Studiul "Rethinking paid, earned and owned media: New rules for marketing performance", realizat de Initiative pe baza discuţiilor cu consumatori din Australia, China, Germania, Spania, Columbia, Thailanda, Italia, UK şi SUA, face apel la o regândire a strategiilor marketerilor în funcţie de o nouă segmentare a canalelor de marketing: paid, earned şi owned media, arată un comunicat remis redacţiei.
Studiul arată cât de importantă a devenit implicarea consumatorilor în comunicarea pe care brandurile o susţin prin cele trei tipuri de canale. Mai mult de jumătate din populaţia studiului (52% dintre cei intervievaţi) îşi petrece o parte importantă din timpul liber căutând informaţii online despre branduri înainte de a lua decizia de cumpărare. Internetul este principalul factor care a condus la creşterea timpului alocat de consumatori pentru căutarea şi compararea informaţiilor despre branduri, ca pas premergător deciziei de cumpărare.
În acest context, cu 56% dintre consumatori declarând că Internetul le-a schimbat complet modul de a face cumpărături, brandurile care nu interacţionează cu consumatorii online riscă să dispară. Refuzul de a cumpăra un produs sau un serviciu fără o documentare prealabilă online atinge cele mai înalte valori în rândul tinerilor: 48% dintre consumatorii cu vârste cuprinse între 18 şi 34 de ani comparativ cu 37% dintre consumatorii cu vârste între 35 şi 54 de ani.