Un manager de fermă din California de Nord a creat o platformă social-media care conectează fermierii cu consumatorii locali pentru a stopa risipa de alimente, informează Deutsche Welle.
Bloomfield Organics, o fermă ce se întinde pe 17 hectare în California, a început în urmă cu aproximativ zece ani o afacere cu produse ecologice pe o piaţă de nişă. Ca multele altele, ferma se luptă să-şi ducă produsele pe piaţă în ciuda faptului că se află la o oră de mers cu maşina de San Francisco.
În această primăvară, cercetătorii de la Universitatea Davis din California au raportat că seceta care se înregistrează în al treilea an ar putea provoca industriei agricole pierderi de 1,7 miliarde dolari de dolari. Adesea, fermierii pur şi simplu nu-şi pot vinde produsele înainte de a se strica sau nu întrunesc standardele estetice stricte stabilite de supermarketuri.
Ginerele proprietarului fermei, Nick Papadopoulos a scris un mesaj adresat comunităţii locale online în care a vorbit despre produsele disponibile şi care ar fi o pierdere pentru comunitate dacă ar fi lăsate să se strice. În câteva ore, oamenii au răspuns online. Alimente care ar fi riscat să fie aruncate şi-au găsit cumpărători, iar ferma a putut să-şi recupereze o parte din costuri.
La scurt timp, site-ul a devenit rapid un mod eficient pentru agricultori şi comunitate de a reduce risipa de alimente. Papadopoulos a spus că mesajele personalizate i-a încurajat pe oameni.
Orice fermier poate posta o alertă pe CropMobster şi mesajul ajunge în timp real pe e-mailuri şi în diferite reţele de social media.
Până acum au fost postate aproximativ 400 de alerte şi s-au înscris în jur de 1000 de oameni. Platforma este încă limitată la zona San Francisco şi funcţionează în mare măsură din donaţii. Operatorii site-ului se gândesc cum să extindă reţeaua pe scară mai largă.
Prin CropMobster au fost distribuite până acum aproape o jumătate de milion de kilograme de alimente, ce s-a tradus în aproape un milion de dolari în venituri pentru micii producători.