C.O.T.A.R - USR: Sorin Grindeanu favorizează taximetriştii şi încurcă piaţa! TAXIMETRIŞTI: Încurcăm Piaţa Constituţiei, în 4.000 de exemplare!

A.F.
Miscellanea / 12 martie

 C.O.T.A.R - USR: Sorin Grindeanu favorizează taximetriştii şi încurcă piaţa! TAXIMETRIŞTI: Încurcăm Piaţa Constituţiei, în 4.000 de exemplare!

Confederaţia Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România (C.O.T.A.R.) va participa la protestul organizat miercuri, între orele 09:00-18:00, în Piaţa Constituţiei, din Capitală. Vor fi la protest peste 4.000 de taxiuri, pentru a cere drepturi egale cu ale firmelor de transport alternative, conform unui comunicat remis redacţiei.

Conform comunicatului, am propus o serie de modificări la OUG nr. 49 din 25 iunie 2019 privind activităţile de transport alternativ cu autoturism şi conducător auto, iar în urma dezbaterilor, Ministerul Transporturilor a pus în dezbatere publică proiectul de lege care ar urma să aducă oarecum aproape de egalitate drepturile şi obligaţiile firmelor de taxi cu cele ale firmelor de transport alternativ.

Am propus, împreună cu asociaţiile transportatorilor care au participat la întâlnirea cu reprezentanţii Ministerului Transporturilor o serie de modificări legislative pentru a se face corect plata taxelor şi impozitelor în cazul firmelor şi persoanelor care fac transport alternative. Considerăm că asociaţia formată de platformele digitale Uber şi Bolt, denumită Coaliţia pentru Economia Digitală, nu are niciun drept să intervină în problema reglementării în privinţa transportului alternativ, pentru că nu reprezintă transportatorii de persoane, ci un alt domeniu de activitate.

Probabil au înţeles şi ei că nu au cum să se declare transportatori, drept pentru care au apelat la USR, pentru a le susţine cauza, transformând războiul lor cu taximetriştii în luptă electorală. Ni se par de-a dreptul hilare declaraţiile preşedintelui aşa-zisei coaliţii formate din firmele Uber şi Bolt, care se erijează în salvatoarele economiei digitale din România. Acesta a declarant, într-un comunicat de presă, nici mai mult, nici mai puţin decât că va dispărea transportul alternativ din România, dacă li se vor impune aceleaşi taxe şi impozite şi aceleaşi condiţii care trebuie să le îndeplinească firmele de taxi.

Nu înţelegem cum vor aceste firme să modernizeze transporturile, dacă nu sunt în stare să respecte regulile impuse prin lege firmelor de taxi, dar vor să facă şi ele tot taximetrie, ascunzându-se în spatele unor platforme digitale. Platformele nu fac transport de persoane! Sunt maşini şi şoferi, sunt firme care trebuie să funcţioneze legal în România. Transportul nu se face pe aplicaţie, şi pe drumurile publice!

Desi au avut până acum lege special şi foarte multe privilegii, în detrimentul taximetriştilor şi al statului român, tot aceşti indivizi - reprezentaţi acum politic - au tupeul să ne spună nouă că suntem "mafia din transporturi". Adică ei plătesc mai puţin, ei au mai puţine reguli, făcând aceeaşi activitate de transport, ei au obţinut lege paralelă, prin lobby, dar nimeni nu a fost arestat pentru trafic de influenţă şi tot ei spun că taximetriştii care plătesc mult mai mulţi bani statului român sunt "băieţii deştepţi" protejaţi acum de ministrul Sorin Grindeanu.

Deci, exact când un ministru vine să modifice cadrul legal pentru a ne oferi condiţii cât de cât egale cu ale lor, ei se simt nedreptăţiţi. Este incredibil cât tupeu pot avea aceşti indivizi care au ajuns şi la conducerea Ministerului Transporturilor, la un moment dat. Cum şi-a permis un fost secretar de stat de la USR, Horaţiu Cosma, să declare oficial că "Practic, a câştigat mafia din taximetrie, care, cu mâna Guvernului Ciolacu, îşi rezolvă problemele fără să lase din mână controlul din taximetrie"?

Noi vedem un individ care nu pricepe nimic din legi, dar a condus România, ca membru USR. El vorbeşte despre "simplificarea birocraţiei", de "modernizarea şi digitalizarea taximetriei", dar vrea, de fapt, facilităţi fiscale şi condiţii mult mai avantajoase doar pentru firmele care desfăşoară activitatea de transport alternative, în detrimentul taximetriştilor, care fac acelaşi lucru, dar pe o lege mult mai dură!

Vedem că deja a uitat toată lumea cum Uber a recunoscut, acum doi ani, că a făcut lobby agresiv, mergând până la a le cere reprezentanţilor să ajungă la anarhie şi lupte de stradă, pentru a intra cu forţa pe pieţele din fiecare ţară. Ei se declară acum victime! Este incredibil cât tupeu pot avea aceşti indivizi şi partidul care acum le susţine cauza, în detrimentul statului român!

Firmele de aşa-zis transport alternativ au omis să plătească 100 de milioane de euro, anual - atât e frauda fiscală a acestor firme, conform reprezentanţilor Ministerului Finanţelor. Şi au tupeu să vorbească despre modernizare şi despre confortul consumatorului? Acest individ care a fost secretar de stat are tupeu să vorbească despre "ultrabirocraţia din taximetrie", ca şi cum taximetriştii ar fi cerut să aibă mai multe restrucţii şi reguli sau să plătească mai multe taxe şi impozite.

"De ce nu a modificat el legea taximetriei, pentru a le acorda taximetriştilor aceleaşi privilegii pe care le au firmele de transport alternativ? Sau poate a uitat că a ocupat o funcţie de secretar de stat în Ministerul Transporturilor. Este incredibil că astfel de indivizi au tupeu să mai ceară votul românilor, după ce demonstrează că habar n-au ce înseamnă statul şi legislaţia, după ce susţin concurenţa neloială, dar şi după ce îşi asumă public susţinerea unor afaceri care au obţinut lege specială în urma traficului de influenţă recunoscut - pentru că lobby, în România, se traduce prin Trafic de influenţă!", a declarat Vasile Ştefănescu, preşedinte COTAR.

Noi am arătat că toţi cei care fac transport alternativ trebuie să aibă nişte reguli clare. Asociaţia şi companiile Uber şi Bolt reprezintă platformele digitale, nu transportatori. Ei intermediază o aşa-zisă comandă de la un potential client către un transportator. Digitalizarea este una, iar transporturile sunt altceva. Statul român le-a dat voie să funcţioneze ca platformă digitală, nicidecum să facă regulile în transportul de persoane.

Ei susţin că transportul alternativ nu este taximetrie pentru că maşinile nu merg pe prima bandă, dar dacă li s-ar da voie să facă şi asta, bucureştenii şi-ar da seama cât de mulţi sunt, pentru că ar bloca traficul. Sunt 25.000 de maşini de aşa-zis transport alternative acum doar în Bucureşti, dar mai sunt doar 7.000 de taxiuri în capitală. Ei au voie să obţină oricât de multe copii conforme pentru transport alternative, în timp ce numărul de taxiuri e calculate la mia de locuitori, iar acum tot ei sunt cei care se consider victime!

Aceste platforme trebuie să-şi plătească taxele şi impozitele în România, dar trebuie să înţeleagă toată lumea că ei nu reprezintă transportatorii şi nici n-au de ce să propună ei reguli în domeniul transporturilor. COTAR a propus definirea clară a activităţilor de taximetrie şi transport alternativ, pentru a se elimina discriminările şi concurenţa neloială. Multe dintre propuneri au intrat în proiectul de modificare legislative, care mai are foarte puţin până devine lege, dar tocmai pentru că nu mai au nicio cale de atac, reprezentanţii companiilor care au această activitate au apelat acum la războiul politic şi la atacuri mizerabile.

Fostul secretar de stat de la USR şi-a permis să afirme că "Sorin Grindeanu favorizează taximetriştii şi încurcă piaţa!" Taximetriştii îşi vor permite să încurce Piaţa Constituţiei, miercuri, 13 martie, de la 09:00 la 18:00. Cerem drepturi egale privind fiscalizarea si limitarea cu ale băieţilor deştepţi din mafia internaţională care îşi permite să facă trafic de influenţă în orice ţară, fără a exista vreo pedeapsă penală pentru ei!

Opinia Cititorului ( 16 )

  1. Foarte bine s-au umplut orașele de acesti așa ziși transportatori Alternativi, trebuie făcut ceva cu ei doar ca ei nu prea sunt obișnuiți sa respecte anumite legi minime pe care orice om de rand le respectă.

    1. Mie mi se pare ca taximetristii nu prea respecta, nici legile, nici clientii!

      Dar clienții respecta taximetriștii?Când nu sunt in stare să întrebe dacă este liber sau ocupat?Sa de-a buna ziua când urcă,când trântesc ușile,când își pun bagajele de pe jos direct pe bancheta,să spună va rog frumos pot sa deschid geamul,sau când urcă cu copii mici direct cu picioarele pe bancheta?

