Bursa de Valori, dar brokerii o tin una si buna ca listarea marilor companii ale statului ar relansa-o.
De aici decurge ca brokerii mint si ca o noua listare nu este decit un nou ghiseft.
Cind brokerii vor fi in stare sa prezinte un plan coerent de dezvoltare, fiti siguri ca veti gasi in BURSA articole "pozitive".
10.4. fără titlu (răspuns la opinia nr. 10.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 23.10.2013, 10:01)
in nici-un caz nu cumparam SIF1, BRK, SIF4, CEON, Adeplast si alte dume
10.5. Make, acum am inteles (răspuns la opinia nr. 10.3)
(mesaj trimis de anonim în data de 23.10.2013, 10:22)
Draga Make, cand ai initiat o serie de articole impreuna cu dl.Nicolaescu ref." conducator roman/ sau NU, atunci nu am inteles nimic. Doream sa inteleg ca astept ceva Nou, ceva bun, ceva profesionist, altfel decat Noi. Din pacate, acum am inteles. Este greu sa fii roman. Este mai greu de fapt sa intelegi de ce sunt lasati unii cu functii de CEO sa faca ceea ce vor in tara mea. Daca as fi fost in Franta si venea un roman CEO sa facea concedieri asa aiurea, dar in special francezi, cum ar fi fost oare reactia? La noi..nimic! Nu s-a schimbat nimic. Dupa 3 transe de concedieri facute de romani, la superba institutie, am inteles, ca Totul vine de undeva, o lista si niste nume si atat. Adica, nu se doreste schimbarea. Nimeni nu o vrea. Di dimineata am auzit la radio cum dl.Ponta ii asigura pe americani, ca din punct de vedere constitutional nu vor mai fi problem. Nu inteleg si pace de era nevoie de aceasta " asigurare" in fata lor? Cine sunt ei pentru noi? De ce le suntem noi vasali? Asta legat de articolul tau de ieri, pentru care te felicit din inima . Asa conducatori, asa popor! Cum sa schimbi ceva, daca acolo lasi la fel? Atunci un singur personaj si astepti minuni? Eu inteleg, ca de fapt nu doresti sa schimbi. Crede-ma lucrurile sunt la fel. Ai avut dreptate. Doru a avut dreptate. Imi cer scuze ca atunci nu am inteles nimic si totusi am vorbit. Pe viitor voi fii mai rezervat. Tu, scrii numai articole bune. Si positive. Noi nu intelegem insa nimic. Esti pe o alta frecventa fata de noi. Sau noi suntem prea stresati ca sa integelem ce mai este cu " fericirea " prin lumea asta. A se citi pozitivul din articole. Cand spui adevarul, uneori doare. Make, nu s-a schimbat nimic in ultimii 23 de ani. Imi marturisea cineva un fost DG de la noi, ca dorit sa faca o " mare" concediere la Marketing si I s-a spus, nu se poate, este vara consilierului lui Ponta. Auzi!! Si? Nu facut nimic. A cazut el! Deci..in ce tara suntem? De ce ne suparam? De ce nu intelegem ca Avem Dreptul sa spuneam adevarul..ca nu trebuie sa ne fie teama..avem Dreptul. Noi nu ne mai manifestam normal. Nu mai avem constiinta! Suntem pur si simplu niste roboti. Criticam cand cineva spune adevarul, si nu spuneam nimic cand cineva strica imaginea firmei. Dar il numim pe cel care spune, care se opune Mahalagiu. De ce? Make, te ador! Make, iti ador echipa! make, te felicit!
10.6. fără titlu (răspuns la opinia nr. 10.3)
(mesaj trimis de anonim în data de 23.10.2013, 10:24)
despre ce mai scrieti dupa ce se-nchide bursa? ca de bine , de rau, ati mancat o paine alba ...
10.7. In fiecare zi..face ceva Pozitiv (răspuns la opinia nr. 10)
(mesaj trimis de anonim în data de 23.10.2013, 10:25)
Tu chiar nu vezi? Aceasta echipa minunata, in fiecare zi ne da ceva pozitiv. Insa din pacate este singura. Aici este o problema!
