Continuând politica de susţinere a sectorului agricol si parteneriatul său cu APIA, BRD pune la dispoziţia fermierilor din România un canal digital de accesare a creditelor destinate finanţării capitalului de lucru, se arată într-un comunicat al BRD, remis redacţiei.
Odată cu lansarea campaniei anuale de pre-finanţare subvenţii agricole, BRD le oferă fermierilor posibilitatea de a aplica online pentru creditul APIA, direct pe site-ul băncii, conform sursei.
Potrivit comunicatului, "Noul canal de distribuţie online adresează nevoia de rapiditate şi flexibilitate din partea fermierilor, care pot astfel să dedice mai mult timp activităţii lor de bază şi să valorifice mai bine oportunităţile de business într-un sezon agricol extrem de intens", a declarat Lidia Capmare, Directoarea Departamentului Fonduri Europene şi Programe Naţionale (EUNAT) al BRD Groupe Societe Generale.
Graţie parteneriatului cu APIA, încheiat în 2008, peste 90.000 de fermieri primesc anual diferite forme de sprijin (subvenţii) plătite fie de la bugetul de stat, fie de la bugetul Uniunii Europene prin conturile deschise la BRD. Specialiştii băncii, înţelegând nevoile specifice ale fermierilor români şi dinamica activităţilor agricole, au construit un pachet cuprinzător de avantaje destinate acestora.
Creditul APIA de la BRD este un mijloc de finanţare a cheltuielilor aferente campaniilor agricole anuale, prin care fermierii beneficiază, în avans, de 90% din valoarea subvenţiilor de încasat de la APIA. Împrumutul este rambursat automat din subvenţia plătită de APIA, iar dobânda se achită o singură dată, la finalul creditului, informează sursa.
Pentru a aplica online pentru creditul APIA, fermierii trebuie doar să solicite Agenţiei de Plăţi şi Intervenţie în Agricultură ca Adeverinţa de înregistrare fermier să fie trimisă în format electronic la bancă, iar contul dedicat din adeverinţă destinat încasării subvenţiei să fie deschis la BRD, arată datele comunicatului.