      Serios, îți cer voie sa deschid geamul pe banii mei?

      Poate șoferul care încasează bani sa ma întrebe dacă vreau ceva, geam deschis, a etc, asta nu înțeleg unii maimuțoi din taxi 

      Ce facem cu taximetriștii care nu iau curse de 3 km sau și mai puțin?

      Ce facem cu taximetriștii care cer de la obraz clientului dublu suma pe cursa în condițiile în care la Ride Sharing nu se întâmplă asta, cursa fiind deja evaluata și clientul știe cât va plăti... 

      Ce facem cu cei 3 milioane de clienți care folosesc Ride Sharing și nu vor taxi?

      Ce facem cu patronii unor firme de taxi care au flote băgate la Ride Sharing ? 

      Nenea taximetristule....vezi ca mergi în Piața Constituției pentru interesele patronului tău, nu pentru tine... 

      Ca sa aibă el viitorul mai frumos, iar tu, taximetristule, tot asa vei face, vei cere de la Gară preț dublu pana în centru sau 150 lei pana în Titan...

      Vedeți ca apărați interesele patronilor voștri pentru flotelor pe care le au băgate la RideSharing.... de care probabil știți și voi dar despre care mulți nu știu... 

      ...

    cine se urca in taxi e masochist :)

    1. Mi se pare mie că tu ești ăla din Vitan ,care face comanda pe aplicație ,și oferă 100 Ron pt.un șofer bine dotat

    Nu înțeleg de ce ii este frica așa numitei coaliție de digitalizare de concurenta ? .Nu vrea numeni sa dispară Uber și Bolt așa cum se interpretează în ultima vreme,aceștia sunt bineveniți pt.a oferii concurenta taximetriei.Sa aibă aceleași drepturi și obligații,și apoi să lăsăm clientul să facă diferența.Nu le convine că nuo rsa mai fie favorizați?

    Aceasta coaliție este o gluma.Ei vin și spun că au venit cu digitalizarea,că ei au inventat apa calda cică.Alooooo.Taximetria avea aplicație digitala înainte să ajungeți voi in Romania.Cica ei nu fac taximetrie.Alooo,dar ce faceți? Știți cum se numește preluarea unui client din punctul A in punctul B contra unei sume de bani? Taximetrie.Voi cărați altceva? Sunteți covrigari,sudori,și nu știm noi?

    1. Bai taximetriștilor dacă e mai bine la Uber și Bolt de ce nu va faceți și voi transferul la digitala?Va răspund tot eu:Nu mai puteți fura și "jupui" clienții acolo.Vreti sa dispară ce e modern sa va faceți voi jocurile murdare.Atunci eu zic sa revenim la culeasa cu cai ...

    Asta este un mesaj pt.asa zisii influenceri care își vând sufletul,familia și orice au pt.cateva firmituri.Nu mai mințiți că dispare Uber și Bolt,că au câștigat taximetriștii,că mafia din taximetrie a învins sau alte baliverne.Ajunge cu minciuna,defăimarea și manipularea clienților prin niste minciuni .

    Noi dorim să rămână Uber și Bolt. Taximetriștii nu sunt ok. Marea majoritate nu te iau pe distanțe mai scurte, foarte mulți îți spun din start prețul care fiind atât de mare preferi să iei avionul plus că mulți nu sunt respectuoși prin condiția lor,ori fumează, ori asculta manele ori au bețișoare parfumate de-ți vine să mori.

    1. Ce e băieți, vă e frică că trebuie să vă faceți contracte de muncă ? Nasol ....

      Hai sa o luam cu inceputul. Taxiurile au stații speciale, taximetriști pot merge pe benzile de transport public, taximetriștii nu sunt obligați să poarte centura de siguranță (discriminare față de restul) acum doresc și limitarea concurenței, lucru pe care ei de fapt nu îl înțeleg într-o economie de piață. Eu zic sa limitam și restaurantele, cafenelele, barurile, magazinele, centrele comerciale. Dezvoltatorii imobiliari sa fie și ei restricționați la maxim 1 bloc pe an. Că de fapt aici e problema, ei în loc să își ceară drepturi și facilități pentru ei, ei au interesul să ceară blocaje pentru alții. SA MOARA CAPRA VECINULUI.

Comanda carte
danescu.ro
boromir.ro
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
domeniileostrov.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

18 Dec. 2024
Euro (EUR)Euro4.9755
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7397
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3041
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină6.0232
Gram de aur (XAU)Gram de aur403.6495

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
petreceriperfecte.ro
novaplus.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb