Afacerile cumulate ale celor trei divizii de business din grupul A&D Pharma s-au situat, anul trecut, la 4,7 miliarde lei (1,07 miliarde euro), cu 6,7% mai mari comparativ cu 2012, distribuitorul Mediplus şi farmaciile Sensiblu raportând creşteri ale cifrei de afaceri, iar divizia de marketing - scădere.
În 2012, cifra de afaceri cumulată a celor trei divizii ale A&D Pharma s-a situat la 4,44 miliarde lei, potrivit datelor raportate de cele trei companii şi preluate de Mediafax.
Astfel, Mediplus Exim, care ocupă primul loc pe piaţa distribuţiei farma, a cărui cifră de afaceri a urcat anul trecut cu 3,4%, la 3,25 miliarde lei (736 milioane euro), comparativ cu 2012, a raportat o scădere a profitului net cu 74%, la 16 milioane lei (3,6 milioane euro).
Reţeaua logistică a Mediplus include 10 depozite regionale şi un centru logistic naţional, având un portofoliu de peste 8.500 de produse şi peste 4.500 de clienţi (spitale, farmacii de circuit inchis şi deschis).
În aceeaşi perioadă, cele peste 400 de farmacii Sensiblu au avut afaceri cu 19% mai mari, de 1,3 miliarde lei (294 milioane euro), dar au continuat să aibă pierderi, de 38,9 milioane lei (8,8 milioane euro). Valoarea acestora este, însă, cu 39% mai redusă decât în 2012, când compania a acumulat pierderi de 63,5 milioane lei. În cursul anului 2012, societatea a achiziţionat 90 de farmacii City Pharma.
În ceea ce priveşte divizia A&D Marketing&Sales, cifra de afaceri a scăzut cu 9% în 2013 comparativ cu anul anterior, la 185,15 milioane lei (41,9 milioane euro) şi a trecut pe pierderi, de 5,26 milioane lei (4,2 milioane euro), de la un profit de 16 milioane lei în 2012.
A&D Pharma Marketing&Sales asigură servicii complete de marketing, promovare, regulatory, public affairs şi vânzare pentru un portofoliu extins de producători de medicamente, produse parafarmaceutice, aparatură medicală şi produse de îngrijire.
Firma are activităţi în Bulgaria, Cehia, Polonia, România, Serbia, Slovacia şi Ungaria, potrivit datelor de pe site-ul grupului.