Bogdan Maioreanu, eToro: "Filmul Barbie face rozul popular în business "

Companii / 31 iulie 2023

Bogdan Maioreanu, eToro: "Filmul Barbie face rozul popular în business "

Filmul lui Barbie face furori la box-office, dând speranţe companiei Mattel de relansare a vânzărilor păpuşii sale iconice. O schimbare de strategie în direcţia divertismentului şi o mulţime de produse legate de film, care deja s-au epuizat in magazine, potrivit Mattel - întruchipează speranţa companiei privind viitorul afacerilor sale.

După un început foarte bun, cu încasări peste 337 de milioane de dolari la nivel mondial, în al doilea weekend, Barbie a rămas în continuare în fruntea box office-ului american, adăugând 93 de milioane de dolari între vineri şi duminică. Vânzările de bilete pentru "Barbie'' au scăzut cu doar 43% faţă de debut şi au clasat filmul pe locul 7 din istorie în topul vânzărilor din al doilea weekend.

Succesul filmului a creat şi o adevărată "Barbiemanie" în lumea afacerilor, Mattel semnând peste 167 de acorduri de colaborare pentru diverse produse. Linii speciale de produse Barbie pot fi găsite în magazinele Zara, Primark şi GAP, printre altele. Crocs a produs o ediţie specială a pantofilor săi, Aldo a creat pantofi cu toc, transparenţi, cu brand-ul Barbie, iar Fossil o linie de ceasuri. Aceste acorduri, combinate cu succesul uriaş al filmului Barbie, ar trebui să aducă Mattel cel puţin 100 de milioane de dolari.

Companiile care oferă gadgeturi Barbie pot conta, de asemenea, pe profituri similare.Conţinutul virtual este oferit în Forza motorsport de la Xbox cu un pachet exclusiv Barbie cu maşinile din film. Chiar şi controlerele de joc în roz foarte strălucitor pot fi achiziţionate. AirBNB a prezentat casa Barbie, companii precum asigurătorul american Progressive şi chiar şi Google încearcă să profite prin strategia lor de publicitate de pe urma filmului de mare succes. Filmul lansează deja trenduri de modă, cum ar fi "barbiecore", cu haine, pantofi şi machiaj foarte roz.

Barbie este primul film de cinema cu această păpuşă iconică de la lansarea sa pe piaţă în 1959. Cu Margot Robbie în rolul lui Barbie şi Ryan Gosling în rolul lui Ken, filmul face parte din noua strategie Mattel de a crea o punte de legătură între jucăriile sale şi industria de divertisment. Exemplele de succes vin de la Lego, cu seturile de construcţii tematice şi filmele, şi de la Hasbro, cu filmele Transformers, GI Joe şi Cluedo, care au legat jucăriile şi jocurile fizice de lansările cinematografice.

Prin urmare, nu este surprinzător faptul că Mattel încearcă să profite de notorietatea mărcii Barbie. O imagine a noii strategii de divertisment a Mattel a fost oferită de emisiunea TV Barbie Dreamhouse Challenge, o emisiune de îmbunătăţire a locuinţei care transformă case obişnuite în case Barbie, difuzată pe HGTV, cu peste 4 milioane de telespectatori. Mattel foloseşte o strategie similară pentru a promova alte mărci ale sale, cum ar fi maşinuţele de jucărie - cu producţii TV precum Hot Wheels - Ultimate Challenge, în care echipe de mecanici au creat maşini în mărime naturală pornind de la modele la scară Hot Wheels. Emisiunea Hot Wheels a fost a 16-a cea mai populară emisiune din reţeaua NBC şi a 98-a în topul general, fiind urmărită de un număr total de 1 085 000 de persoane. Vânzările jucăriilor Hot Wheels se află pe o tendinţă anuală de creştere începând cu 2017.

Valoarea brandului Barbie s-a dublat în ultimii doi ani, iar înainte de lansarea filmului a fost estimată la aproximativ 700 de milioane de dolari. Dacă trendul se menţine după lansarea filmului de succes, valoarea sa poate ajunge la peste 1 miliard de dolari. De la crearea sa, Barbie a ajuns la rangul de cea mai populară păpuşă din lume, cu vânzări de miliarde de dolari. Însă societatea evoluează, iar copiii trec tot mai mult de la jucăriile fizice la gadgeturi şi ecrane. În al doilea trimestru al acestui an, vânzările de păpuşi Mattel au crescut cu 10% comparativ cu anul trecut, în principal datorită creşterii vânzărilor de păpuşi Monster High, prinţese Disney şi Frozen, dar vânzările de păpuşi Barbie au scăzut.

Cu toate acestea, după ce compania a publicat rezultatele din al doilea trimestru, investitorii şi-au temperat entuziasmul. Preţul acţiunilor Mattel a pierdut 3,47% săptămâna trecută, dar rămâne totuşi cu aproape 16% mai mare faţă de începutul anului. Având în vedere că filmul Barbie se îndreaptă spre câştiguri de peste 800 de milioane de dolari, nu este surprinzător faptul că Mattel pregăteşte alte 16 producţii cinematografie care îi folosesc mărcile. Următoarele filme aşteptate sunt Hot Wheels şi Rock'em Sock'em Robots, cu Vin Diesel în rolul principal.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
Fix la cos
transilvaniainvestments.ro
IBC SOLAR
danescu.ro
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

18 Sep. 2024
Euro (EUR)Euro4.9746
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.4657
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3003
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9056
Gram de aur (XAU)Gram de aur368.9924

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
hipo.ro
citiesoftomorrow.ro
govnet.ro
energyexpo.ro
thediplomat.ro
roenergy.eu
notorium.ro
rommedica.ro
prow.ro
aiiro.ro
oaer.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb