Agenţia Ideologiq îşi extinde portofoliul de clienţi şi realizează rebrandingul şi comunicarea lanţului de restaurante fast-food DABO

G.D.
Companii / 20 aprilie 2022

Dan Paştiu, fondatorul DABO

Dan Paştiu, fondatorul DABO

Agenţia Ideologiq realizează rebrandingul lanţului de restaurante de tip fast-food DABO, companie 100% românească ce operează în sistem franciză în România şi în alte ţări din Europa, având planuri de extindere globală, conform unui comunicat remis redacţiei. Ideologiq a dezvoltat proiectul de rebranding în întregime, de la definirea identităţii brandului şi alinierea canalelor de comunicare digitală, până la redesign-ul locaţiilor din ţară. Totodată, agenţia are în plan dezvoltarea brandului de angajator pentru companie şi a procesului de comunicare internă, cu scopul de a avea o imagine unitară, hotărâtă şi adaptată pentru toate categoriile de audienţă.

Potrivit sursei citate, investiţia companiei privind întreg procesul de rebranding şi respectiv amenajarea şi redesign-ul primei locaţii din Bucureşti, ce a fost deschisă de curând publicului, s-a ridicat la 1 milion de euro.

Ideologiq, agenţia ce oferă servicii complete de comunicare digitală, a creat întreg procesul de rebranding pentru noul său client DABO, de la logo şi toate aspectele ce ţin de identitatea brandului, şi până la implementarea noii imagini în restaurante şi conturarea personalităţii prin comunicare. Necesitatea procesului de rebranding a plecat de la dorinţa companiei de a se diferenţia de ceilalţi competitori şi de a cuceri consumatorii atât prin atitudine cât şi prin atribute care reflectă aşteptările noii generaţii de consumatori. De asemenea, această nevoie a venit şi ca o urmare firească a extinderii serviciilor de franciză.

"În 2021 am mărit divizia de branding şi creaţie, iar anul acesta începem să culegem primele roade odată cu rebrandingul DABO. Acest proces a fost necesar pentru esenţa business-ului clientului. Trebuia să arătăm modul în care DABO este diferit faţă de alte tipuri de doner kebab şi alte produse de gen. Pe lângă calitatea produsului, brandul are o poveste autentică ce se vrea auzită în lumea întreagă. Pentru asta, avea nevoie de o comunicare clară, care să empatizeze cu publicul, şi să fie apreciată de românii de pretutindeni, dar nu numai. Ne dorim ca DABO să devină noul trend cool în materie de fast-food sănătos pentru că este un produs, într-adevăr, diferit, delicios şi autentic românesc", a declarat Adrian Ichim, fondator şi partener Ideologiq.

"Respectă-ţi gustul!" este mesajul cheie de la care a pornit noua strategie de comunicare a companiei, ce se axează în primul rând pe unicitate. "Respectă-ţi gustul!" reprezintă o invitaţie la sinceritate, la deschidere şi autenticitatea oamenilor şi totodată la aprecierea diversităţii, subliniază sursa citată.

Consumatorii DABO sunt oameni care pun preţ pe calitate şi nu fac niciun compromis în alegerile lor de zi cu zi, toate acestea contribuind la creşterea respectului faţă de sine. În plus, DABO este produsul românesc preferat de românii de pretutindeni şi reprezintă un motiv în plus de bucurie şi mândrie că împărtăşesc aceleaşi origini.

"Conceptul creativ a fost inspirat chiar de produsul-flagship: donerul DABO. Definirea grafică a început de la forma şi ingredientele lui, şi a presupus în primul pas stilizarea elementelor până la esenţă. Apoi am integrat simbolistica mediului online, urmărind să atribuim brandului caracterul modern prin forme şi culori asociate platformelor şi instrumentelor digitale. Astfel, am obţinut un logo DABO care vorbeşte în limbajul Instagram dintr-o privire, păstrând convenţia specialităţii culinare care este nucleul DABO. Am căutat ca identitatea grafică DABO să reflecte în egală măsură specialitatea restaurantului şi comunitatea consumatorilor: distinctă, onestă, originală. Nu puteam să uităm aspectul legat de ingredientele folosite, ele fiind un diferenţiator important. Cele 3 linii colorate reprezintă armonia perfectă ca rezultat al mixului echilibrat, ponderat, doar cu ce trebuie. Pentru că, spre deosebire de alţi competitori, DABO «nu e cu de toate, e doar cu ce trebuie». În perspectiva comunicării, am considerat că identitatea DABO aduce în atenţie şi o combinaţie de culori care ne ajută la promovarea brandului sub culorile steagului României, chiar dacă se abate uşor de la regulile convenţionale.

Un ultim touch stilistic al brandului stârneşte curiozitatea: ce e cu reprezentarea seminţelor de pe simbolul chiflei, aşezate parcă prea organizat? Ei bine, ele sunt menite să traducă semnătura DABO în alfabetul Braille. Respectă-ţi gustul! (Respect Your Taste! în engleză) este scris astfel pe suporturi care permit contactul tactil, pentru a întări caracterul senzorial al brandului. Ne-am folosit de această traducere, întrucât gustul este în fapt punctul forte al produsului, iar atunci când ai ochii închişi (suprimi un simţ), simţul gustului se intensifică, iar experienţa senzorială devine cu adevărat memorabilă", a declarat Sorina Pentilescu, Director de Creaţie Ideologiq.

"Suntem foarte încântaţi de rezultatele procesului de rebranding întrucât reuşeşte să scoată în evidenţă viziunea noastră pentru DABO, şi totodată, ne face şi mai mândri de produsele noastre. Agenţia Ideologiq a punctat foarte bine în toate materialele de execuţie privind atenţia noastră pe Calitate, Autenticitate şi Performanţă. Dorinţa companiei este ca toată lumea să iubească DABO şi, odată cu acest lucru, şi România. Ne dorim ca românii să se mândrească cu bunurile naţionale, cu valorile şi mai ales, cu cine sunt ei," a declarat Dan Paştiu, fondatorul DABO.

Întreaga agenţie a fost implicată în acest proiect complex, de la departamentele de Strategie, Creaţie, Graphic Design, Dezvoltare Web, Media & Performance şi până la Producţie. În prezent, agenţia lucrează la un manual de design pentru toate restaurantele şi francizele companiei, pentru a standardiza şi aduce la un alt nivel identitatea fiecăreia, atât pentru restaurantele existente cât şi pentru următoarele care se vor deschide.

Cu peste 50 de restaurante în ţară şi în străinătate (Ungaria, Marea Britanie), redefinirea identităţii locaţiilor este un proces mai lung, întrucât compania DABO şi-a propus să deschidă alte noi locaţii. Următorul proiect al agenţiei Ideologiq pentru DABO constă în dezvoltarea brandului de angajator, ce va presupune definirea a Employer Value Proposition (EVP) pentru companie, se mai arată în comunicat.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
digi.ro
aages.ro
danescu.ro
librarie.net
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

18 Noi. 2024
Euro (EUR)Euro4.9764
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7176
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3172
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9544
Gram de aur (XAU)Gram de aur393.2836

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Mirosul Crăciunului
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
petreceriperfecte.ro
targuldeturism.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb