ANALIZĂ 2PERFORMANT: Top cinci cele mai căutate categorii de produse în comerţul electronic în 2021

G.U.
Piaţa de Capital / 31 ianuarie 2022

Top cinci cele mai căutate categorii de produse în comerţul electronic în 2021

Cel de-al doilea an pandemic continuă să marcheze trendul ascendent al comerţului electronic, iar România îşi păstrează locul în topul ţărilor cu cea mai mare creştere a sectorului e-commerce, piaţă estimată la peste 6 miliarde de euro de ARMO - Asociaţia Română a Magazinelor Online, potrivit unui comunicat de presă remis, astăzi, redacţiei. Activând la intersecţia dintre marketingul digital şi comerţul online, două pieţe în creştere susţinută la nivel global, compania de tehnologie 2Performant, liderul pieţei de marketing afiliat din România şi companie listată pe piaţa AeRO a BVB (simbol bursier 2P), confirmă aceste tendinţe de creştere: în 2021 a intermediat nu mai puţin de 1,39 milioane de vânzări pentru magazinele online din platforma sa.

Conform datelor din platforma de marketing afiliat 2Performant.com, topul categoriilor de produse care au înregistrat cele mai multe vânzări în 2021 este condus de Fashion cu 363.300 de vânzări, ceea ce reprezintă o creştere de 30% faţă de anul anterior. Considerată de mulţi specialişti cea mai matură din comerţul online, categoria Fashion reflectă comportamente de cumpărare puternic influenţate de pandemie. Astfel, dacă în 2020 românii au cumpărat haine de casă sau pentru sport şi activităţi în natură, în 2021 aceştia au revenit la achiziţia hainelor de stradă şi ocazii (nunţi, botezuri) sau pentru birou, dar şi încălţăminte, pe fondul reluării multor activităţi sociale. Totodată, creşterile vânzărilor pentru produsele din această categorie s-au făcut remarcate şi în toamnă, odată cu cel mai important eveniment de vânzări din comerţul online, Black Friday. În intervalul 1-14 noiembrie 2021, categoria de produse Fashion a înregistrat o creştere cu 62,8% a numărului de vânzări şi cu 86,3% a valorii vânzărilor, în timp ce valoarea medie a coşului de cumpărături a fost şi ea cu 14,4% mai mare faţă de aceeaşi perioadă a anului anterior.

Potrivit comunicatului, pe locul al doilea în topul categoriilor cu cele mai multe vânzări în 2021 se situează categoria Book, Movies and Music, cu 338.200 de vânzări prin platforma 2Performant.com, o creştere de 29,1 procente faţă de 2020. Locul al treilea este ocupat de Beauty cu 145.400 de vânzări, în creştere cu 3,4%, în vreme ce categoria Home and Garden ocupă locul al patrulea cu 80.100 vânzări şi o creştere de 46%. Top 5 este încheiat de categoria Electronics IT&C cu 79.900 de vânzări, în creştere cu 11,4% faţă de anul precedent.

Românii cheltuiesc mai mult în online şi cumpără preponderent de pe telefonul mobil

Potrivit sursei citate, în 2021 a crescut şi valoarea medie a coşului de cumpărături, care ajunge la 52,6 euro, mai mult cu 5,8% faţă de 2020. Ceea ce înseamnă că românii s-au obişnuit cu achiziţiile online şi continuă să susţină trendul ascendent al acestui sector. În privinţa dispozitivelor de pe care se realizează cumpărăturile online, datele 2Performant arată că 69% dintre acestea se fac de pe telefonul mobil şi doar 29,8% de pe desktop. Cu toate acestea, valoarea medie a coşului de cumpărături realizate de pe telefonul mobil este mai mică decât cea aferentă cumpărăturilor de pe desktop, respectiv 46,47 euro pe mobil versus 66,67 euro pe desktop. Ceea ce indică faptul că românii continuă să facă achiziţiile mai importante ca preţ de pe desktop.

"În 2021 a crescut numărul celor care au optat pentru cumpărături online, iar pentru cei pe care pandemia îi adusese în online încă din 2020 a crescut frecvenţa cu care fac achiziţii în magazinele online. Am văzut în anul ce a trecut un consumator în online mai atent la preţ, la caracteristicile produsului, la modalitatea de livrare şi ţara de provenienţă a produsului, precum şi la claritatea informaţiilor despre retur. Semn că în general cumpărătorii au alocat mai mult timp pentru a se documenta pentru produsele dorite, folosind două device-uri diferite: mobil şi desktop. Conform datelor din platforma noastră, am constatat că au fost valoroase pentru consumatorii români proiectele de afiliere care fie îi duceau rapid către oferta mai bună, fie către surse de informare bine structurate", spune Raluca Negrea, Country Manager România şi Bulgaria 2Performant.

În 2021, platforma tehnologică 2Performant.com, dezvoltată in house, prin care profesionişti în marketingul digital colaborează cu magazinele online, a intermediat 68,7 milioane de click-uri, cu 23,4% mai mult decât în anul precedent. Acest lucru se traduce printr-o medie de peste 5,7 milioane de click-uri lunare trimise către magazinele online. În privinţa traficul pe desktop, cea mai bună zi a săptămânii, după numărul de click-uri, a fost miercurea, ora 11 fiind cea mai bună pentru cumpărăturile online. Totodată, raportat la traficul pe mobil, duminica a fost cea mai bună zi a săptămânii, după numărul de click-uri, ora 10 fiind cea mai bună pentru cumpărături online. Sursa principală de trafic după numărul de click-uri rămâne Google, cu 23,7 milioane de click-uri, în creştere cu 65,3% faţă de 2020, urmat de Facebook cu 7,7 milioane de click-uri, în scădere cu 16,3% faţă de anul precedent.

Ziua cu cel mai mare număr de vânzări din 2021 a fost 12 noiembrie, exact în perioada de Black Friday. În perioada 1-14 noiembrie 2021, când s-au desfăşurat campaniile de Black Friday, 462 de magazine online care activează în 25 de industrii diferite şi care au lansat campanii de reduceri au realizat prin intermediul platformei 2Performant.com 115.000 vânzări, în valoare de 6.929.804 euro + TVA, cu 47,8% mai mari decât în 2020.

Conceput ca un marketplace bazat pe tehnologie în care magazinele online colaborează cu specialiştii în marketing digital la cost pe vânzare, 2Performant şi-a demonstrat relevanţa ca instrument de vânzări şi în 2021. La nivelul întregului an, indicele de vânzări a crescut cu 5,7%, ajungând la 15,71 euro, ceea ce înseamnă că pentru fiecare euro investit în afiliere în 2021, un magazin online din platforma 2Performant.com a obţinut aproape 16 euro.

Rata de conversie se păstrează la 2%. În privinţa timpului de conversie, în 2021 decizia de cumpărare a avut loc în mai puţin de o oră la 50,3% dintre cumpărători. În acelaşi context, 53,3% au cumpărat de pe desktop şi 48,8% de pe mobil.

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
digi.ro
aages.ro
danescu.ro
librarie.net
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

21 Noi. 2024
Euro (EUR)Euro4.9766
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7317
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3535
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9743
Gram de aur (XAU)Gram de aur405.9099

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Mirosul Crăciunului
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
petreceriperfecte.ro
targuldeturism.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb