Campionatul Mondial de Fotbal din Brazilia reprezintă cel mai mare eveniment fotbalistic al anului, dar şi o adevărată "gură de oxigen" pentru multe companii. Un turneu final de Campionat Mondial sau European a dus de fiecare dată la creşterea vânzărilor la băuturi răcoritoare, bere, electronice, diverse produse alimentare, impulsionează turismul şi permite multor firme să lanseze campanii de marketing care să aibă fotbalul în centru. Chiar dacă ţara noastră nu a reuşit să obţină calificarea la mondialul din Brazilia, interesul pentru eveniment este la cote foarte ridicate. Valul de simpatie a fost speculat de diverse companii, în special de cele care sponsorizează forul mondial (FIFA) şi care au dreptul să folosească în campaniile lor logo-urile oficiale. Consumatorii pot câştiga replici ale mingilor oficiale, tricouri ale unor echipe naţionale, excursii la Rio, produse gratis, fiind creată o adevărată emulaţie economică în jurul fenomenului fotbalistic. FIFA are şase sponsori oficiali şi opt parteneri pentru Campionatul Mondial, în plus există alţi opt parteneri locali firme din Brazilia. Mărirea numărului de sponsori, dar şi explozia înregistrată în ceea ce priveşte încasările obţinute din vânzarea drepturilor TV a făcut ca veniturile FIFA să crească foarte mult. Cum fotbalul a devenit o industrie, conducera forului mondial are tot interesul să încurajeze campaniile centrate pe evenimentul acestei veri, CM 2014.

Jerome Valcke, secretarul general FIFA, anunţa la sfârşitul anului trecut că există estimări care indică faptul că forul fotbalistic mondial va încasa în jur de 4 miliarde de dolari după CM 2014, peste 60% din sumă fiind asigurată de vânzarea drepturilor de transmisie TV, restul venind din activităţi de marketing. Acelaşi oficial al FIFA, admite însă că dincolo de cifrele spectaculoase a existat o muncă extrem de grea, cauzată de "specificul local": "Întrucât în Brazilia există anumiţi politicieni care s-au opus Cupei Mondiale, noi am trăit un adevărat infern mai ales pentru că în Brazilia există trei niveluri politice şi pentru că s-au produs schimbări, au avut loc alegeri, iar noi nu am discutat cu aceleaşi persoane de fiecare dată. Noi susţinem Brazilia pentru a asigura succesul competiţiei, pentru că FIFA în totalitatea ei se bazează pe succesul Cupei Mondiale. Dacă Mondialul este un eşec, atunci noi, FIFA, ieşim prost".

De pe urma încăsărilor, cele mai mari din istoria mondialelor, vor beneficia şi cele 32 de echipe calificate, premiile totale care vor ajunge la aceste formaţii sunt de 575.000.000 dolari. Evident cea mai mare sumă, 36.000.000 dolari, va fi încasată de viitoarea Campioană Mondială, cu 4.000.000 de dolari mai mult decât a luat Spania după ce a cucerit trofeul în Africa de Sud. Echipa care va pierde finala se va consola cu 26.500.000 dolari, locul trei va primi 21.500.000 dolari, iar locul patru 19.500.000 dolari. Sumele obţinute din activităţile de marketing au crescut de la un mondial la altul şi sunt speranţe, în cazul în care nu vor avea loc evenimente neprevăzute, ca estimările FIFA să fie chiar depăşite.