Acţiunile Pinterest au urcat cu 28,4% joia trecută, la debutul lor la Bursa din New York, compania americană de social media atingând astfel o capitalizare de circa 13 miliarde de dolari, conform CNBC.
Oferta publică iniţială a societăţii, de 75 de milioane de acţiuni, a avut un preţ de 19 dolari/titlu, peste intervalul anticipat de 15-17 dolari. Diferenţa a generat un câştig net de 1,4 miliarde de dolari. Acţiunile, tranzacţionate sub simbolul "PINS", au deschis sesiunea bursieră de joi la un preţ de 23,75 de dolari şi au încheiat ziua cu 25,18 dolari. Pe parcursul zilei, titlurile au atins un maxim de 24,89 dolari. Vineri, bursele americane au fost închise (Vinerea Marea la catolici).
Pinterest este o platformă de socializare care le permite utilizatorilor să caute diverse subiecte, de la proiecte de modernizare a locuinţelor la informaţii pentru călătorii, rezultatele afişând deseori infografice folositoare. Aplicaţia le permite utilizatorilor să creeze pagini sociale cu anumite teme şi încurajează utilizatorii să le urmărească. Compania obţine venituri prin publicitate, care este plasată între postările (pin-urile) publicate de utilizatori.
Directorul executiv al Pinterest, Benjamin Silbermann, vrea ca societatea pe care o conduce să nu fie asociată reţelelor de socializare precum Facebook şi Twitter, declarând: "Noi chiar considerăm afacerea drept o utilitate. Noi suntem mai puţin orientaţi pe un loc în care să discuţi cu prietenii zi de zi sau să urmăreşti celebrităţi".
Silbermann a subliniat că este concentrat pe extinderea prezenţei globale a Pinterest, din care vrea să facă un loc în care întreprinzătorii îşi ating targetul de audienţă.