• Produsele contrafăcute reprezintă o concurenţă neloială tot mai acută. Este aproape imposibil să supravieţuieşti într-o piaţă îmbâcsită de produse de marcă contrafăcute.
Fenomenul detergentului contrafăcut, dar şi a altor produse falsificate, poate lua amploare în România, deoarece nu există verificări amănunţite ale autenticităţii şi calităţii mărfurilor introduse în ţară, conform unui comunicat remis redacţiei.
Conform comunicatului, astfel, producătorul român de detergenţi şi alte soluţii de igienizare Bozo, prezent pe piaţă din 1995, sugerează ca autorităţile statului să ia măsuri serioase, cum ar fi verificarea mai amănunţită a introducerii produselor în ţară şi a vânzărilor online, dar mai ales interzicerea vânzării produselor sub alt ambalaj decât cel al producătorilor, care ar reduce semnificativ numărul de produse contrafăcute.
"Cazul recent, de la Mureş, unde au produs detergent contrafăcut este doar un exemplu, un caz singular ieşit la suprafaţă, însă pot exista sau apărea în continuare cazuri de produse falsificate. Momentan nu sunt luate măsuri aspre care să stopeze acest fenomen. O soluţie simplă şi care ar reduce semnificativ numărul de potenţiale cazuri şi de produse contrafăcute este interzicerea reambalării produselor pentru vânzare. Din acest motiv, multe produse contrafăcute ajung chiar pe raft în magazine, sub mărci cunoscute publicului, nu sunt doar vândute online sau ilegal sub diverse forme. Ar trebui o verificare mai amănunţită a intrării produselor în ţară, a autenticităţii detergenţilor şi a ambalării acestora. Până nu se iau măsuri stricte, fenomenul detergentului contrafăcut ia amploare şi "murdăreşte' România cu practici ilicite, dăunătoare tuturor: statului, producătorilor şi vânzătorilor corecţi, dar mai ales consumatorilor", declară Gili Boruz, fondatorul companiei Bozo, unul dintre principalii producători de detergenţi din România.
Antreprenorul subliniază că de regulă sunt vândute produse contrafăcute sub mărci cunoscute publicului larg, în unele cazuri din categoria premium, cum a fost şi în cazul de la Mureş. Astfel, fondatorul Bozo spune că un produs contrafăcut are două avantaje majore în faţa produselor româneşti: numele brandului şi preţul mic.
"Prin vânzarea de produse contrafăcute sunt aduse daune majore, statului prin evaziune fiscală, consumatorilor prin afectarea sănătăţii şi comercianţilor cinstiţi prin concurenţă neloială. De regulă, detergenţii contrafăcuţi sunt vânduţi la preţ mic, mult sub media pieţei, pentru a scăpa repede de marfa produsă ilegal. În acest context, ca producător şi comerciant care funcţionează legal şi plăteşte impozite şi taxe la stat, este aproape imposibil să supravieţuieşti într-o piaţă îmbâcsită de produse de marcă contrafăcute", punctează Gili Boruz, fondatorul companiei Bozo.
Astfel, în faţa creşterii alarmante a fenomenului detergenţilor contrafăcuţi şi pentru a proteja consumatorii împotriva riscurilor asociate acestora, antreprenorul le propune autorităţilor să ia măsuri urgente pentru a interzice reambalarea detergenţilor în alte ambalaje decât cele originale, furnizate de producători autorizaţi.
"La Bozo, suntem pregătiţi să colaborăm strâns cu autorităţile în vederea implementării acestei măsuri şi să contribuim la promovarea unui mediu de consum sigur şi transparent pentru toţi consumatorii. De asemenea, încurajăm consumatorii români să cumpere şi să consume produse din surse autorizate şi de la producători locali autorizaţi care în cele mai multe cazuri oferă produse de o calitate mult mai ridicată decât multe produse aduse din alte ţări. Reambalarea detergenţilor este o practică periculoasă şi adesea folosită de către producătorii de detergenţi contrafăcuţi pentru a-i înşela pe consumatori. Utilizează reţete similare sau identice cu cele ale brandurilor de încredere, inducând astfel în eroare consumatorii şi punându-le sănătatea şi siguranţa în pericol", adaugă Gili Boruz, fondatorul companiei Bozo, unul dintre principalii producători de detergenţi din România.
Fondată în 1995, Bozo este o companie producătoare de detergenţi, soluţii de iginienizare generală şi parfumuri pentru cameră, cu fabrică şi laborator de cercetare în Râmnicu Vâlcea. Compania produce şi comercializează soluţii de igienizare, având o gamă completă de completă de produse, printre care detergenţi, odorizanţi, balsamuri, degresanţi, detartranţi, soluţii anti-calcar, solutii anti-rugină, soluţii pentru geamuri, săpun lichid, înălbitori de rufe şi parfumuri ambientale.
Compania de detergenţi Bozo obţine cea mai mare parte din vânzări prin magazinul online propriu, dar şi prin prezenţa în supermarketuri, 40% dintre clienţi fiind persoane fizice.
În segmentul B2B, care generează 60% dintre vânzări, cel mai des solicită produse de igienizare hotelurile, restaurantele, clădirile de birouri şi firmele de curăţenie, valoarea unei comenzi variind între 500 şi 50.000 lei.
Printre cele mai achiziţionate produse de către companii se află detergentul pentru rufe MaxiDetergent, un produs unic în Europa, cu brevent de invenţie, pentru spălarea de pavimente, lemn, inox, aluminiu, plastic până la rufe albe şi colorate fără să deterioreze, dar şi produsele de curăţenie pentru baie, dezinfectanţi, săpunul lichid şi parfumurile pentru încăperi.