Compania germană de îmbrăcăminte şi echipamente sportive notează un obiectiv mai exact al creşterii vânzărilor, de 8%, în contextul startului de luna viitoare a Campionatului Mondial de fotbal din Brazilia, transmite Reuters.

Sponsor al Cupei Mondiale, Adidas asigură mingea oficială folosită în meciuri şi echipează nouă echipe din cele 32 de finaliste, inclusiv fostele campioane Spania, Germania şi Argentina.

"În acest an vom suplimenta cu 1-1,2 miliarde de euro (1,4-1,6 miliarde dolari) la veniturile operaţionale în contextul în care Cupa Mondială are un rol important", a declarat directorul executiv Herbert Hainer pentru jurnaliştii aflaţi la un eveniment de informare din Munich.

Acea creştere reprezintă 7-8% din cei 14,492 miliarde euro din vânzările Adidas înregistrate anul trecut. În perioada de dinainte, Adidas s-a ghidat pentru o creştere "sporită de o singură cifră" din vânzări, în 2014, valutar neutre.

A doua cea mai mare firmă de îmbrăcăminte sportivă a pierdut din cotaţia bursieră în Europa Occidentală, teritoriul de bază al companiei, faţă de Nike, care pune la încercare dominaţia companiei germane pe piaţa fotbalistică.

Nike furnizează echipamente pentru 10 echipe înscrise în competiţie, inclusiv pentru gazdele braziliene.

Hainer a confirmat că Adidas se aşteaptă să producă, în acest an, o sumă record de 2 miliarde de euro din vânzări în fotbal, astfel depăşind veniturile preconizate de Nike în acest sport, de 2 miliarde de dolari.

Argentinianul Lionel Messi şi germanul Mezul Ozil sunt printre vedetele care vor purta ghetele Adidas, în timp ce idolul Brazilian Neymar şi cel portughez Cristiano Ronaldo vor purta încălţămintea Nike.

Adidas investeşte "o sumă de două cifre în milioane" pentru publicitatea asociată Cupei Mondiale, concentrată pe reţelele de socializare, a spus directorul executiv, având planuri pentru o sală de media în Brazilia pentru a livra şi filtra material cu echipele şi jucătorii sponsorizaţi.