Sony a devenit primul sponsor al Cupei Mondiale care a cerut o investigaţie legată de acuzaţiile că a fost dată mită pentru a asigura câştigarea licitaţiei de către Qatar pentru competiţia din 2022, astfel punând presiune pe şefii din fotbal care au ameninţat că vor muta locaţia dacă acuzaţiile se dovedesc a fi reale, transmite publicaţia online The Guardian.

Corpul de guvernare fotbalistic, FIFA, conduce o investigaţie internă privind decizia de a ţine Cupa Mondială din 2018 în Rusia şi cea din 2022 în Qatar.

Oferta de găzduire din partea Qatar a devenit controversată, mai ales, din cauza căldurii extreme din timpul verii în timpul lunilor când competiţia are loc şi, totodată, din cauza lipsei de tradiţie fotbalistică a micului stat.

Publicaţia The Sunday Times a scos pe hârtie documente pe care le numeşte "scurse" şi care demonstrează că a fost dată mită pentru a asigura găzduirea evenimentului de către Qatar, statul negând acestea.

Un fost procuror american conduce investigaţiile interne de la FIFA iar rezultatele sunt programate pentru publicare în iulie, la puţin timp după finalul Cupei Mondiale din Brazilia din acest an.

"The Sunday Times" a scos pe hârtie, astăzi, noi acuzaţii, cu câteva zile înaintea începerii Campionatului, prin care arată că şeful organizaţiei Asiatice de fotbal, Mohamed Bin Hammam, cetăţean al Qatar, a aranjat întâlniri între oficiali din Qatar şi guverne pentru a discuta înţelegri comerciale bilaterale.

Qatar neagă că Bin Hammam a avut legătură cu oferta de găzduire a Cupei. Bin Hammam nu a comentat despre acestea. FIFA deja a i-a interzis pe viaţă să mai participe în fotbal din cauza acuzaţiilor că a plătit mită pentru a câştiga voturi în favoarea alegerii acestuia ca un candidat la preşedinţia FIFA. Acea interdicţie a fost respinsă, însă alta a fost impusă pentru conflicte de interese.

Până acum, sponsorii FIFA nu au spus nimic. The Sunday Times a citat o declaraţie Sony care arată: "Ca partener Fifa, ne aşteptăm ca aceste acuzaţii să fie investigate corespunzător. În continuare ne aşteptăm ca Fifa să adere la principiile sale de etică integră şi de fair play peste toate aspectele sale de operare".

Fifa a câştigat aproape 1,4 miliarde de dolari anul trecut, inclusiv peste 600 milioane dolari din drepturile de difuzare şi peste 400 milioane dolari din sponsori şi alţi parteneri comerciali.

Sony este unul dintre cei şase sponsori principali Fifa care au plătit împreună aproximativ 180 milioane dolari anul trecut. Acordurile de sponsorizare ale Sony expiră în acest an, dându-i un avantaj în negocierile pentru un nou contract.