Banca Transilvania, prin colaborarea cu Microsoft, integrează inteligenţa artificială în comunicarea online, lansând pe platforma Întreb BT funcţionalitatea AI Search, care are la bază soluţia Microsoft Azure OpenAI Service, conform unui comunicat de presă al băncii.
Potrivit sursei citate, Întreb BT este un mediu de informare, educare şi ghidare, platformă online concepută ca un motor de căutare cu peste 2.000 de întrebări şi răspunsuri despre banking. De acum înainte, vizitatorii Întreb BT care caută informaţii despre produse, servicii şi soluţii de self-banking primesc, datorită integrarii AI, un răspuns mai cuprinzător la întrebările adresate online deoarece acesta cuprinde toate informaţiile de pe Întreb BT despre respectivul subiect.
"Lansarea de azi este la intersecţia unor subiecte de interes maxim în banking - educaţia financiară şi tehnologia. Investim susţinut în ambele direcţii pentru că au legătură cu experienţa clienţilor, incluziunea financiară, dar şi cu accesul la informaţie şi la produse. Este un prim proiect, pe care l-am implementat foarte repede şi cu care intrăm în curba de învăţare. Vor urma alte proiecte şi investiţii susţinute în această zonă." - declară Ӧmer Tetik, Director General, Banca Transilvania.
"Banca Transilvania a arătat dedicare admirabilă privind creşterea responsabilă şi susţinerea antreprenorilor. Fiind cea mai mare bancă din România, BT ştie cât de important este rolul său în dezvoltării sistemului financiar şi a economiei româneşti. Utilizarea de către Banca Transilvania a inteligenţei artificiale pentru comunicarea online arată interesul BT de a oferi clienţilor cele mai bune servicii posibile. Combinaţia dintre instruire financiară şi tehnologie este un domeniu promiţător şi ne bucurăm să vedem că banca alocă în ambele resurse semnificative." - afirmă Bogdan Putinică, Country Manager Microsoft România & Moldova, Microsoft.
În perioada ianuarie - septembrie, pe site-ul Întreb BT au fost făcute aproape 4,5 milioane de vizite.