California a aprobat pentru prima dată un serviciu comercial de livrare fără şofer, startup-ul Nuro urmând să înceapă operaţiunile comerciale de anul viitor. Vehiculele R2 au fost testate în luna aprilie a acestui an, însă de acum, ele pot taxa clienţii pentru serviciile sale, anunţă BBC, conform Digi24.
Maşinile care vor transporta comenzile de la comerciant la locul de livrare ales de cumpărător, vor avea o viteză limitată la 35 de mile pe oră (56 km/h) şi vor trebui să opereze doar în condiţii de "vreme frumoasă".
Nuro a fost fondată de doi foşti ingineri Google, iar startup-ul a ajuns să valoreze peste 5 miliarde de euro.
Cum funcţionează noile vehicule de livrare
Vehiculele R2 folosesc radarul, imagistica termică şi camere de 360 de grade pentru a-şi coordona mişcările. De asemenea, neavând şoferi, maşinile nu dispun de volan, pedale sau oglinzi laterale.
R2 are forma unui ou şi este mai mic decât majoritatea maşinilor din SUA. Are două compartimente cu temperatură controlată pentru livrări iar uşile se ridică în momentul în care maşina a ajuns la adresa destinatarului, pentru ca acesta să-şi poată ridica articolele după ce introduce un cod.
Alte vehicule din lume care nu au nevoie de şofer
În luna octombrie, în Phoenix, Arizona, au început să opereze taxiuri care nu au şofer, ca parte a serviciului Waymo, ce aparţine de Google.
Un alt serviciu similar este în prezent în teste în oraşul Shanghai din China şi este susţinut de gigantul online de tehnologie şi comerţ cu amănuntul, Alibaba.