Tesla a raportat ieri, o creştere mai mică decât cea estimată, a livrărilor de vehicule din al treilea trimestru. Atat stimulentele cat şi ofertele de finanţare nu au reuşit să atragă suficienţi clienţi pentru linia sa de vehiculele electrice, fapt care a provocat o scădere a acţiunilor companiei cu peste 6%, informează news.ro.
Tesla, care se confruntă deja cu o concurenţă în creştere şi cu încetinirea cererii de vehicule electrice, este posibil să înregistreze prima scădere a livrărilor anuale după ani de creştere accelerată.
Acţiunile Tesla au crescut în ultimele săptămâni intrucât urmează evenimentul Tesla din 10 octombrie din Los Angeles, unde este aşteptată apariţia robotaxiul, o încercare de a muta atenţia către tehnologiile autonome alimentate de AI.
Tesla a redus preţurile şi a extins stimulentele, inclusiv oferte de asigurări şi finanţare fără dobândă, în special în China, care reprezintă o treime din vânzările sale. Acest lucru a contribuit la creşterea vânzărilor în China în iulie şi august, potrivit datelor China Passenger Car Association.
"Credem că China a arătat o putere relativă în acest trimestru, dar efectul ei a fost contracarat de slăbiciunea din SUA şi Europa", a declarat Dan Ives, analist la Wedbush Securities.
Tesla a predat 462.890 de vehicule în perioada iulie-septembrie, în creştere cu 6,4% faţă de anul precedent, marcând prima sa creştere trimestrială după două trimestre consecutive de scădere a vânzărilor. Dar aceasta a fost sub cele 469.828 de livrări aşteptate de analiştii de specialitate.
În timp ce CEO-ul Elon Musk declarase că se aşteaptă ca livrările în 2024 sa depăşească recordul de 1,8 milioane de vehicule, de anul trecut, cifrele de ieri fac acest lucru "extrem de dificil", a declarat Sandeep Rao, cercetător senior la Leverage Shares.
Tesla are acum nevoie de un record de livrări record de 516.344 de vehicule în al patrulea trimestru pentru a preveni o scădere a vânzărilor în 2024.
"Doar atât poate face Tesla cu reduceri de preţuri şi stimulente, în timp ce nu oferă vehicule noi pentru clienţi", a spus Rao, adăugând că rivalii, în special piaţa chineză, au lansat o serie de modele noi.
Scăderile de preţuri şi stimulentele au strâns, de asemenea, marjele de profit ale companiei - consecinţe despre care investitorii şi analiştii spun că s-ar putea dovedi dăunătoare pe termen lung, transmite news.ro.
Opinia Cititorului