Vânzările de maşini noi în Marea Britanie au înregistrat în ianuarie cel mai ridicat nivel din ultimii 11 ani, însă scandalul emisiilor a dus la un declin de aproape 14% al livrărilor grupului Volkswagen, a anunţat, joi, Asociaţia Producătorilor şi Comercianţilor de Automobile din Regatul Unit (SMMT), informează Reuters.
Luna trecută, livrările au urcat cu 2,9%, la 169.678 unităţi. În topul celor mai bine vândute modele se află Ford Fiesta, Nissan Qashqai, Vauxhall Corsa, Ford Focus şi Volkswagen Golf.
În ianuarie, Dacia a vândut 1.667 de vehicule pe piaţa britanică, în creştere cu 2,9% faţă de perioada similară din 2014, când a înmatriculat 1.620 de unităţi.
"Performanţa solidă din ianuarie pune sectorul auto într-o poziţie favorabilă la începutul anului. Încrederea consumatorilor rămâne solidă, ne aşteptăm la o piaţă mult mai stabilă în acest an, în linie cu evoluţia din 2015, când a fost un an de vânzări record'', a spus directorul general al SMMT, Mike Hawes.
Marea Britanie rămâne a doua mare piaţă auto din Uniunea Europeană, în urma Germaniei, dar înaintea Franţei, Italiei şi Spaniei.
Vânzările de maşini noi în Marea Britanie au crescut anul trecut cu 6,3%, la nivelul record de 2,63 milioane de unităţi. În 2015, Dacia a vândut pe piaţa britanică 26.228 vehicule, în creştere cu 9,92% faţă de 2014, când a înmatriculat 23.862 de unităţi, notează Reuters.
Vânzările grupului Volkswagen în Marea Britanie au scăzut luna trecută cu 13,9%, după declinul înregistrat în octombrie, noiembrie şi decembrie. În ianuarie, cota de piaţă a scăzut la 7,1%, de la 8,5% în perioada similară din 2014.
Grupul german a anunţat recent că în Marea Britanie există aproximativ 1,2 milioane de autovehicule cu motoare diesel, echipate cu softul care permitea manipularea testelor de emisie, aminteşte Agerpres.
Un purtător de cuvânt al companiei a precizat că maşinile afectate aparţin mărcilor Volkswagen, Seat, Audi şi Skoda, iar clienţii vor fi contactaţi în curând pentru repararea vehiculelor.
Grupul Volkswagen a recunoscut recent că a echipat 11 milioane de vehicule vândute la nivel mondial (dintre care 2,8 milioane în Germania) cu un soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel. Scandalul a forţat demisia directorului general Martin Winterkorn, care a fost înlocuit cu Matthias Muller, directorul Porsche.