Italia va oferi subvenţii de până la 6.000 de euro cumpărătorilor de vehicule cu emisii reduse şi va aplica taxe achiziţiilor de vehicule mari cu motoare pe benzină şi motorină, potrivit măsurilor aprobate în Parlament, transmite Reuters.
Măsurile fac parte din bugetul pe 2019 aprobat duminică de camera superioară a Parlamentului şi modifică propunerile prezentate de guvern la începutul acestei luni, care fuseseră criticate de industria auto.
Sindicatele şi asociaţiile din sectorul auto au avertizat în legătură cu taxa propusă, afirmând că ar putea să îi afecteze nu doar pe producătorii de automobile ci întreg lanţul de furnizori, inclusiv locurile de muncă.
Partidele aflate la guvernare, Mişcarea 5 Stele şi Liga, au fost în conflict în această privinţă, Liga fiind împotriva introducerii unei noi taxe pe maşini.
În noua formă, taxele propuse pentru automobilele cu motorizare tradiţională nu se vor aplica automobilelor mici de familie, ci doar vehiculelor puternice, între care SUV-urile.
O taxă de 1.100 de euro va fi aplicată pentru automobilele pe benzină şi motorină care generează 161-175 de grame de dioxid de carbon pe kilometru. Taxa va urca la 1.600 de euro pentru emisii de 176-200 de grame de dioxid de carbon şi la 2.000 de euro pentru emisii de 201-250 de grame de dioxid de carbon pe kilometru.
Stimulentele pentru vehiculele electrice şi hibride vor varia în funcţie de emisiile generate şi nu vor fi acordate pentru modelele care costă peste 50.000 de euro.
Noile măsuri, care trebuie să fie aprobate şi de camera inferioară a Parlamentului, vor intra în vigoare la 1 martie şi vor fi valabile până în 2021.