Cupa Mondială din Qatar este una complet atipică. Nu e vorba doar de locul de desfăşurare şi perioada anului în care se dispută meciurile, ci de tot ceea ce s-a petrecut şi se va petrece în legătură cu organizarea acestui turneu final. Dacă tot au fost acuzaţi că au cumpărat efectiv organizarea turneului - există anchete, arestări şi condamnări - organizatorii s-au gândit că pot merge pe această linie mai la vedere şi mai extins. Practic acum se vorbeşte de cumpărea bunăvoinţei fanilor. Ideea poate părea amuzantă, dar este evident că nu are nicio legătură cu normalitatea şi ideea de fair-play, de orice fel ar fi el. Influencerul de peluză reprezintă o nouă ţintă pentru lumea fotbalui şi chiar dacă ideea nu e complet originală şi nici morală, şansele ca ea să fie îmbrăţişată şi de alţi organizatori sunt foarte mari.
Organizatorii Cupei Mondiale de fotbal din Qatar au plătit sejurul (zborul şi cazarea) unor grupuri de suporteri din străinătate la turneul final (20 noiembrie-18 decembrie), în schimbul unor comentarii pozitive pe reţelele de socializare, transmite Reuters.Supreme Committee for Delivery & Legacy (SC), responsabil pentru livrarea infrastructurii necesare, planificarea şi operaţiunile ţării gazdă a Mondialului 2022, a confirmat politica de a invita grupuri de suporteri la turneul final ca oaspeţi, după ce canalul public olandez NOS a relatat că emiratul a plătit sejurul pentru un grup de 50 de suporteri olandezi. În schimb, aceşti suporteri au trebuit să semneze un "'cod de conduită'', care îi îndeamnă să posteze comentarii favorabile pe reţelele sociale şi să denunţe către SC orice "'comentariu ofensiv, degradant sau abuziv'' postat de alţii, preferabil prin capturi de ecran. NOS a citat doi fani olandezi care au spus că au fost selectaţi de organizatorii turneului drept "'Fan Leaders'' şi acestora li s-a cerut să aleagă un grup de 50 de susţinători fideli pentru călătoria gratuită în Qatar. "'Pe măsură ce turneul se apropie, noi i-am invitat pe cei mai activi lideri ai fanilor să nominalizeze personal o mică selecţie de fani care să ni se alăture ca oaspeţi ai noştri, ca o modalitate de a le mulţumi pentru colaborarea lor'', a declarat pentru Reuters un purtător de cuvânt al SC. Pe site-ul său, Cupa Mondială din Qatar descrie programul "'Fan Leaders'' ca o reţea de circa 400 de fani influenţi din 60 de ţări care s-au oferit să furnizeze "'perspective, cercetare, creare de conţinut şi amplificarea mesajului'' pentru turneul final.
Organizatorii nu au specificat câţi suporteri au fost invitaţi şi nici detaliile financiare aferente. Presa belgiană şi franceză a relatat, de asemenea, că grupuri de fani selecţionate din aceste ţări au primit sejururi gratuite la Cupa Mondială din Qatar. În codul său de conduită, CS cere fanilor din program să accepte să includă în postările lor pe reţelele de socializare mesaje de susţinere a Cupei Mondiale, prin aprecierea şi redistribuirea postărilor de către terţe părţi privind turneul final. Astfel de mesaje sunt demne de încredere având în vedere modul în care vor fi concepute.