10.8. Cu Mitomana (răspuns la opinia nr. 10)
(mesaj trimis de anonim în data de 23.10.2013, 10:26)
Cu Mitomana de la Spiru, chiar va " integrati" insa nu stiu unde.
10.9. Pana alba tampeste (răspuns la opinia nr. 10.6)
(mesaj trimis de anonim în data de 23.10.2013, 10:28)
Pentru sanatate ta, este bine sa mananci paine neaga cu seminte. Vezi ca face Velpitarul. Alba nu as da nici la dusmani.
10.10. fără titlu (răspuns la opinia nr. 10.9)
(mesaj trimis de anonim în data de 23.10.2013, 10:31)
corect. acum imi explic multe!
10.11. Cu voi la putere? (răspuns la opinia nr. 10.6)
(mesaj trimis de anonim în data de 23.10.2013, 10:31)
Cu " geniile " ramase in curand asa va fii?? Nu se poate! Acum, au ramas numai capetele luminate, nu se poate asa ceva. Totul va fi roz! De fapt se si vede NU ?
10.12. dle Make, unde s-au pierdut banii dvoastra? (răspuns la opinia nr. 10.3)
(mesaj trimis de anonim în data de 23.10.2013, 10:48)
domnule Make, as vrea sa stiu, sumele de bani pe care spuneti ca vi le-a pierdut SIMA, unde s-au pierdut: pe BVB sau pe bursele dezvoltate ? nu as crede ca pe bvb
de fapt, ce nu va convine la BVB, ca daca vin speculatorii si se intampla ca la Nuclearelectric, scade putin pretul, spuneti ca e ghiseft
avem companii la BVB care au o capitalizare de 30 miliarde euro, cu romgaz inclus
singura problema este lichiditatea, care lipseste din cauza ca nu sunt multi speculatori, dar asta se rezolva in timp
eu cred ca BVB chiar e o alternativa pentru cine are bani la banca si vrea sa castige mai mult, cumparand actiuni care dau dividende bune
ce nu va place la BVB de tot criticati atata ?
10.13. completare sau sugestie (răspuns la opinia nr. 10.12)
(mesaj trimis de anonim în data de 23.10.2013, 10:54)
d-le Make, daca vreti sa educati lumea si piata de capital sa se dezvolte, va dau o sugestie
treceti in ziarul Bursa, langa tabelul dcu dobanzile bancare, si randamentul la dividend, adus de unele actiuni de la BVB
sa vada cititorii diferenta, daca vreti, puteti sa fiti pozitivi
la BVB sunt si lucruri bune, faptul ca sunt listate companii atractive, accesul la piata este facil, comisioanele nu sunt mari, acum media la 0.5-0.6% , este loc de mai bine, dar cred ca BVB este pe un drum bun
10.14. Zau (răspuns la opinia nr. 10.13)
(mesaj trimis de anonim în data de 23.10.2013, 11:01)
Tu, chair crezi asta? Sau esti balbaila ? Care le spune colegilor despre lista lui cionga? Dora ca el I a scos, desigur. Bravo taranila.
10.15. ce vrei si nu ai la BVB ? (răspuns la opinia nr. 10.14)
(mesaj trimis de anonim în data de 23.10.2013, 11:09)
de fapt care e problema ? ai bani si nu ai cumva ce actiuni sa cumperi la BVB ? nu ai companii mari si solide care dau dividend mai mare decat la banca ? ce te opreste sa investesti ?
10.16. fără titlu (răspuns la opinia nr. 10.12)
(mesaj trimis de MAKE în data de 23.10.2013, 11:31)
Ca nu conteaza.
10.17. fără titlu (răspuns la opinia nr. 10.6)
(mesaj trimis de MAKE în data de 23.10.2013, 11:43)
De bine si de rau.
11. ce tot criticati bursa, fara rost ?
(mesaj trimis de anonim în data de 23.10.2013, 11:20)
eu sunt investitor si sunt multumit de servitiile BVB si ale firmei de brokeraj cu care lucrez
am actiuni ieftine sa cumoar, am platforma online de tranzactionare, comision 0.4% si 0.25% la intraday, dividendele le-am incasat de la toate companiile unde am actiuni, acum avem si oferte cu actiuni la cele mai importante companii energetice din Romania,
avem pe ATS cele mai bune firme straine din lume, pe acestea este amrket maker si tot timpul este BID ask, de fapt ce lipseste de nu sunteti multumiti ?
aveti bani si nu stiti ce sa faceti cu ei, sau e vorba doar de frustrari romanesti ? credeti ca pe marile burse e diferit ?
ia studiati experienta A&D Pharma pe bursa din Londra si vedeti cat de bine e afara ?
11.1. scuzati greselile (răspuns la opinia nr. 11)
(mesaj trimis de anonim în data de 23.10.2013, 11:21)
scuzati greselile in textul de mai sus, tableta si graba sunt de vina :)
11.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 11.1)
(mesaj trimis de MAKE în data de 23.10.2013, 11:39)
Desigur, scuzam greselile.
Am inteles.
BVB este un vis.
11.3. BVB nu e un vis, dar poate sa devina (răspuns la opinia nr. 11.2)
(mesaj trimis de anonim în data de 23.10.2013, 11:45)
BVB trebuie sa contribuie la educarea populatiei, sa se implice in promovare, sa relationeze mai mult cu cetatenii, sunt chestiuni de imagine care trebuie rezolvate
dar la partea de emitenti si acces la piata nu sta rau
dar aici trebuie sa intervina si brokerii, ei au birouri in toate orasele tarii si reprezentanti in teren
deasemenea, presa este ar putea as fie un aliat important care sa contribuie la dezvoltarea pietei, dar e bine sa recunoastem cand se intampla lucruri bune, cum, de ex, este aceasta listare a Romgaz, nu sa se spune ca e doar un ghiseft, de parca nu toata lumea are posibilitatea sa cumpere actiuni si sa castige
oricine poate cumpara actiuni foarte rapid, comod si cu costuri destul de reduse
11.4. conteaza si contextul , Romania vs alte tari (răspuns la opinia nr. 11.3)
(mesaj trimis de anonim în data de 23.10.2013, 11:56)
in Polonia fondurile de Pensii s-au infiintat in 1999, in Romania abia in 2007
in tarile cu burse dezvoltate, aceste fonduri activeaza de zeci de ani
In Polonia, fondurile au fost obligate sa investeasca numai pe bursa poloneza
in Romania, plasamentele monetare sau bancare au fost un concurent serios pentru bursa, deoarece dobanzile sau randamentele au fost foarte mari,, abia acum acestea incep sa scada si banii vor merge spre bursa
in celelalte tari cu burse dezvoltate, la dobanzile bancare erau foarte scanzute, uneori aproape de zero, asa ca bursa era principala alternativa
in Romania, aceste lucru se intampla abia acum, pe cand la altii se intampla de zeci de ani
abia acum romanii isi pun intrebarea unde pot sa castig mai mult decat la banca, unde iau vreo 3 % sau 4% pe an
11.5. fără titlu (răspuns la opinia nr. 11.3)
(mesaj trimis de MAKE în data de 23.10.2013, 12:01)
BURSA a contribuit, contribuie si va contribui.
BURSA a fost aliat, este si va fi, indiferent de ceea ce credeti.
Totusi asta nu a contat, nu conteaza si nu va conta, cit timp Bursa de Valori Bucuresti (ca simbol al pietei noastre de capital) nu conteaza.
Brokerii trebuie si trebuie, dar nu fac nimic si nimic.
Din cauza asta Bursa a reusit sa coboare din stadiul de vis, la cel de nimic.
Traiasca piata de capital romaneasca!
Poate mai facem si noi un ghiseft!
