Grupul geman "Bayer" AG, cu activităţi în industria chimică şi farmaceutică, va lua în discuţie săptămâna aceasta, în cadrul unei reuniuni a boardului de supraveghere, înstrăinarea anumitor branduri de pe segmentul sănătăţii consumatorilor, respectiv opţiunile pe care le are la dispoziţie pentru divizia de sănătate a animalelor, conform unor surse apropiate situaţiei, citate de Reuters.
Acestea afirmă că societatea va analiza strategia pe termen lung, ca parte a eforturilor de consolidare a finanţelor sale, după preluarea companiei americane "Monsanto" Co., pe 63 circa de miliarde de dolari.
"Bayer are în plan să înstrăineze branduri destinate sănătăţii consumatorilor, din anumite ţări unde consideră că afacerile sunt prea mici ca să pros-pere pe termen lung", a precizat una dintre surse.
Oficialii "Bayer" au refuzat să facă vreo declaraţie cu privire la cele publicate de Reuters.
Afacerile derulate de companie în domeniul sănătăţii animalelor trebuie să crească pentru a concura cu rivalii mai mari, dar "Bayer" nu dispune de puterea financiară necesară unor "mişcări majore", conform unei surse care menţionează că în timp ce viitorul acestei divizii va fi analizat la reuniunea amintită, o decizie oficială va fi luată, probabil, ulterior.
Conform surselor, compania nu a angajat deocamdată vreo bancă de investiţii care să exploreze opţiunile pentru divizia de sănătate a animalelor, însă specialiştii interni ai "Bayer" de pe segmentul fuziunilor şi achiziţiilor analizează vânzarea activelor din domeniul sănătăţii consumatorilor. Această din urmă divizie s-a confruntat cu declinul vânzărilor în condiţiile în care consumatorii din SUA cumpără mai mult online decât în farmaciile tradiţionale.
În primele nouă luni din 2018, divizia "Bayer" de sănătate a consumatorilor şi-a redus vânzările cu 0,4%, dacă se exclud fluctuaţiile de curs valutar. Scăderea vine după un declin de 1,7% pe întregul an 2017, potrivit Reuters.
Divizia de sănătate a animalelor a avut vânzări de 1,57 miliarde de euro în 2017, cu 3,2% mai mari faţă de 2016. Acestea reprezintă circa 4,5% din veniturile totale obţinute de grup din vânzări.
La data de 5 decembrie, directorul executiv al companiei, Werner Baumann, este aşteptat la Londra ca să informeze investitorii cu privire la măsurile menite să consolideze finanţele grupului. Totodată, oficialul "Bayer" plănuieşte să prezinte o actualizare strategică, să lanseze ţintele companiei pe anul 2022 şi să ofere detalii referitoare la operaţiunile extinse ale diviziei Crop Science după prelarea "Monsanto".
Baumann este supus presiunilor să acţioneze astfel încât să determine creşterea preţului titlurilor companiei după ce aceasta a pierdut 38% de la începutul anului.