OMV Petrom, cea mai mare companie de energie din Europa de Sud-Est, a dezvoltat, la rafinăria Petrobrazi, un nou combustibil maritim cu conţinut redus de sulf, de până la 0,5%. Combustibilul le permite companiilor de transport maritim să reducă emisiile de sulf şi să fie in conformitate cu regulile Organizaţiei Internaţionale Maritime (IMO) care au intrat în vigoare în 2020. Prima livrare a avut loc în Portul Constanţa, la sfârşitul anului trecut, informează un comunicat remis Redacţiei noastre.
Procesul de obţinere a noului tip de combustibil a fost posibil cu ajutorul unei investiţii de 3 milioane euro în instalaţii logistice pentru producţie din cadrul rafinăriei Petrobrazi. Implementarea proiectului a durat aproape doi ani. Până la finalul anului trecut, transportatorii maritimi consumau păcură cu un conţinut de sulf de 3,5%. Noul combustibil maritim obţinut la rafinăria Petrobrazi are un conţinut de maximum 0.5% sulf, în conformitate cu standardul IMO pentru limita globală privind conţinutul de sulf aplicabilă industriei de transport maritim începând cu acest an, mai informează sursa.
Până la lansarea acestui produs, piaţa din România era aprovizionată exclusiv din import. De-acum înainte, la rafinăria Petrobrazi, se pot produce anual cel puţin 70Kt de combustibil maritim cu conţinut redus de sulf, în funcţie de optimizarea producţiei pentru a satisface cererea şi a maximiza valoarea adăugată.
OMV Petrom vine în sprijinul industriei de transport maritim cu o soluţie sustenabilă, atât economic cât şi din perspectiva protecţiei mediului. Potrivit IMO, prin limitarea la 0.5% a conţinutului de sulf din combustibilul maritim folosit de nave, se poate obţine o scădere de 77% a cantităţii anuale de emisii de sulf, ceea ce înseamnă 8.5 milioane de tone metrice de sulf pe an la nivel global. Acest lucru are un impact pozitiv pentru calitatea vieţii în comunităţile oraşelor portuare şi de coastă.
Conform datelor Comisiei Europene, 90% din comerţul extern cu mărfuri al Uniunii Europene este maritim şi peste 400 de milioane de pasageri tranzitează, anual, porturile europene.