Compania de asigurări de viaţă Aegon România a urmat tendinţa segmentului pe care activează şi a înregistrat o majorare de 22%, în 2018 faţă de 2017, a cifrelor de vânzare pentru principalele produse pe care le promovează prin intermediul partenerilor săi bancari.
Cea mai importantă tendinţă, manifestată în ultimii doi ani, rămâne consolidarea segmentului asigurărilor de viaţă. Acesta a manifestat o tendinţă ascendentă încă din 2015, atingând nivelul maxim de creştere în 2017, când volumul de prime brute subscrise pentru activitatea de asigurări de viaţă a fost cu 21% peste valoarea înregistrată în 2016. Aegon România, parte a grupului financiar internaţional Aegon, prognozează că în 2019, piaţa asigurărilor se va stabiliza şi va continua, după toate probabilităţile, să crească într-o cadenţă temperată, influenţată şi de contextul geo-politic intern şi extern, se arată într-un comunicat de presă remis redacţiei noastre.
Aegon România a încheiat 2018 cu un volum al primelor brute subscrise de circa 96 milioane lei (aproximativ 20,6 milioane euro). Valoarea plasamentelor în 2018 a atins pragul de 318 milioane lei, în creştere cu 16% comparativ cu 2017, când s-a situat la 280 milioane lei, iar prima medie brută a fost de 2.700 lei. Indemnizaţiile pentru poliţele ajunse la finalul perioadei contractuale (beneficiile de maturitate şi anuităţile) s-au plasat la 6,02 milioane lei, iar valoarea indemnizaţiilor pentru evenimentele asigurate (daune) a fost de 2,2 milioane lei. La nivel local, compania a înregistrat 544 de dosare cărora li s-a dat o rezoluţie într-un interval mediu mai mic de o zi lucrătoare. Valoarea medie a despăgubirilor acordate per dosar s-a ridicat la aproximativ 4.690 lei.
"Piaţa de asigurări de viaţă a avut un parcurs interesant în 2018, fiind influenţată pozitiv de creşterea puterii de cumpărare a populaţiei. Aegon România a înregistrat la rândul său creşteri pe acest segment, iar în 2019 ne propunem să continuăm dezvoltarea, să aducem noi produse în portofoliu şi să punem accent şi pe implementarea programelor de educaţie financiară pe care le-am demarat în ultima perioadă", a declarat Sînziana Maioreanu, CEO al Aegon România.
Principalele produse de asigurări de viaţă pe care s-a concentrat activitatea companiei în 2018, au fost Aegon Fii Sigur, distribuit prin Banca Transilvania, şi Aegon de Viitor, care poate fi achiziţionat prin reţeaua Alpha Bank. Ambele produse au fost foarte apreciate de clienţi, fapt tradus prin creşterea vânzărilor.