Iubitorii de fotbal din ţara noastră ştiu una şi bună, fotbalul este un sport cu unsprezece jucători în fiecare echipă unde Germania câştigă de fiecare dată. Românii mizează pe selecţionata Germaniei ca potenţială câştigătoare a Cupei Mondiale, cea de-a doua favorită fiind reprezentativa Braziliei, se arată într-un sondaj Ipsos realizat la nivel global. Astfel, 19% dintre românii intervievaţi au ales-o pe Germania ca învingătoare, 14% pe Brazilia, 13% pe Franţa şi 13% pe Spania. Doar 5% văd Argentina în postura de deţinătoare a trofeului la finele acestei ediţii. La nivel mondial, dintre cei care au văzut, au citit sau au auzit despre turneu, 21% se aşteaptă ca Brazilia să fie echipa câştigătoare, 13% - Germania şi 10% - Argentina, respectiv Franţa. Cu toate acestea, estimările statisticienilor arată o curbă mult mai lină între ţările cu potenţial de câştig şi o mult mai puţin netă rată de favorabilitate pentru Brazilia faţă de următoarea clasată, Argentina, care nu a pierdut niciun meci de la precedenta Cupă Mondială. Cifrele sondajului au surprins şi această tendinţă: 73% dintre argentinieni sunt convinşi că ţara lor va câştiga - comparativ cu 66% dintre brazilieni. Mult mai puţini germani (23%) şi englezi (19%) cred că ţara lor va câştiga cupa anul acesta. Sondajul realizat în 34 de ţări arată că mai mult de jumătate dintre adulţii intervievaţi intenţionează să urmărească meciurile de la Cupa Mondială FIFA 2022. Mai exact, la nivel global, 55% dintre adulţi spun că intenţionează să urmărească cel puţin o parte a competiţiei. Intenţia de vizionare pentru CM 2022 este cea mai mare în Emiratele Arabe Unite (81%) şi Indonezia (80%). Dintre ţările care au o echipă naţională care concurează anul acesta, cel puţin trei din patru adulţi din Argentina, Arabia Saudită şi Brazilia intenţionează să urmărească cel puţin o parte din meciuri, faţă de doar unu din patru în SUA şi Canada. În ţările europene care au câştigat cel puţin o dată Cupa Mondială, intenţia de vizionare este la egalitate cu media globală în Spania, Italia (deşi echipa sa naţională nu s-a calificat anul acesta) şi Marea Britanie (care va avea două echipe care vor juca în Qatar - Anglia şi Ţara Galilor). Pe de altă parte, intenţia de vizionare este mai mică decât media globală în Germania (multiplă campioană mondială; 46%) şi chiar mult mai mică în Franţa (actuala deţinătoare a trofeului; 39%). Circa 50% dintre români spun că vor urmări CM FIFA 2022, ceea ce ne situează lângă ţări precum Spania (55%) sau Anglia (52%) - chiar dacă, spre deosebire de acestea, echipa României nu s-a calificat. Dintre toţi adulţii intervievaţi în fiecare ţară (iar România are un profil asemănător), o medie de 41% declară că intenţionează să urmărească cel puţin o parte din Cupa Mondială la televizor, 20% - pe internet, 15% - pe un smartphone şi 7% - pe o tabletă. În ciuda nenumăratelor discuţii politice din jurul Cupei Mondiale, vizionarea meciurilor este un eveniment social. Cei mai mulţi dintre cei care plănuiesc să se uite la meciuri intenţionează să facă acest lucru cu familia şi prietenii sau, într-o mai mică măsură, alături de colegii de serviciu. Sondajul Ipsos s-a desfăşurat online în 34 de ţări, între 26 august şi 9 septembrie 2022, în rândul a 22.528 adulţi.