Euroins România a vândut 1,2 milioane de poliţe din toate produsele de asigurare, în primul trimestru al acestui an, faţă de 0,9 milioane anul trecut. Cel mai mare procent de creştere s-a înregistrat în zona asigurărilor opţionale - subscrierile sunt aici de trei ori mai mari decât anul trecut, rezultând o primă subscrisă de 55 milioane lei, potrivit unui comunicat de presă.
"Ne aflăm într-un proces accelerat şi vizibil de transformare extrem de provocatoare, pe termen lung, pe care l-am început anul trecut odată cu schimbarea întregului consiliu de conducere al companiei de asigurări, continuând cu majorări semnificative de capital (peste 300 de milioane de lei) de la acţionarii noştri şi de asemenea de la BERD, care şi-a arătat angajamentul de a continua să investească în această industrie.
În ciuda provocărilor pe care piaţa asigurărilor din România ni le arată în fiecare zi, punem multă atenţie şi executăm activităţi operaţionale pentru îndeplinirea unui plan de redresare foarte ambiţios, pe care ni l-am asumat, fiind strict supravegheaţi de autorităţi.
Rezultatele pozitive ale eforturilor noastre se pot observa deja în indicatorii noştri oficiali din zona de asigurări şi de asemenea, în comportamentul pieţei - plăţi mai rapide, relaţii de încredere şi transparente cu clienţii şi partenerii noştri, scăderea numărului de reclamaţii. Rezultatele noastre au fost confirmate atât de cel mai recent raport oficial publicat pe 24 iunie de ASF, cât şi de comunicatul de presă publicat de BERD pe 26 iunie 2022. Ambele documente oferă dovezi în cifra performanţei noastre din ultimul an şi pot privi doar tendinţa pozitivă a viitoarei dezvoltări", a declarat Tanja Blatnik, CEO Euroins România.
Potrivit sursei citate, cota de piaţă a Euroins în RCA în primul trimestru din 2022 a fost de 36%, crescând mai puţin decât concurenţii săi după distribuirea clienţilor City Insurance. Evoluţia actuală arată că până la sfârşitul anului Euroins va atinge o cotă de piaţă de RCA sub 30%, precizează sursa citată.
Perioada de plată de la data solicitării clienţilor până la data plăţii a fost redusă cu 86%. În T1, plata medie a tuturor daunelor - în care nu au existat victime - a fost de cinci zile, după depunerea cererii de plată, în condiţiile în care în T1 2021, timpul mediu de plată a despăgubirilor a fost de 34,5 zile, se mai arată în comunicat.