Eveniment MerchantPro dedicat inovaţiei şi performanţei; Peste 350 de participanţi

T.B.
Companii / 28 iunie 2023

 Eveniment MerchantPro dedicat inovaţiei şi performanţei; Peste 350 de participanţi

MerchantPro, platformă de soluţii Saas pentru e-Commerce, a organizat pe 15 iunie dotCommerce Digital Retail Forum, eveniment de eCommerce din România dedicat inovaţiei şi performanţei. Prima ediţie a dotCommerce Digital Retail Forum a avut loc la Pentagon Events din Bucureşti, oferind celor peste 350 de participanţi conţinut furnizat de lideri din industrie, dar şi networking exclusiv şi soluţii performante dedicate comerţului online.

Conceput cu scopul de a aduce împreună pe de-o parte magazine online de talie medie interesate de strategii noi de dezvoltare a business-ului, iar de cealaltă parte soluţiile şi companiile care pot facilita drumul comercianţilor către scalare, dotCommerce Digital Retail Forum a reunit cele mai importante nume din comerţul online românesc.

Evenimentul a fost împărţit în mai multe paneluri, printre subiectele şi temele de discuţie propuse de organizatori în cadrul evenimentului numărându-se tendinţe şi provocări actuale din eCommerce, inovaţii şi tehnologii, securitatea datelor şi a tranzacţiilor, îmbunătăţirea experienţei de cumpărare, dar şi dezbateri despre viitorul eCommerce-ului, investiţii necesare, inteligenţă artificială, strategii şi soluţii.

Pe tot parcursul evenimentului, participanţii au avut ocazia să interacţioneze cu reprezentanţi ai magazinelor online, precum eMag, Libris, TheHome, dEpurtat.ro, Alura.ro şi ai altor business-uri online reputate, în timp ce vorbitori din partea TheMarketer, Innoship, Gun Media, Aqurate, MTH Digital sau Netopia au dezbătut soluţiile necesare pentru scalare optimizată a unei afaceri online.

Agilitatea este factorul principal care face diferenţa în comerţul online, acesta fiind şi punctul principal al dialogului susţinut de Arthur Rădulescu, pe scena dotCommerce Digital Retail Forum.

"Ce înseamnă, deci, agilitatea din perspectiva implementării strategice? Trei lucruri: flexibilitate, dezvoltare continuă şi viteză - când vrei să urmăreşti o direcţie strategică, în momentul în care ţi-ai făcut un business plan care promite rezultate, tehnologia nu are voie să fie o frână. Din contră, tehnologia trebuie să funcţioneze ca un catalizator, care să îţi amplifice strategia de business (Arthur Rădulescu)

Dacă în comerţul online, performanţa se măsoară în vânzări şi în loializarea clienţilor, atingerea acestor două obiective a fost subiectul principal al primului panel din cadrul dotCommerce - Digital Retail Forum.

#1 "theMarketer a apărut ca o mişcare care încearcă să genereze revenue pentru un shop în afara Google şi Facebook, deşi nu se poate fără acestea, sunt necesare, însă presiunea pe retailer este prea mare. Cred că sistemele de loyalty trebuie să fie integrate în comunicare. Trebuie să existe conceptul de a-ţi cunoaste clienţii, de a-i loializa şi de a-i face să se simtă speciali".(Rares Bănescu, CEO, theMarketer)

#2 "Dacă luăm în considerare faptul că creşterea ratei de retenţie din România s-a contractat, s-a oprit, este foarte greu să îţi mai iei cumparători noi. Aşa că devine natural să te concentrezi pe cei pe care ai îi deja, să îi segmentezi foarte bine şi să îi ţii la tine, pentru că altfel vor merge în altă parte" (Robert Trandafir, CEO & Co-Founder, Gun Media)

Pentru cei peste 350 de participanţi de la dotCommerce - Digital Retail Forum, unul dintre cele mai valoroase momente a fost panelul "Viziune, Strategie, Focus" care l-a adus pe scenă pe Iulian Stanciu, Preşedinte Executiv eMAG şi, totodată, una dintre cele mai vizionare figuri din eCommerce-ul românesc, într-un dialog relaxat cu Arthur Rădulescu.

#3 "Viziunea este foarte importantă, trebuie să ţinteşti foarte sus (...). Există două categorii de factori: o dată, cei care ţin de contextul extern şi o dată cei care ţin de ce faci tu. În ce priveşte factorii externi, aceştia sunt ca nişte trenuri pe care trebuie să le înţelegi. Cu cât te urci în mai multe trenuri, cu atât ajungi mai departe. Dintre lucrurile pe care le-am făcut intern, cel mai important cred că a fost focusul pe client. Am încercat întotdeauna din research să ne dăm seama ce este important pentru client" (Iulian Stanciu).

În continuare, Cosmin Costea, VP of Sales CEE, theMarketer a susţinut un dialog extrem de interactiv intitulat "Ţine-ţi clienţii aproape sau continuă să pierzi bani", în care a abordat un subiect important pentru toţi retailerii online şi anume problema costurilor ridicate cu promovarea în sociale media şi Google şi soluţiile alternative pe care comercianţii le au la dispoziţie pentru a converti mai performant.

Loredana Pipos-Lupescu, Senior Business Development Manager, Mokka Romania, a vorbit pe scena dotCommerce - Digital retail Forum despre oportunităţile de creştere pe care le prezintă metodele de plata de tip "Buy now, pay later".

#4 "Într-o piaţă în care concurenţa este tot mai ridicată, plăţile pot face diferenţa. Conform unui studiu Baymard pe anul 2022, aproximativ 70% dintre potenţialii clienţi abandonează coşurile de cumpărături. Dintre aceştia, 17% abandonează coşul din cauza procesului greoi de checkout, iar 10% pentru că nu găsesc soluţia de plată dorită. Acest aspect, pe lângă un proces de checkout rapid, sunt extrem de importante" (Loredana Pipos-Lupescu).

#5 "Consumatorii au devenit ceva mai pragmatici, însă în perioadele de criza există întotdeauna nevoia de finanţare, iar noi suntem prezenţi acolo sa satisfacem aceasta nevoie. Buy now, pay later este un concept care a intrat de câţiva ani în România si pe care noi îl oferim magazinelor partenere. Acest sistem de plată aduce câteva beneficii, cum ar fi creşterea valorii coşului de cumpărături, reducerea ratei de abandon, reducerea comenzilor cu plata cash, deschiderea unei noi plaje de clienţi şi, bineînţeles, creşterea ratelor de conversie. Metoda Buy now, pay later o vedem potrivită peste tot, în orice industrie" (Mihai Cringasu, E-Commerce Manager, tbi bank).

În panelul "Performanţa dincolo de graniţe - Internaţionalizare", extinderea afacerilor online pe pieţele externe a fost tratata din patru unghiuri diferite, de experţi in domeniile banking, legal, Digital Marketing şi Retail.

#6 "Apropo de internaţionalizare, am observat un lucru interesant pe piaţa din Moldova, şi anume că afacerile de acolo îşi gândesc din start versiunea magazinului în limba engleza şi în rusă, pe lângă cea în română. Gândesc din start internaţional, lansează o nadă şi văd din ce ţări pică audienţa. Mi-a plăcut acest curaj. La noi, primul pas este să mergi către un marketplace, ceea ce este o decizie foarte bună, în special către Bulgaria şi Ungaria. Aş aplauda să văd mai multe astfel de iniţiative, online-ul este un mediu în care putem să încercăm să fim mai curajoşi" (Raluca Radu, Founder, MTH Digital & Country Manager, ANSWEAR.com).

De asemenea, Andrei Paul, CTO & Co-Founder, Innoship a adus în atenţia audienţei importanţa pe care o strategie de livrare bine optimizată o are asupra performanţei generale a unui business online, dar şi despre influenţa pe care costurile de livrare o au în decizia de cumpărare. În cadrul dezbaterii intitulată "Optimizarea procesului de livrare", acesta a explicat contextul actual al pieţie de eCommerce şi a prezentat soluţiile Innoship de optimizare a costurilor de livrare, precum şi celelalte caracteristici din platformă, construite pentru a simplifica segmentul de livrări last-mile.

Evenimentul a continuat cu panelul "AI pentru eCommerce- Tehnologiile care schimbă regulile jocului", unul dintre capetele de afiş de la dotCommerce Digital Retail Forum. În plină revoluţie a inteligenţei artificiale, audienţa a avut ocazia să afle de la specialişti care sunt aplicabilităţile acesteia în comerţul online şi, mai ales, care sunt riscurile pe care le prezintă.

#7 "Iniţial, am avut ca obiectiv creşterea productivităţii prin Generative AI, însă ne-am dat seama că poate fi folosit pentru creativitate. Comercianţii trebuie aduşi încet în zona de AI - să le creşti productivitatea şi apoi să le oferi sprijinul pentru acele task-uri repetitive pe care le urăsc (...). Nu cred că o trecere bruscă ar fi oportună, mai ales în cazul afacerilor mici" (Ionuţ Mironică, Head of Gen AI Science, Adobe Romania).

#8 "Este foarte important să ne creăm reflexul de a verifica dacă există o soluţie AI care poate să rezolve anumite probleme cu care ne confruntăm. Implementarea AI în eCommerce depinde foarte mult şi de tipul soluţiilor, pentru că dacă nu ai masa de date suficient de mare, nu îşi poate face treaba. În cazul Aqurate, modelul începe să funcţioneze mai bine în cazul magazinelor cu peste 500 de comenzi. Cu toate acestea, există soluţii tehnice pe care le putem implementa, astfel încât soluţia să fie eficientă şi în cazul magazinelor cu mai puţine comenzi" (Vlad Marincas CEO & Co-Founder, Aqurate).

Ultimul panel al zilei " Antreprenori de succes în eCommerce" i-au adus alături pe reprezentanţii Libris, dEpurtat, theHome, Alura şi Lensa într-o dezbatere despre viziune, inspiraţie, provocări şi antreprenoriat în comerţul online românesc.

#9 "Dacă ar fi să facem comparaţii cu prezentul, ar trebui să ne raportăm la 2019. Trebuie să învăţăm, avem nevoie de foarte multă creativitate şi să dezvoltăm lucruri noi. Poţi să fii foarte puternic doar în online sau in offline. Cred, însă, că lucrurile se vor echilibra, deci omnichannel poate fi o variantă pentru noi, mai ales că ajuta brandul foarte mult să ai un magazin fizic. Ţinem foarte mult la perspectivele diferite din echipă şi la opinia clienţilor" (Laura Ţeposu, CEO, Libris.ro).

#10 "Creşteam constant anual, undeva la 30%, iar apoi am observat o încetinire. Întâi, am pus-o pe fondul scumpirii energiei, apoi am conştientizat că ce făceam de 10 ani nu prea mai este de actualitate. Am migrat către conţinut video "umanizat", care să ne diferenţieze de marile branduri şi am recâştigat creşterea. În piaţă văd două abordări: magazine care practică reduceri false şi magazine care fac reduceri reale. Depinde de cât de dispus eşti să minţi ca să vinzi" (Nicolae Slav, CEO, dEpurtat).

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
rpia.ro
danescu.ro
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

18 Oct. 2024
Euro (EUR)Euro4.9724
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.5865
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.2949
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9815
Gram de aur (XAU)Gram de aur399.9201

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
citiesoftomorrow.ro
cnipmmr.ro
thediplomat.ro
hipo.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb