Principalele elemente care determină contractarea unui spaţiu de birouri în ţara noastră sunt bugetul alocat şi amplasarea clădirii, care să poată oferi o gamă largă de servicii conexe, apreciază franciza de servicii imobiliare RE/MAX, într-un comunicat trimis astăzi redacţiei.
Alegerea unui spaţiu de birouri pentru o companie este o decizie care poate influenţa semnificativ comportamentul şi modul de lucru al angajaţilor. Potrivit RE/MAX, tranzacţiile imobiliare din sectorul office sunt influenţate, în primul rând, de bugetul alocat de către viitorul chiriaş, însă multinaţionalele au înţeles deja că suplimentarea de buget per angajat pentru un spaţiu de top nu este o cheltuială, ci o investiţie în propria afacere.
Răzvan Cuc, directorul regional RE/MAX România, a declarat: "În general, în sectoarele de servicii bine remunerate, diferenţa de cost a chiriei per angajat între un spaţiu premium şi unul mediocru are o valoare motivaţională mult mai mare pentru angajat, decât o majorare a salariului cu aceeaşi sumă. De aceea, companiile cu o cultură organizaţională eficientă ştiu să exploateze acest avantaj ca pe o investiţie şi o oportunitate în recrutare şi dezvoltare".
Un bun exemplu în acest sens îl reprezintă companiile din industria IT, care pun un accent puternic pe confortul angajaţilor, ca să faciliteze recrutările şi să dezvolte compania. Totodată, companiile multinaţionale au cele mai înalte standarde când aleg un nou sediu. Firmele de acest fel lucrează cu oameni specializaţi în negocieri imobiliare, care înţeleg în cel mai mic detaliu nevoile chiriaşilor şi care pot efectua analize comparative între criteriile de care sunt interesaţi, se mai arată în comunicat.
Dincolo de buget, locul este un criteriu decisiv în alegerea spaţiului de birouri. Astfel, companiile sunt interesate de disponibilitatea locurilor de parcare, existenţa unor servicii conexe (precum o zonă comercială), precum şi de un acces facil la mijloacele de transport.
"Clădirile sau zonele cu notorietate au importanţă semnificativă, iar dacă întrunesc şi condiţiile de finisare, dotare, servicii, accese, vor atrage interesul companiilor cu bugete importante. În cazul acestora, proprietarii tind să semneze contracte ferme care să le asigure ocuparea spaţiului pe un interval de 3-5 ani", a completat Răzvan Cuc.