9 din 10 angajaţi îşi doresc programe de susţinere a sănătăţii mintale şi incluziunii, de la angajatori

A.F.
Comunicate de presă / 11 mai 2023

9 din 10 angajaţi îşi doresc programe de susţinere a sănătăţii mintale şi incluziunii, de la angajatori

Câştigătorii din acest an ai Randstad România Employer Brand Research, cea mai cuprinzătoare cercetare de brand de angajator din lume, au fost anunţaţi în cadrul galei Randstad România Employer Brand Awards. Microsoft este cel mai atractiv angajator, pentru al doilea an consecutiv, HP ocupă locul al doilea, iar IBM România se clasează pe locul al treilea, conform unui comunicat remis redacţiei. IT-ul este cel mai atractiv sector de activitate pentru angajaţii români, în timp ce principalele criterii ale acestora, atunci când aleg un loc de muncă, dezvăluie o dinamică interesantă: pe lângă salariu, care rămâne preferatul incontestabil de mai mulţi ani, echilibrul dintre viaţa profesională şi cea personală a crescut în importanţă, concurând direct cu evoluţia în carieră, pentru locul 4.

"La ediţia din 2019, campionii brandului de angajator din România au păşit pentru prima dată pe scena galei Randstad Employer Brand Awards. De atunci, studiul a căpătat un loc binemeritat ca resursă valoroasă de soluţii şi tendinţe în ceea ce priveşte managementul resurselor umane, pe piaţa locală. Echipa Randstad România era formată din 40 de persoane, în acel an. Prima gală post-pandemie Randstad România Employer Brand Awards ne găseşte cu o echipă formidabilă, al cărei număr s-a triplat. Avem 120 de angajaţi şi am ajuns la o prezenţă puternică pe piaţa locală, cu servicii consolidate şi diversificate. Îi felicităm pe câştigătorii topului din acest an şi le mulţumim pentru că oferă exemple de bune practici şi modele de succes pieţei, contribuind la evoluţia sa sănătoasă", spune Mihaela Maranca, Country Manager Randstad România, menţionează comunicatul.

Potrivit Randstad România Employer Brand 2023, cele mai atractive companii din principalele sectoare de activitate sunt Microsoft (IT), HP (servicii), HAVI Logistics (logistică), Antibiotice (producţie şi distribuţie pharma), Nokia Networks (telecom), Robert Bosch (automotive), Philips (producţie), Heineken România (FMCG), Oscar Downstream (petrol şi gaze), ING Bank N.V., Amsterdam (finanţe), eMAG (retail).

"Cultura HP este ceea ce face din compania noastră un loc special - şi am continuat să ducem cultura HP la un alt nivel, care ne ajută să solidificăm business-ul şi să ne investim oamenii cu încredere. În România, ne concentrăm pe a deveni un site digital, prin investiţia în dezvoltarea abilităţilor digitale ale angajaţilor noştri şi prin atragerea rolurilor mai complexe din cadrul HP la nivel global. Am făcut progrese semnificative în dezvoltarea angajaţilor noştri, precum prioritizarea training-urilor de managementul schimbării, Agile şi certificările tehnice pentru nivelurile non-management. Pentru manageri, am investit în abilităţile lor de leadership şi în crearea de medii propice pentru inovaţie şi schimbare. Aliniat cu strategia noastră de CSR la nivel global, am încurajat şi am creat oportunităţi de voluntariat pentru angajaţii noştri, încurajându-i să îşi urmeze pasiunile în afara job-ului şi să contribuie la dezvoltarea întregii comunităţi", spune Raluca Gădiuţă, Country HR Leader, HP România.

Angajaţii români consideră că sectorul IT este cel mai atractiv, însă în acelaşi timp indicele de atractivitate a crescut în cazul tuturor industriilor. Companiile de IT se diferenţiază puternic de restul, fiind cu 10% mai populare decât organizaţiile din cea de-a doua industrie din top, cea a serviciilor. FMCG pare să revină printre preferinţele angajaţilor români, după o scădere semnificativă în 2022.

Ce îşi doresc angajaţii, în 2023?

În România, principalii cinci factori care influenţează alegerea locului de muncă nu s-au schimbat în ultimii trei ani. Potrivit cercetării Randstad, cel mai important este în continuare pachetul salarial atractiv, care este un motivator mai puternic pentru români decât media europeană (indicele mediu european este de 154, cel românesc este de 161. Indicele consideră 100 ca valoare medie a importanţei factorilor motivatori şi o corelează cu indicatorii individuali). Al doilea aspect major este atmosfera plăcută, care înregistrează o mică diferenţă faţă de media europeană (Europa 140, România 148), ceea ce arată că angajaţii români acordă atenţie modului în care se simt la locul de muncă şi în care sunt trataţi de managerul lor. În mediul economic imprevizibil, importanţa stabilităţii financiare a angajatorului a crescut semnificativ comparativ cu anul trecut, iar faţă de ţările europene chestionate, indicele din România este în creştere (Europa 109, România 142). Salariul nu este principala forţă motivatoare în toate ţările de pe continent: în Germania, siguranţa locului de muncă, în Italia şi Anglia, echilibrul dintre viaţa profesională şi cea personală, iar în Norvegia, atmosfera plăcută de lucru se situează pe primul loc în acest an.

Pentru bărbaţi, un loc de muncă stabil din punct de vedere financiar şi utilizarea tehnologiilor moderne sunt foarte importante, în timp ce pentru femei, posibilitatea de a alege locaţia de lucru şi de a munci de acasă este esenţială atunci când aleg un loc de muncă. Angajaţii cu studii superioare apreciază posibilitatea de a lucra de la distanţă mai mult decât locaţia companiei, în vreme ce pentru cei din liniile de producţie, sunt prioritare calitatea atmosferei şi unde se află sediul companiei.

Pe baza rezultatelor sondajului Randstad privind brandul de angajator şi preferinţele angajaţilor din ultimii zece ani, rezultă că organizaţiile nu pot ţine pasul cu piaţa în ceea ce priveşte salariile, în contextul unui deficit tot mai mare de candidaţi, în multe profesii.

Criza costului vieţii, un motiv major pentru demisie

Mai mult de jumătate dintre angajaţii (56%) din România au demisionat sau iau în considerare să facă acest lucru, din cauza faptului că au salarii prea mici, raportate la creşterea costului vieţii. Procentul este mai ridicat în cazul femeilor (60%), faţă de cel al bărbaţilor (52%). Primirea unei oferte de nerefuzat este, de asemenea, un motiv de demisie pentru aproape jumătate dintre respondenţi (45%). Deşi acest lucru nu se întâmplă frecvent, situaţia actuală îi lasă pe angajatori vulnerabili în faţa ofertelor de muncă oportuniste, bazate exclusiv pe salariu. Lipsa oportunităţilor de dezvoltare în carieră şi echilibrul dintre viaţa profesională şi cea personală sunt motive pentru care 1 din 3 românii pleacă de la locul de muncă şi aspecte unde companiile se află sub aşteptările angajaţilor.

Aproape una din două persoane aflate în căutarea unui loc de muncă (46%) îşi folosesc conexiunile personale în acest scop. Acesta este, de altfel, cel mai de succes canal atunci când vine vorba de găsirea unui loc de muncă (pentru 35% din cei care au schimbat job-ul). Agenţiile de recrutare, un alt canal offline de identificare a oportunităţilor de angajare, au o rată de succes relativ ridicată, la ele apelând 26% din candidaţi.

Facebook, cel mai popular canal de social media folosit pentru căutarea oportunităţilor de angajare (87% din totalul social media), se află într-un uşor declin. În total, aproximativ un sfert din respondenţi şi-au găsit un job prin intermediul acestei reţele. Pe de altă parte, conexiunile personale sunt esenţiale pentru angajatorii aflaţi în căutarea de talente, deoarece acestea sunt cele mai utilizate şi, de asemenea, cele mai de succes.

În ceea ce priveşte lucrul de la distanţă, acesta s-a stabilizat în ultimii doi ani. În prezent, 31% dintre români lucrează (parţial) de la distanţă, procent apropiat cu acela din 2022 (30%). În rândul celor care îşi desfăşoară activitatea atât de la sediul angajatorului cât şi hibrid, raportul se menţine echilibrat între cele două modalităţi de lucru.

Aproximativ 9 din 10 angajaţi se aşteaptă la iniţiative dedicate diversităţii şi incluziunii (D&I) / sprijinului pentru sănătatea mintală, din partea angajatorului lor. 1 din 5 spun că ar preferă să fie şomeri decât să lucreze pentru o companie care nu se aliniază valorilor lor, lucru întâlnit la o treime din cei cu vârsta cuprinsă între 18 şi 24 de ani. Este necesar că organizaţiile să înceapă să dezvolte strategii şi politici cu privire la aceste aspecte, fiind de aşteptat ca ele să devină şi mai relevante în următorii ani.

Despre Randstad Employer Brand Research

Randstad Employer Brand Research este cea mai cuprinzătoare şi aprofundată cercetare independentă a brandului de angajator din lume, care selectează cei mai atractivi angajatori dintre mii de companii. Aceasta colectează opiniile a aproape 163.000 de respondenţi din grupa de vârstă 18-64 de ani, din aproximativ 6.022 de companii, prezente în 32 de pieţe. În România, la cercetare au participat 3.727 de persoane. Analiza oferă o perspectivă asupra aspectelor privind selectarea locului de muncă şi motivaţiile potenţialilor angajaţi. Ediţia românească a acesteia este realizată din 2019, în colaborare cu partenerul internaţional de cercetare al Randstad, Kantar. Interviurile din cadrul studiului actual au avut loc în decembrie-ianuarie 2023, menţionează comunicatul.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
danescu.ro
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

14 Aug. 2024
Euro (EUR)Euro4.9761
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.5124
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.2344
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.7993
Gram de aur (XAU)Gram de aur358.8318

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
hipo.ro
hipo.ro
energyexpo.ro
roenergy.eu
rommedica.ro
prow.ro
aiiro.ro
oaer.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb