Allianz-Ţiriac a finalizat primele nouă luni din 2023 cu creşteri sustenabile ale subscrierilor pe toate segmentele de business şi consecvent misiunii sale de a fi alături de oameni, firme şi comunităţi în momentele dificile, conform unui comunicat de presă al companiei.
Primele brute subscrise din asigurări generale şi de viaţă au depăşit 2,5 miliarde de lei la finalul lunii septembrie 2023, în creştere cu 18% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Plăţile către asiguraţi şi terţi păgubiţi au depăşit ritmul de creştere al vânzărilor. Peste 900 milioane de lei s-au întors la asiguraţi şi terţi păgubiţi prin despăgubirile plătite, în timp ce 4,2 miliarde de lei sunt direcţionate în rezerve de daună, care garantează plăţile viitoare, conform angajamentelor asumate.
Sumele din rezerve s-au majorat cu 23%.
"Allianz-Ţiriac este în cea mai bună formă a sa. Toţi indicatorii noştri de business sunt solizi şi susţin un business sănătos pe termen lung, care ne permite să ne onorăm responsabilităţile faţă de clienţi, angajaţi, societate şi acţionari la cel mai înalt nivel. Nu am fi ajuns aici fără încrederea şi sprijinul clienţilor, colegilor şi partenerilor noştri, cărora le mulţumim. Datorită lor, Allianz-Ţiriac este pentru al cincilea an consecutiv reprezentantul în România al celui mai valoros brand de asigurări din lume", a declarat Virgil Şoncutean, CEO Allianz-Ţiriac Asigurări.
Rezultatele Allianz-Ţiriac din primele 9 luni sunt solide şi la nivelul profitabilităţii. Compania a raportat un rezultat net în valoare de peste 277 milioane de lei, ceea ce permite consolidarea capitalului şi investiţii pentru îndeplinirea planurilor de dezvoltare şi susţinerea în acest mod a economiei româneşti. De asemenea, profitabilitatea puternică ne permite să avem o contribuţie semificativă în societate prin acţiunile de sponsorizare şi finanţare a proiectelor din comunităţi. În primele 9 luni din 2023, contribuţia Allianz-Ţiriac în comunitate a fost de peste 7 milioane de lei.
Investiţiile în asigurările de viaţă şi distribuţia online, efecte în creşterea numărului de clienţi
Allianz-Ţiriac a adăugat două motoare noi business-ului local, dincolo de abordarea standard, şi şi-a asumat angajamentul de a dezvolta într-un ritm mai accelerat asigurările de viaţă şi distribuţia online.
Angajamentul Allianz-Ţiriac are la baza nevoia de a răspunde deficitului de protecţie semnificativ din România şi necesitatea de a veni cu soluţii adaptate nevoilor unui segment nou de clienti, mai puţin abordat până acum prin mijloacele de vânzare tradiţionale.
În primele 9 luni din 2023, vânzările de asigurări de viaţă au crescut cu aproape 30%. Asigurările de viaţă cresc consecvent ca urmare a atenţiei sporite atât în zona de produse şi servicii, cât şi în ceea ce priveşte distribuţia. La finalul lunii septembrie 2023, aproximativ 180.000 de persoane beneficiau de o asigurare de viaţă Allianz-Ţiriac, în creştere cu 25% faţă de aceeasi perioadă din 2022.
Pe de altă parte, numărul clienţilor care achiziţionează asigurări online a crescut cu 64% în ultimul an.
Clienţii care optează pentru serviciile online preferă interacţiunile digitale şi apreciază accesul la produsele dorite în câteva click-uri. În principal, produsele bază, structurate într-un mod simplu de înţeles, precum asigurările RCA sau de călătorie sunt cel mai frecvent achiziţionate în mediul online.
De asemenea, în premieră pentru piaţa de asigurări din România, Allianz-Ţiriac a lansat în 2023, prima asigurare de viaţă disponibilă online, în 6 paşi simpli, fără chestionar medical.
Allianz-Ţiriac se numără printre primii asigurători din România care a pus la dispoziţia clienţilor o platformă online de vânzare, în 2008. Totodată, pe fondul accelerării procesului de digitalizare în ultimii doi ani ca efect al pandemiei, Allianz-Ţiriac a investit semnificativ în dezvoltarea platformelor online proprii, atât de vânzare, cât şi de acces la beneficiile asigurării.