Allianz, a câştigat vineri războiul ofertelor pentru subsidiara poloneză a Aviva, oferind 2,50 miliarde de euro (2,94 miliarde de dolari) în numerar, depăşind astfel ofertele din partea rivalilor Generali SpA (Italia) şi NN (Olanda), transmit Reuters, Bloomberg şi Agerpres.
Compania de asigurări Aviva, listată la Londra, a finalizat astfel programul început anul trecut de directorul general Amanda Blanc, ce prevede vânzarea unor active din Europa şi Asia, şi concentrarea pe diviziile de asigurări de viaţă şi de sănătate din Marea Britanie, Canada şi Irlanda. De asemenea, Aviva are societăţi mixte în China şi India.
"Vânzarea subsidiarei noastre poloneze reprezintă un final excelent al modificării portofoliului nostru, anunţate în urmă cu doar opt luni", a afirmat Blanc, adăugând că vânzarea celor opt afaceri va genera 7,50 miliarde de lire sterline (10,31 miliarde de dolari) în numerar.
La rândul său, directorul general al Allianz, Oliver Baete, a afirmat: "Suntem încântaţi să întărim şi mai mult vizibilitatea brandului Allianz în Europa Centrală şi de Est şi să realizăm cu succes strategia noastră de creştere în regiune". Allianz a intrat prima dată pe piaţa poloneză în 1997.
Allianz a informat că în urma tranzacţiei va deveni numărul doi în Europa Centrală şi de Est în ceea ce priveşte profitul operaţional. Compania germană de asigurări are şi alte afaceri în regiune, inclusiv în România, Rusia şi Ucraina. În Polonia, în urma tranzacţiei Allianz va urca pe locul cinci în funcţie de primele brute subscrise.
De asemenea, Allianz a achiziţionat participaţia minoritară deţinută de Santander în afacerea din Polonia a Aviva, astfel încât valoarea totală a tranzacţiei s-a situat la 2,70 miliarde de euro, a informat Aviva.
Tranzacţia, care va fi supusă aprobării autorităţilor de reglementare, ar urma să se finalizeze în următoarele 12 luni.
În decembrie, Allianz a achiziţionat divizia de asigurări generale a Westpac Banking Corp, pentru 552 milioane de dolari, iar luna aceasta a anunţat cumpărarea unei divizii a Aviva din Italia, pentru 330 milioane de euro.
Grupul Allianz a încheiat anul 2020 cu venituri totale de 140 miliarde de euro, în scădere cu 1,30% faţă de 2019. Profitul operaţional realizat anul trecut a fost de 10,80 miliarde de euro, în scădere cu 9,30% faţă de cel din 2019. Rata de solvabilitate a fost de 207%.
Allianz, Generali şi NN au o prezenţă importantă pe piaţa din România.