"Solar Impulse aşteaptă o fereastră favorabilă din punct de vedere al vremii pentru a putea zbura şi nu putem să anunţăm o anumită dată şi oră pentru decolare", a explicat Chris Shigas, purtător de cuvânt al proiectului Solar Impulse.
Ambiţiosul proiect de a călători în jurul lumii cu acest avion experimental revoluţionar cu baterie solară, conceput în Elveţia, a fost întrerupt în luna iulie, după ce a parcurs jumătate din periplul său de 35.000 de kilometri. Aparatul a rămas la sol câteva luni pentru repararea bateriilor avariate în timpul zborului deasupra Oceanul Pacific, cu o durată record de cinci zile şi cinci nopţi între Nagoya (Japonia) şi arhipelagul american Hawaii.
Avionul a efectuat un prim zbor de probă la sfârşitul lunii februarie 2016.
Plecat din Abu Dhabi la 9 martie 2015, Solar Impulse 2 a parcurs până în prezent aproape 18.000 de kilometri.
Aripile sale sunt acoperite de peste 17.000 de celule fotovoltaice, cu ajutorul cărora se încarcă bateriile în timpul zilei. Piloţii Andre Borschberg şi Bertrand Piccard se succed pe rând la comanda avionului. Numit şi "avionul de hârtie", aparatul are o anvergură de 72 de metri, mai mare decât a unui Boeing 747, şi cântăreşte 2,3 tone, greutatea unei furgonete.