Guvernul trebuie să susţină financiar promovarea turismului, alături de asociaţii şi patronate. Criza economică şi concurenţa acerbă a ţărilor vecine au determinat scăderi mari ale volumului de vânzări pentru vacanţele de pe teritoriul ţării noastre, arată un comunicat remis redacţiei. Asociaţiile şi patronatele din domeniu solicită intervenţia de urgenţă a Ministerului Dezvoltării Regionale şi Turismului pentru a li se alătura financiar şi nu numai în promovarea destinaţiilor noastre turistice.
Toate ţările dezvoltate turistic au avut şi au fonduri de promovare considerabile: Bulgaria (4 milioane de euro în 2009), Croaţia (30 mili-oane de euro pentru 2010), Turcia (100 milioane de dolari pentru 2010), Grecia (57,8 milioane de euro), Austria (32 milioane de euro). "În timp ce destinaţiile de turism cu care România ar putea concura au campanii de promovare în derulare, Guvernul României, prin ministerul de resort, amâ-nă reluarea campaniilor interne şi internaţionale de promovare a turismului româ-nesc", susţin oficialii Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism din România (ANAT).
Conducerea ANAT a adăugat: "Înţelegem dificultăţile cu care se confruntă Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului, generate de actualele constrângeri bugetare, însă considerăm că, fără susţinere din partea statului a eforturilor private de promovare a turismului, activitatea economică a operatorilor de turism este afectată şi se produc disponibilizări severe în acest sector. Toate acestea duc la scăderea încasărilor la bugetul de stat şi la bugetele locale".
Având în vedere potenţialul ţării noastre în domeniu, Asociaţia consideră că susţinerea dezvoltării turis-mului naţional reprezintă o şansă de relansare a economiei şi poate contribui la combaterea efectelor crizei economice.