11.6. tocmai, ca nu mai e un gheseft (răspuns la opinia nr. 11.5)
(mesaj trimis de anonim în data de 23.10.2013, 12:17)
s-a vazut la listarea Adeplast, unde intermediarii si-au fixat un comision foarte mare, dintr-un pret, destul de piperat al actiunilor la IPO, in comparatie cu alte actiuni de la BVB, nu a mers, oamenii nu au subscris, poate ca s-au mai schimbat lucrurile si nu mai merge cu ghiseftul
deasemenea, la Nuclearelectrica, nu s-a speculat prea mult, nici nu s-a castigat f mult nici nu s-a pierdut f mult, e in limitele normalului cotatia, mai ales ca s-a mutat interesul pe Romgaz
eu spun ca titlul cu bursa e un gheseft nu se potriveste dupa ultimele evenimente si cred ca BVB s-a comportat destul de profesionist in toata povestea asta, chiar d-l Sobolewski a declarat ca din IPO Adeplast trebuie sa invatam, pentru ca viitoarele listari sa fie de succes
11.7. Comparatia si contextul (răspuns la opinia nr. 11.4)
(mesaj trimis de MAKE în data de 23.10.2013, 12:23)
Comparatia ne este defavorabila, contextul, insa, ne este favorabil.
Mai avem un an si doua luni pina la dezlantuirea Iadului bancar, cind toti banii lor vor dori sa fuga oriunde altundeva.
Ce pregatiri face piata noastra de capital?
Zero.
Cum va musca BVB din miliardele de euro inspaimintate de "bail in"?
Nicidecum.
11.8. Lectia (răspuns la opinia nr. 11.6)
(mesaj trimis de MAKE în data de 23.10.2013, 12:28)
Am inteles ca trebuie sa invatam din Adeplast, dar n-am inteles ce sa invatam.
Adeplast e o societate proasta?
Eu, unul, habar n-am.
Stiu, insa, ca Prospectul auditat de unul din B4, era garantat de o Scrisoare de confort.
Ce sa invatam?!
11.9. cine trebuie sa muste ? (răspuns la opinia nr. 11.7)
(mesaj trimis de anonim în data de 23.10.2013, 12:31)
oare numai bursa trebuie sa muste din banii care sunt in banci ? Oare cei care au bani la banci si vor castiga tot mai putin, nu trebuie sa muste din bursa ?
e ca si cu fondurile europene.
nu poti sa le dai cu forta oamenilor acesti bani, a durat o vreme pana s-a ajuns la cozi cu proiectele pentru bani europeni.
asa o sa fie si cu bursa
povestea cu mamaliga romaneasca se cam potriveste
11.10. raspuns lectia Adeplast (răspuns la opinia nr. 11.8)
(mesaj trimis de anonim în data de 23.10.2013, 12:51)
e simplu
- pretul Adeplast poate ca este bun si corect pentru dl Barbut, dar supraevaluat in comparatie cu alte actiuni listate la BVB, vezi SNP la PER 6, comparativ cu Adeplast evaluata la 40 milioane euro cu PER 11-12 (raportat la profitul din 2012)
- dupa atatea necazuri pe care le-au avut investitorii cu companii private listate, care au datorii mari, exista o reticenta: Dafora, Concefa si multe altele
din acest motiv trebuia un discount mai serios si un pret mai apropiat de realitatea actuala din piata
momentul a fost cat de poate de prost ales, venea oferta Romgaz, o companie buna pentru dividende si cu pret atractiv la IPO
era greu de crezut ca poate sa treaca Adeplast. Sansa era ca BCR, care au facut evaluarea, sa fi cumparat ei actiuni Adeplast pentru a se putea incheia cu succes oferta, dupa care, le vindeau in piata la pret bun, repet, daca ei credeau in pretul de la IPO
dar nu au facut-o , desi mai era nevoie doar de cateva milioane euro, un mizilic, comparativ cu valoarea fondurilor administrate de BCR
oare asta inseamna ca pretul a fost mare si pentru cei care au facut evaluare si au lansat oferta ?
BVB nu are nici o vina pentru esecul Adeplast, de asta Sobolewsky a spus ca e o lectie si chiar l-a indemnat pe domnul Barbut sa revina cu o noua listare
11.11. OK (răspuns la opinia nr. 11.9)
(mesaj trimis de MAKE în data de 23.10.2013, 13:06)
Ce va spuneam?!
OK, stati si asteptati sa va vina.
Sinteti maestrii in asta.
11.12. HA,HA,HA! (răspuns la opinia nr. 11.10)
(mesaj trimis de MAKE în data de 23.10.2013, 13:19)
De unde provine presedintele BVB?
Poate ca de la BCR?
Banca unde-i angajat presedintele BVB nu a crezut in pretul de pe Bursa care-i condusa de angajatul sau!
Minune mare!
Nu mi-ati raspuns daca Adeplast e buna sau proasta.
Pentru ca daca-i buna, atunci discountul nici nu-si are rostul, poate ca, dimpotriva, trebuia sa ceara prima de emisiune.
Si-a dublat Adeplast profitul, sau nu l-a dublat?
De ce-mi pomeniti de Dafora, Concefa si Petrom?!
Seamana?
Directiva europeana cu privire la izolatii ii ofera lui Petrom aceeasi perspectiva de dezvoltare ca lui Adeplast?
Domnilor, esecul ofertei Adeplast va revine completamente si deocamdata ramine un mister.
Deocamdata...
11.13. e buna Adeplast, dar la pret mai mic (răspuns la opinia nr. 11.12)
(mesaj trimis de anonim în data de 23.10.2013, 13:33)
E f buna adeplast, ca si companie, dar pe bursa se lucreaza cu evaluari
Daca e prea scumpa , investitorii nu cumpara, daca e ieftina ,cumpara
La fel si Romgaz, statul poate vroia 600 mil euro pe 15%, dar nu da nimeni atata, chiar daca e f buna compania, asa ca o vinde mai ieftin
La fel trebuia si la Adeplast, poate ca evaluarea corecta era 40 mil euro, dar ca sa cumperi tb un pret mai mic
11.14. Adeplast (răspuns la opinia nr. 11.13)
(mesaj trimis de MAKE în data de 23.10.2013, 13:42)
Ostilitatea cu care a fost primita oferta Adeplast de comunitatea pietei este fara precedent.
N-am mai vazut niciodata asa ceva.
A fost un linsaj.
Sinteti siguri ca nu exista brokeri si fonduri de investitii detinatori de actiuni la concurentii Adeplast?
12. postaci
(mesaj trimis de anonim în data de 23.10.2013, 12:10)
Ce tare! Se pare ca au aparut si aici postaci remunerati. Stiu cate ceva despre piata, dar ii cam tradeaza limba de lemn si lungimea postarilor. Oricum, este un pas inainte.
12.1. postari lungi vs postari scurte (răspuns la opinia nr. 12)
(mesaj trimis de anonim în data de 23.10.2013, 12:20)
o postare lunga, e lunga, pentru ca ea contine si argumente
tu si altii care aveti postari scurte, initiati doar jigniri, barfe, atacuri la persoane, nimic consistent si concret
13. fără titlu
(mesaj trimis de Vasile în data de 23.10.2013, 12:37)
Cum vine asta: Reducerea se aplică, însă, numai pentru primele 10.000 de acţiuni subscrise, nu şi pentru GDR-uri (certificate globale de depozit care vor fi listate la Londra).... ziaristul lu' peste.
In perioada 22-28 octombrie se aplica un discount de 5% si in functie de cate ori este suprasubscrisa oferta ti se aloca numar de actiuni.
13.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 13)
(mesaj trimis de anonim în data de 23.10.2013, 13:12)
Pretul de oferta per Actiune aplicabil pentru primele 10.000 (sau mai putin) de Actiuni Oferite subscrise
cumulativ de fiecare Investitor Mic va fi egal cu (a) 95% din Pretul Final de Oferta pentru acei Investitori Mici ale caror subscrieri au fost inregistrate in sistemul de tranzactionare al Bursei de Valori Bucuresti in primele cinci zile lucratoare ale Perioadei de Oferta sau (b) 97% din Pretul Final de Oferta pentru acei Investitori Mici ale caror subscrieri au fost inregistrate in sistemul de tranzactionare al Bursei de Valori Bucuresti incepand cu a sasea zi lucratoare a Perioadei de Oferta, potrivit prospectului. Daca ti se aloca peste 10.000 de actiuni, nu ai discount decat pentru 10.000. despre asta e vorba.
13.2. BRAVO! (răspuns la opinia nr. 13.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 23.10.2013, 13:19)
Vad ca v-a urcat pe pereti articolul asta!
Asa ar trebui sa fiti si pe bvb...va trebuie doar un impuls!
13.3. fără titlu (răspuns la opinia nr. 12.1)
(mesaj trimis de Octa în data de 23.10.2013, 13:22)
Ziaristul lui peste ramane consecvent. Reducerea se aplica investitorilor mici, care achiziotioneaza pana in 10.000 de actiuni. Daca cineva cumpara 15.000 de actiuni, discountul se va face doar pentru cele 10.000 de titluri. Pentru restul, de 5000 nu se aplica reducere.
13.4. fără titlu (răspuns la opinia nr. 13.2)
(mesaj trimis de MAKE în data de 23.10.2013, 13:26)
Cind le zgudui hamacul, oamenii se supara.
13.5. fără titlu (răspuns la opinia nr. 13.2)
(mesaj trimis de Vasile în data de 23.10.2013, 13:26)
Eu sunt si pe BVB cu cont deschis de tranzactionare si numai pe pierdere sunt. A fost o oportunitate pe CEON (Cemacom Zalau), dar nu am profitat de ea. Brokerii stiu de ce!
13.6. fără titlu (răspuns la opinia nr. 13)
(mesaj trimis de anonim în data de 23.10.2013, 19:41)
Bravo Vasile!!!!
Esti poate singurul care ai CITIT articolul!
Restul se dau mari "brokeri sau mari investitori"
Tanti Vero Placintescu se poate angaja cel mult la PLACINTARIE, iar ziarul BURSA daca se vrea APRECIAT de cititori sa-i RECTIFICE GRESALA .
Se aude domnul MAKE???
14. Cine este dusmanul pietei de capital?
(mesaj trimis de MAKE în data de 23.10.2013, 13:50)
Cine este dusmanul?
Noi, ziaristii, care scriem despre voi, sau voi, care ati ingropat Adeplastul?
14.1. d-le Make de ce acuzati daca nu stiti? (răspuns la opinia nr. 14)
(mesaj trimis de anonim în data de 23.10.2013, 14:35)
domnule, in comentariul 11.8. spuneti ca habar nu aveti de Adeplast, va citez : "Adeplast e o societate proasta? Eu, unul, habar n-am."
daca nu aveti habar, atunci de ce acuzati pe cineva ca ar fi ingropat oferta ? daca pretul a fost prea mare, oare cine e de vina ?
de ce nu ati subscris la Adeplast domnule Make ? e clar ca nu ati subscris daca ati spus in comentariu ca habar nu aveti daca e buna sau rea.
14.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 14.1)
(mesaj trimis de MAKE în data de 23.10.2013, 15:25)
Intre "habar n-am" si acuzatii, se gaseste raspunsul de la 11.13: " E foarte buna Adeplast".
Lucrez cu materialul clientului, stimate domn si nu am nici o vina daca materialul este desirat.
Nu, nu am subscris, dar nu pentru ca habar n-am; nu subscriu ca sa pot comenta liber, fara interes material.
14.3. Ramine intrebarea (răspuns la opinia nr. 14.2)
(mesaj trimis de MAKE în data de 23.10.2013, 15:29)
De ce ati ingropat Adeplastul, daca e o societate foarte buna?
Nu numai ca nu v-a cerut prima de emisiune, asa cum pare sa fi fost normal, ci v-a acordat si discount.
Ce-ati avut cu Adeplastul?
Cind ati ingropat Adeplastul, nu v-ati gindit ca va ingropati pe voi insiva?!
14.4. Balbaila (răspuns la opinia nr. 14.3)
(mesaj trimis de anonim în data de 23.10.2013, 15:41)
Noul dg ne vorbea intr un e mail de imaginea proasta de pe net a institutiei. Vad si constant ca si a luat pr care sa scrie aici. Cat o fi contractul ca vad ca habar nu au sa raspunda. Cheltuitii banii degraba domnilor. Deci cum este cu adeplastuk ?
14.5. Sa fim realisti (răspuns la opinia nr. 14.3)
(mesaj trimis de Theraflu în data de 23.10.2013, 16:22)
Sa fim realisti Adeplast nu-i o societate rea. Traverseaza o perioada mai dificila sub levierul imprumuturilor luate de la banci. Intr-un an de zile s-ar putea ca lucrurile sa arate foarte bine la Adeplast dar la momentul acesta nu au fost suficienti investitori dispusi sa mearga alaturi de banci la Adeplast pentru ca aveau oferte mai bune la orizont. Pretul unei actiuni a fost foarte foarte mare air de vina nu pot fi decat intermediarii BCR si Intercapital. Momentul ales a fost foarte prost, promovarea dezastruaoasa si oricat sa zbatut Barbut sa salveze ce singur nu mai putea pentru ca efectiv a fost tradat de intermediari.
Sigur pe viitor toti brokerii au de invatat din esecul Adeplast.
14.6. discutam degeaba de Adeplast, nu sunteti informat (răspuns la opinia nr. 14.3)
(mesaj trimis de anonim în data de 23.10.2013, 16:43)
daca sustineti ca la Adeplast nu a fost prima de emisiune, inseamna ca nu stiti aproape nimic despre aceasta oferta, dar sustineti ca cineva a ingropat Adeplastul.
Vai de capul nostru, si mai avem curajul sa-i criticam pe cei de la bursa, cand noi nu cunoastem nici cele mai elementare lucruri
14.7. BURSA e un ziar de lux (răspuns la opinia nr. 14.6)
(mesaj trimis de MAKE în data de 23.10.2013, 17:52)
Domnu', am pomenit de prima de emisiune pentru ca ati uitat ca exista.
Dar nu am pretentii sa sesizati asta, de vreme ce nu puteti discerne cursul unei discutii, in care am afirmat in clar ca habar n-am cit de buna e societatea.
Stiu ca prospectul o arata buna, stiu ca a existat o scrisoare care garanta acuratetea cifrelor, stiu ca si-a dublat profitul, stiu ca are o perspectiva exploziva teoretic, generata de o Directiva europeana si l-am cunoscut pe Barbut care mi-a aparut ca un fel de buldog in afaceri.
Mai stiu ca Barbut a respectat toate recomandarile de promovare si ca s-a conformat tuturor regulilor.
Nu stiu daca merita prima de emisiune, nu am facut calculul, dar voi nu mai stiti decit de discount.
Esecul Adeplast va apartine integral voua.
Cit de ridicol suna "Dar nu vedeti nimic pozitiv?", "De ce nu ne sinteti aliati?"
Stiti de ce spunem adevarul?
Pur si simplu pentru ca vrem ca BURSA sa apara si dupa ce ingropati Bursa de Valori, cum ati ingropat si Adeplastul.
BURSA este un ziar de lux, care nu se injoseste in minciuni.
14.8. Frumos Make! (răspuns la opinia nr. 14.7)
(mesaj trimis de anonim în data de 23.10.2013, 18:06)
Insa intelege cineva acest adevar? Intelege sau doreste cineva sa inteleaga ca TU nu te injosesti in menciuni? S-a dorit pana acum acest lucru? Hai sa ne uitam de cand a aparut si pana in present unde se duce! Pacat.
14.9. Adeplast nu a fost ingropat, sa se listeze din nou (răspuns la opinia nr. 14.7)
(mesaj trimis de anonim în data de 23.10.2013, 18:30)
Adeplast poate sa se listeze din nou, dar sa fie un pret acceptat de investitori si oferta sa fie lansata cand este cerere, nu cand toata lumea sta cu banii blocati pentru Romgaz
pretul sa fie apropiat de valoarea contabila si raportul pret actiune / profit sa fie unul de 7-8 , sa fie loc de crestere pentru cei care cumpara
14.10. Lectia: Adeplast a fost invatat minte (răspuns la opinia nr. 14.9)
(mesaj trimis de MAKE în data de 23.10.2013, 22:41)
Nu stiu ce lectie vom fi invatat noi, dar nu cred ca Adeplast va mai reveni.
Ba chiar, cred ca l-ati invatat minte nu doar pe el, ci v-ati inhibat filonul de companii private dispuse, eventual, la listare.
Un filon bogat, dar care va tine minte "lectia Adeplast", multi ani de zile.
14.11. lectia Praktiker sucursala Romania (răspuns la opinia nr. 14.10)
(mesaj trimis de Virgil Bestea în data de 23.10.2013, 23:11)
Draga Make,
opinia publica a luat in urma cu cateva luni cunostiinta de insolventa firmei Praktiker din grupul Metro. Acolo era o reclama foarte interesanta: 20% reducere la toate sortimentele de marfuri care nu au stecker. Care a fost lozinca domnilor Anghel, Koniecznky s.a.m.d, neuitandu-l bineinteles pe Mr. Fox ? Fara un discount nici un investitor nu se scoala din pat, daramite sa mai citeasca un prospect. S-a pus in discutie Price Earning Ratio la Petrom si valorile reduse ale celoralte actiuni de pe piata nationala. S-a privit cu multa nonsalanta atunci cand domnul Roiss a spus ca nu ar fi bine sa fie listata BCR in anul 2009 , dupa ce in 2008 la 100 de dolari investiti Return on Equity a fost mai mare de 50 dolari (sau euroni) in timp ce Europa se zbatea in convulsiile crizei Post Lehman. Am inghitit in 2011 in prima parte a lui Decembrie renumita zicala a prietenului meu Andreas potrivit careia numai niste barbari ar fi indurat taierile salariale si cresterile de impozite, lucru care in Europa de Vest nu ar fi fost de inchipuit. Poate acesta sa fie motivul pentru care poporul roman este imperfect ca natie, asa cum a glasuit un animal care se furiseaza pentru a inghiti cate un pui sau o gaina. Hilaritatea unor comunicate atinge cote apocaliptice cand se anunta descoperirea unei cantitati de petrol care este echivalenta cu 0.2 la suta(zero virgula doi exact:-) din productia totala a concernului. Ce parere va faceti de o firma de rating care scrie in ratingul sau despre compania pe care o analizeaza ca ar fi fost mai bine protejata daca ar fi avut un acces mai bun la fluxul financiar al firmei la care are actiuni majoritare. Ce spuneti de o agentie de stiri care in preajma unei listari a unei participatii dintr-o companie importanta schimba prescurtarea pe ecranele monitoarelor financiare, sau despre un index pe care doar NIMENI este interesat a-l privi. Chiar nu va dati seama ce puternice sunt aceste firme si cate sume trebuiesc investite pentru ca valoarea lor adevarata sa nu ajunga la investitorul de rand? Este trist mai ales atunci cand prin aceste tertipuri o tara intreaga si un neam incercat este improscat cu noroiul denigrarii. Oare ce ar fi daca intr-o buna zi am spune ca nu ne intereseaza nici un baril de petrol, un metru cub de gaz sau vreo uncie de aur si vom incerca sa ne chivernisim doar prin valorificarea inteligentei de care dispunem? Sa fie cumva si momentul in care parlamentul nu va mai avea atatia candidati, iar dregatoriile statului vor fi doar pentru cei care sunt de parere ca cei pe care ii slujesc intr-adevar sunt prietenii si nu lacheii lor ...we can MAKE it happens !!!!!!!!!!!!!
14.12. un IPO nu are succes oricum (răspuns la opinia nr. 14.10)
(mesaj trimis de anonim în data de 24.10.2013, 00:03)
in lume sunt foarte multe IPO care esueaza
daca oferta nu e atractiva, nu vor putea trece, oricat de buna e compania
pretul trebuie sa fie atragator
strategia la Adeplast a fost f proasta
poatea sa vina cu 2.5 ron la IPO, dupa care sa faca MCS cu prima de emisiune in functie de pretul din piata
asa vedea si d-l Barbut ca e o diferenta intre evaluarea dansului si evaluarea pietei
bursa e pregatita pentru listari, din moment ce are succes Romgaz cu 400 milioane de euro, de 25 ori mai mare decat Adeplast
succes a avut si Transgaz si Nuclearelectrica
pentru ca preturile au fost atractive
daca Romgaz facea IPO la 50 lei / actiune era esec, cum a fost si Adeplast
intermediarii, probabil au crezut ca pot profita de entuziasmul de la Nuclearlectrica si lumea nu se mai uita la pret Adeplast
dar nu a mers
daca era 2.5 pretul trecea sigur, chiar daca era si Romgaz, pentru ca era loc de crestere si la Adeplast
daca Romgaz trece cu 400 milioane euro, si Adeplast nu a trecut cu 16 milioane euro, inseamna ca vina a cui este?