Înmatriculările de maşini noi fabricate de producătorul român Dacia s-au dublat în mai, cea mai bună performanţă înregistrată în Europa, chiar dacă piaţa internă a scăzut cu jumătate, Dacia obţinând o cotă de piaţă în Europa de 2% luna trecută, potrivit datelor publicate azi de Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile, cu sediul la Bruxelles, preluate de Reuters.
Pe piaţa din Europa Occidentală, înmatriculările de autoturisme noi s-au triplat în mai. Compania a vândut luna trecută 19.933 vehicule, în creştere faţă de 5.421 vehicule vândute în mai 2008.
În perioada ianuarie - mai 2009 au fost înregistrate în întreaga Europă 89.965 maşini noi Dacia, faţă de 73.929 vehicule în perioada similară din 2008. În urma companiei româneşti se situează producătorii auto Hyundai, cu o creştere a înregistrărilor de maşini noi în Europa de 25% în mai 2009, comparativ cu mai 2008, şi Volkswagen, cu o creştere a vânzărilor de 9,2%.