Începând de astăzi, magazinele online româneşti au la dispoziţie marca TRUSTED.ro, iniţiată de 3 entităţi: Gala Premiilor eCommerce, Legi-Internet.ro şi Asociaţia pentru Protecţia Consumatorilor din România.
Potrivit unui comunicat transmis redacţiei, TRUSTED.ro este un program permanent de certificare a magazinelor online care respectă legislaţia aplicabilă în domeniul comerţului electronic şi bunele practici rezultate în urma experienţei de peste 5 ani a Galei Premiilor eCommerce.
Deşi în primă fază, certificarea TRUSTED poate fi acordată doar magazinelor online care se înscriu la GPeC 2011, după data de 15 mai a.c., marca de încredere va fi disponibilă ca un proiect continuu, independent de competiţia "Gala Premiilor eCommerce" şi deschis oricărui magazin online care doreşte să adere la standardele TRUSTED.
Scopul certificării TRUSTED este de a creşte calitatea magazinelor online româneşti şi, astfel, încrederea consumatorilor în tranzacţionarea prin internet, fapt care contribuie, implicit, la dezvoltarea pieţei de comerţ electronic.
Pentru a obţine certificarea TRUSTED, magazinele online trebuie să îndeplinească un set de standarde care vizează atât aspectele legale, cât şi bunele practici în comerţul electronic. De pildă, magazinele trebuie să afişeze informaţii complete de contact, să respecte legislaţia privind drepturile de autor şi protecţia datelor cu caracter personal, să nu facă spam, să comercializeze produse originale, să ofere informaţii detaliate despre procesul de cumpărare, modalităţile de plată acceptate, politica de service şi garanţii sau returnarea produselor în 10 zile.
Toate magazinele certificate TRUSTED vor fi evaluate cel puţin de 2 ori pe an, dar şi la orice plângere motivată în acest sens. De asemenea, certificarea este valabilă timp de 1 an, cu posibilitatea reînnoirii mărcii printr-o nouă evaluare.