Compania Roman SA, producător de autocamioane aflat în insolvenţă, a încheiat anul trecut cu pierderi de 5,48 milioane de lei, de aproape opt ori mai puţin decât în 2014, când anunţa un rezultat negativ de aproape 39,72 milioane de lei. Afacerile companiei s-au restrâns uşor, de la 11,06 milioane de lei la 10,42 milioane de lei.
Pierderile companiei braşovene în perioada 2010 - 2014 au ajuns la peste 100 de milioane de lei. Astfel, dacă în 2010 şi 2011, societatea raporta pierderi totale de peste 41 de milioane de lei, în 2012 acestea se cifrau la 10,27 milioane de lei. Un an mai târziu, rezultatul negativ a fost de doar 8,27 milioane de lei.
Fabrica braşoveană a intrat în 2014 în insolvenţă la cererea administratorilor pentru o datorie de 90 de milioane de lei. Creditorii companiei au solicitat să fie înscrişi în tabel cu sume de recuperat de 192,130 milioane de lei (43,5 milioane de euro), dar administratorul judiciar desemnat de Tribunalul Braşov - Cenţu SPRL Braşov - a decis să admită creanţe de doar 91,948 milioane de lei (20,8 milioane de euro).
Reorganizarea Roman SA, decisă la începutul lunii septembrie, prevede încasări uriaşe în următorii trei ani din contracte încheiate cu statul. Potrivit planului de reorganizare propus de lichidatorul Cenţu SPRL, firma ar urma să deruleze contracte de aproape 1,7 miliarde de lei (383 de milioane de euro) cu statul român. Numai din servicii de reparaţii a unor echipamente cu destinaţie specială compania braşoveană ar urma să aibă încasări de 1,275 miliarde de lei, în timp ce din fabricarea de echipamente cu destinaţie specială ar urma să aibă încasări de 414,454 milioane de lei.
Lichidatorul mai arată că firma American International Service a făcut cereri pentru achiziţia de 100 de autotractoare 6×4 în valoare de 29,568 milioane de lei şi a câte 50 de bucăţi de autotransportatoare trupe, autocisterne apă şi autocisterne combustibil, valoarea estimată a acestui contract fiind de 14,784 milioane de lei. O altă cerere, a companiei East African Community Speed Ltd - Uganda, vizează achiziţia a 95 de autobasculante şi 25 de autocamioane 6×6, valoarea contractului fiind de 63 de milioane de lei. De asemenea, potrivit planului de reorganizare, compania are o comandă de la firma columbiană Non Plus Ultra SA pentru 100 de şasiuri de autobuz Roman 12.210 şi 300 de şasiuri Roman 12.180, valoarea totală a contractului fiind de 60 de milioane de lei.
Totuşi, compania nu poate produce deoarece nu dispune de cash-flow, iar băncile nu garantează avansurile pe care societatea le poate primi din cauza faptului că aceasta este în insolvenţă.
Compania ar urma să aibă încasări şi din vânzarea de active, valoarea estimată a acestora fiind de 67,274 milioane de lei. Doar terenul Fabricii de Jante, de aproximativ 13 hectare, este evaluat la 42,431 milioane de lei. De altfel, pentru acest teren s-au purtat discuţii cu omul de afaceri Simon Maurer care era interesat să construiască un ansamblu rezidenţial în acea zonă, dar afacerea s-a tergiversat, iar constructorul se pare că a abandonat ideea pentru moment. Compania ar fi dispusă să îşi vândă şi pavilionul administrativ pentru 3,024 milioane de lei.
În total, compania ar urma să aibă în cei trei ani profituri de 163,243 milioane de lei din care să poată plăti cele 132,250 de milioane de lei către creditori, din care să investească 20 de milioane de lei în repararea şi modernizarea liniilor tehnologice.
1. impropriu
(mesaj trimis de cireasa în data de 05.08.2016, 09:52)
cred ca este impropriu sa numti firma de restructurare lichidator in contextul in acre vorbiti de revirimentul fabricii