Magazinele online din România vor investi în 2023 în servicii de diferenţiere faţă de concurenţă şi vor accesa tool-uri care îmbunătăţesc relaţia directă cu consumatorii finali, pentru a câştiga cotă de piaţă, potrivit unei analize Blugento, companie clujeană specializată în furnizarea de soluţii de eCommerce, informează un comunicat remis redacţiei.
"Business-urile online care merg din inerţie vor avea un an dificil, dacă nu vor face acel extra mile, important, acum, pentru a creşte sau a se menţine, cel puţin. Cele mai mari creşteri vor fi înregistrate, anul acesta, de magazinele online care comercializează produse de primă necesitate.
Cei care sunt deja online vor continua investiţiile, iar companiile care nu au accesat încă acest canal o vor face după modelul Direct-to-Consumer (D2C) - trend setat de branduri cunoscute din piaţă", spune Vlad Stănescu, CEO Blugento, menţionând că, anul trecut, Blugento a contribuit la lansarea canalelor online de D2C în România pentru branduri precum Tefal sau Rowenta.
Potrivit sursei citate, cu un istoric de creştere continuă a costurilor în piaţa IT, investiţiile în online vor migra, anul acesta, către soluţii standardizate care pot oferi un canal de vânzare online în buget şi cu termen cât mai predictibil.
Este şi unul dintre argumentele principale luate în calcul de Blugento pentru evoluţia business-ului de anul acesta. Compania mizează, în 2023, pe o creştere de circa 40% a cifrei de afaceri, focusul fiind pe ZENTO, platformă eCommerce de ultimă generaţie, de tip SaaS, bazată pe Magento 2 cu hosting cloud ultra-scalabil. Blugento estimează că, până la finalul anului, peste 50 de noi magazine online medii şi mari din România vor folosi această platformă.
"Într-o perioadă economică dificilă, investiţiile pentru tech vor fi direcţionate tot mai mult către soluţii SaaS, unde costurile sunt predictibile şi presupun un aport iniţial mai mic, comparativ cu alternativele. Odată cu accentul pe diferenţiere şi relaţie directă cu cumpărătorul final, departamentele de marketing vor avea ca obiective fidelizarea clienţilor câştigaţi şi cumpărături repetate pe fiecare client; astfel, newsletter-ul şi comunicarea social media cu comunitatea sunt tool-uri ce vor creşte ca pondere, în 2023, în activităţile de marketing", mai spune Vlad Stănescu.
Automatizarea şi eficientizarea proceselor interne vor creşte în importanţă, iar magazinele online vor adresa tot mai multe dintre nevoile clienţilor. Astfel, documentarea produselor, cu informaţii de calitate, posibilitatea unui retur facil etc. cresc rata de conversie a magazinelor online şi consolidează baza de clienţi, asigurând vânzări repetate către aceştia.
Cu toate că progresul tehnologic permite oferirea unor experienţe de cumpărare online foarte avansate, diferenţierea comercianţilor nu va depinde doar de tehnologie, o componentă majoră într-o implementare de succes fiind alocarea resurselor umane interne, se menţionează în comunicat.