RECUNOAŞTE CĂ A TRIŞAT LA TESTELE DE POLUARE ÎN SUA "Volkswagen" pierde aproape un sfert din valoarea de piaţă

A.V.
Ziarul BURSA #Companii #Auto / 22 septembrie 2015

"Volkswagen" pierde aproape un sfert din valoarea de piaţă

Compania riscă amenzi de 18 miliarde dolari

VW opreşte comercializarea unor modele diesel pe piaţa americană

--------

Actualizare 22:00 RAR: "Răspunderea pentru asigurarea conformităţii producţiei revine autorităţii care a emis omologarea"

Vehiculele marca Volkswagen pentru Europa deţin omologarea comunitară acordată de autoritatea germană şi nu de către Registrul Auto Român (RAR), iar conform legislaţiei europene, răspunderea pentru asigurarea conformităţii producţiei revine autorităţii care a emis omologarea, potrivit unui comunicat remis azi redacţiei de RAR.

RAR mai arată: "Monitorizarea emisiilor de gaze poluante, în afara ciclului oficial de măsurare, este un subiect care a intrat în atenţia Comisiei Europene de mai mulţi ani. Drept urmare, mai multe comisii tehnice la nivelul UE au studiat impactul şi au concluzionat că este necesară o modificare legislativă pentru a evita depăşirea excesivă a nivelului de emisii la funcţionarea în regim real, în afara ciclului. Modificarea legislativă a trecut de avizele CE, se află în discuţie la nivelul UE şi presupune o metodă alternativă de măsurare cu echipamente ambarcate în vehicul şi în funcţionarea reală, pe şosea. Metoda previne riscul de a avea situaţii echivalente cu cele din SUA, şi anume ca producătorii să programeze calculatoarele motoarelor pentru o funcţionare avantajoasă pe ciclul oficial de măsurare, faţă de funcţionarea reală a vehiculelor. Noul set de măsuri poartă denumirea generică de RDE (Real Drive Emission).

2. Principiul de admitere pe piaţă pentru vehiculele noi, între UE şi SUA, diferă fundamental, procedurile având la bază alte principii:

-în Uniunea Europeană se aplică principiul omologării de tip acordată de o autoritate independentă, de terţă parte, care presupune: încercarea tipului de vehicul înainte de punerea pe piaţă; acordarea unui certificat de omologare; supravegherea conformităţii producţiei;

-în Statele Unite ale Americii se aplică principiul auto-certificării (self-certification), prin care: producătorul efectuează el singur încercările; producătorul declară autorităţii că respectă cerinţele; autoritatea acordă dreptul de vânzare pe baza declaraţiei; autoritatea verifică ulterior îndeplinirea cerinţelor.

Ca şi în cazul de faţă, dacă se constată neconformităţi, autoritatea ia măsuri şi sancţionează producătorul.

Din diferenţa celor două principii de admitere pe piaţă se poate trage concluzia că varianta UE are un grad de prevenţie mai mare pentru punerea pe piaţă a unor vehicule cu probleme. În acelaşi timp, varianta americană permite ulterior depistării unor probleme aplicarea unor sancţiuni mai drastice".

(A.C.)

------------------

Actualizare 15:40 Oficiali: "Investigaţiile ar trebui extinse la nivelul întregii industrii auto"

Investigaţiile anunţate de autorităţile de reglementare din SUA, care au acuzat Volkswagen de instalarea unor sisteme electronice speciale pentru evitarea standardelor referitoare la poluare, ar trebui extinse pentru a include întreaga industrie auto, au anunţat astăzi oficialii din Germania şi Franţa, transmite MarketWatch.

Temerile privind implicaţiile scandalului au dus la scăderea acţiunilor producătorilor auto din Europa. La Bursa de la Frankfurt, acţiunile VW, cel mai mare producător auto din lume, înregistrau marţi dimineaţă un recul de 5%, după ce luni au închis în scădere cu aproape 20%.

Marţi, ministrul francez de Finanţe Michel Sapin a cerut o anchetă la nivelul UE privind scandalul în care este implicat producătorul auto german, avertizând că şi companiile auto franceze ar putea fi verificate.

Olaf Lies, ministrul Economiei în Saxonia Inferioară şi membru al Board-ului de supervizare al Volkswagen, a cerut extinderea investigaţiilor, ale căror rezultate ar putea avea consecinţe în cazul în care se constată că directorii companiilor auto sunt găsiţi vinovaţi de nerespectarea standardelor referitoare la poluare.

"Sunt convins că toată lumea este interesată dacă nivelul emisiilor măsurate a fost cel real. Această problemă nu va afecta doar Volkswagen ci şi alte companii, având loc o dezbatere publică intensă", a apreciat Olaf Lies.

"Piaţa se aşteaptă ca problema să nu se limiteze la SUA", a apreciat Ingo Speich, manager de fond la Union Investment, care deţine mai puţin de 1% din Volkswagen.

(S.G.)

--------------

Actualizare 14:20 Doi activişti au descoperit manipularea datelor privind emisiile

Peter Mock şi John German sunt doi activişti care au testat maşinile Volkswagen (VW) pentru a arată scepticilor europeni că este posibil ca maşinile diesel să aibă puţine emisii, relatează Bloomberg.

Dar în loc să descopere că automobilele pe motorină ale VW sunt eficiente din acest punct de vedere, ei au descoperit emisii mai mari decât cele prezentate de producătorul de maşini.

"Noi nu aveam nicio suspiciune. Ne-am gândit că vehiculele ar fi curate", a spus John German pentru Bloomberg.

(S.G.)

-------------

Actualizare 11:20 Coreea de Sud investighează corectitudinea testelor de poluare pentru două modele VW şi un model Audi A3

Coreea de Sud investighează corectitudinea testelor privind emisiile poluante pentru două modele Volkswagen (VW) şi un model Audi A3, măsură care extinde scandalul în care este implicat grupul auto german, care a recunoscut că a trişat la verificările din Statele Unite, relatează Reuters.

Potrivit informaţiilor din presă, Departamentul american de Justiţie al Statelor Unite a început o investigaţie penală în legătură cu aceste acuzaţii, care se referă la automobile diesel sub brand VW şi Audi, respectiv VW Jetta, Beetle, Golf şi Passat şi Audi A3.

Investigaţia din Coreea de Sud implică 4.000-5.000 de automobile Jetta, Golf şi Audi A3, fabricate în perioada 2014-2015, a declarat Park Pan-kyu, director adjunct în Ministerul Mediului din această ţară.

Ministerul ar putea impune rechemarea de pe piaţă a vehiculelor VW respective, dacă investigaţia va identifica probleme.

Reprezentanţii Volkswagen Korea au refuzat să comenteze.

Grupurile germane Daimler şi BMW au anunţat că acuzaţiile la adresa VW nu li se aplică.

(S.G.)

---------------

"Volkswagen" AG (VW), cea mai mare companie auto din Europa, a pierdut, ieri, aproape un sfert din capitalizarea sa de piaţă, după ce a recunoscut că a trişat, timp de câţiva ani, în SUA, la testele de măsurare a emisiilor poluante ale automobilelor diesel, riscând, în situaţia dată, amenzi de până la 18 miliarde de dolari, respectiv acuzaţii penale.

Acţiunile societăţii au coborât cu 18% pe piaţa din Frankfurt, la ora locală 16.31, ajungând la 132,40 euro, însă mai devreme declinul a fost de 23%, la 125,4 euro. De la începutul anului, declinul acţiunilor "Volkswagen" este de aproape 30%.

Scăderea de ieri a şters peste 15 miliarde de euro din capitalizarea de piaţă a VW, care trece de 61 de miliarde de euro.

La finele săptămânii trecute, directorul executiv al companiei auto, Martin Winterkorn, a declarat că aceasta colaborează cu autorităţile americane care investighează cazul şi a anunţat, totodată, lansarea unei investigaţii externe, comandată de VW. Oficialul companiei şi-a cerut scuze pentru situaţia creată, spunând că "regretă profund" că a fost afectată încrederea clienţilor.

Martin Winterkorn a informat: "Volkswagen a ordonat o investigaţie externă după ce autorităţile de reglementare din SUA i-au cerut companiei să recheme la service aproximativ 500.000 de vehicule. Personal, îmi pare nespus de rău că am încălcat încrederea clienţilor noştri şi a publicului. Nu vom tolera niciun fel de încălcare a reglementărilor noastre interne sau a legislaţiei".

Winterkorn a mai declarat că VW va face tot ce este necesar ca să repare prejudiciile de imagine provocate de acest scandal.

În acest context, VW a oprit vânzările vehiculelor implicate în investigaţie. Aproximativ 482.000 de vehicule diesel produse în perioada 2008 - 2015 sub brandurile Volkswagen şi Audi includ software-ul destinat să modifice nivelul emisiilor, după cum a anunţat autoritatea SUA. Acestea au fost rechemate la service. Măsura priveşte modele printre care Jetta, Beetle, Golf, Passat şi Audi A3.

Compania a mizat pe automobilele cu motoare diesel cu emisii reduse pentru creşterea vânzărilor pe piaţa americană. În primul semestru din 2015, VW a depăşit vânzările liderului pieţei SUA - compania japoneză "Toyota Motor" Corp., însă investigaţia referitoare la emisiile poluante ar putea opri această evoluţie.

Anul trecut, vânzările VW sub brand propriu au scăzut cu 10% în SUA, la 366.970 unităţi.

Berlinul verifică posibilitatea falsificării datelor privind emisiile vehiculelor

Producătorii auto vor trebui să transmită către Autoritatea Rutieră germană informaţii relevante, în baza cărora instituţia să poată estima dacă datele privind emisiile vehiculelor ar fi putut fi falsificate în Germania şi în Europa, a informat ieri Guvernul de la Berlin.

După scandalul "Volkswagen", autoritatea a precizat: "Companiile auto trebuie să colaboreze strâns cu autorităţile SUA pentru clarificarea problemelor. Ne aşteptăm ca firmele să transmită Autorităţii Rutiere informaţii relevante pentru a investiga dacă au avut loc incidente similare în Germania şi în Europa", a precizat un purtător de cuvânt al Ministerului Mediului de la Berlin.

Opinia Cititorului ( 1 )

  1. Toti posesorii de motoare TDI stiu ca diferenta de randament vine de la arderea combustibilului la temperaturi mult mai ridicate, temperaturi la care din nefericire se creeaza oxizi de azot... Sigur ca dieselul se zbate intre reglementari impotriva particulelor de carbon (combatute prin cresterea temperaturii de ardere sau aditivi+filtre) si emisia de NOx. Barierele de poluare americane sigur ca sunt niste taxe protectioniste menite sa apere industria rudimentara si poluatoare americana insa in privinta NOx-ului i-au prins pe nemti cu pantalonii in vine si nu ezita sa le-o traga. Dupa standardele americane, nu conteaza ce se intampla dupa aceea si ca au tras industria mondiala cu doi pasi inapoi. Ridicol este ca cel mai mare poluator mondial, America, ii invinge pe cei de pe locul 3-4 al poluarii intr-un compus care se masoara in parti pe milion !

Comanda carte
Gala BURSA 2024
veolia.ro
Apanova
digi.ro
aages.ro
danescu.ro
librarie.net
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

25 Noi. 2024
Euro (EUR)Euro4.9767
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7456
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3349
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9683
Gram de aur (XAU)Gram de aur407.8725

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Mirosul Crăciunului
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
petreceriperfecte.ro
thediplomat.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb