Mii de români au ales să-şi rezerve sejurul pe litoralul autohton cu ofertele de la Târgul de Turism Online, organizat în perioada 14-18 februarie de Litoralulromanesc.ro, cel mai mare turoperator pe acest segment de vacanţe. Valoarea totală a vânzărilor efectuate în acest interval a depăşit două milioane de euro, în creştere cu aproximativ 20 de procente comparativ cu ediţia din 2023 a evenimentului, conform unui comunicat remis redacţiei.
Conform comunicatului, potrivit datelor centralizate de companie, variantele de pachete preferate de cei mai mulţi turişti au fost cele de cinci nopţi de cazare cu mic dejun. Totodată, unităţile de 3 stele au fost preferate de turişti, urmate de cele de 4 stele. Valoarea medie a unei rezervări a fost de 3.200 de lei, dar au existat şi excepţii: cea mai scumpă vacanţă rezervată cu ocazia Târgului de Turism a costat 14.641 lei, fiind vorba despre un sejur de 6 nopţi pentru 7 persoane, pachet ce include servicii all inclusive la un hotel de 4 stele.
La polul opus, cel mai ieftin pachet achiziţionat a fost în valoare de 160 de lei, respectiv un sejur de două nopţi la un hotel de 2 stele, în luna iunie.
În ceea ce priveşte topul staţiunilor preferate de români, Eforie Nord ocupă prima poziţie, urmată de Mamaia. Deşi aflată pe locul al doilea, Mamaia a înregistrat cea mai mare creştere a numărului de rezervări efectuate faţă de ediţia de anul trecut, cu un plus de 55%. Pe locul al treilea în clasament se situează Neptun-Olimp. În creştere faţă de anul trecut este şi numărul solicitărilor de vacanţe în staţiunile Jupiter şi Costineşti.
"Principala concluzie la finalul încă unei ediţii a Târgului de Turism Online este aceea că tot mai mulţi români preferă să-şi rezerve vacanţa pe litoral cu câteva luni bune înainte. În primul, turiştii sunt motivaţi de posibilitatea de a-şi achiziţiona sejurul la tarife mai mici decât în mod obişnuit, date fiind extra-reducerile aplicate la ofertele din programul Înscrieri Timpurii. În al doilea rând, cei care îşi fac rezervare din vreme ştiu deja că au toate şansele să prindă cele mai bune locuri în hoteluri şi că această disponibilitate se diminuează pe măsură ce intrăm în sezon", afirmă Ionuţ Nedea, CEO Litoralulromanesc.ro.
Peste 200 de unităţi de cazare din toate categoriile de confort şi din toate staţiunile de la Marea Neagră au participat la Târgul de Turism Online organizat de Litoralulromanesc.ro în intervalul 14-18 februarie. Pachetele turistice au putut fi achitate şi cu vouchere de vacanţă.