Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) informează că azi, 30.09.2022, a transmis în SICAP anunţul de participare aferent proiectului de investiţii "Achiziţie 12 automotoare în tracţiune electrică pe bază de pile de combustie cu hidrogen". După finalizarea procedurii de verificare ex-ante a ANAP, anunţul va pute fi consultat atât în platforma europeană de licitaţii (TED), cât şi în cea naţională (SICAP), conform unui comunicat de presă remis Redacţiei.
Potrivit sursei citate, prin acest obiectiv de investiţii, ARF doreşte să achiziţioneze cele 12 automotoare în tracţiune electrică pe bază de pile de combustie cu hidrogen şi serviciile de mentenanţă şi reparaţii necesare funcţionării acestora, precum şi serviciile de alimentare cu hidrogen.
Menţionăm că aceste automotoare vor fi utilizate pentru rutele aflate sub contracte de servicii publice, pe liniile neelectrificate (Bucureşti - Piteşti, Bucureşti - Otopeni, Bucureşti - Târgovişte), atribuite în mod competitiv unor operatori de transport feroviar, în conformitate cu prevederile Regulamentului 1370/2007/CE cu modificările ulterioare şi potrivit legislaţiei din România.
Finanţarea proiectului de investiţii se realizează din fonduri externe nerambursabile, prin Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă, "Componenta 4 - Transport durabil" şi de la bugetul de stat prin bugetul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, în limita sumelor aprobate anual cu această destinaţie, conform programelor de investiţii publice aprobate potrivit legii.
Obiectivul acestei componente este de a spori sustenabilitatea sectorului transporturilor din România prin sprijinirea tranziţiei verzi şi digitale a sectorului, respectiv de a dezvolta o infrastructură de transport durabilă şi ecologică, cu standarde de siguranţă adecvate, care să contribuie la finalizarea reţelelor transeuropene de transport (TEN-T) şi la descongestionarea nodurilor urbane, se mai arată în comunicat.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 01.10.2022, 02:05)
O altă achiziție în stil mafiot prin care ne împrumutăm prin PNRR ca să achiziționăm automotoare cu dedicație de la stăpânii europeni. Cu o tehnologie care nici măcar nu e încă matură!
Pe lângă asta, sar șuruburile de pe șina de cale ferată și aruncăm miliarde pe garnituri de tren (pe care le avem și sunt funcționale).