Gabriel Stroe este director general interimar şi accountable manager interimar la TAROM, în locul lui Christian Heinzmann, revocat luni noapte din funcţia de CEO de către membrii Consiliului de Administraţie al companiei, au declarat, pentru Agerpres, reprezentanţi ai companiei.
Gabriel Stroe este directorul financiar la TAROM.
De asemenea, funcţia de deputy CEO interimar i-a revenit lui Florin Susanu, director Operaţiuni Zbor, pilot instructor, precizează sursa citată.
Consiliul de Administraţie al TAROM i-a revocat, luni seară, pe Christian Heinzmann, din funcţia de director general al TAROM, şi pe Tiberiu Ţiclea, membru al Consiliului de Administraţie.
Consiliul de Administraţie al TAROM s-a reunit luni seară pentru a analiza activitatea de management a directorului general al companiei, Christian Heinzmann, după ce acesta ''a pierdut" funcţia de accountable manager, începând cu data de 22 martie.
"Consiliul de Administraţie m-a informat, analizând raportul de la Autoritatea Aeronautică, că au constatat suspendarea directorului general din funcţia de accountable manager, ceea ce înseamnă, practic, managerul responsabil. După regulile aviaţiei, acest manager trebuia să asigure resursele financiare şi pe cele de personal pentru îndeplinirea misiunii companiei. Termenul pe care l-a dat Autoritatea Aeronautică este 22 (martie - n. r.). Deci, până atunci, directorul general încă deţine această funcţie, dar, cu această dată, cu data de 22, nu va mai putea să o îndeplinească", a anunţat, vineri, ministrul Transporturilor, Dan Costescu, într-o conferinţă de presă.
Ministrul a mai anunţat că luni se va întruni Consiliul de Administraţie în regim de urgenţă şi va lua o decizie cu privire la viitorul companiei TAROM.
"Am solicitat lămuriri CA privind paşii următori. Ei mi-au comunicat că se vor întâlni în regim de urgenţă. Şi-au propus ca lunea viitoare, deci în 3 zile, să se întâlnească şi să ia o decizie finală asupra viitorului acestei companii, pentru că aceste măsuri trebuie luate cât mai rapid, având în vedere că suntem deja în luna a treia şi până la finele anului va trebui să ieşim cu un rezultat financiar corespunzător", a spus Costescu, vinerea trecută.
Şeful de la Transporturi a făcut referire, în conferinţa de presă, la o parte dintre deficienţele constatate, precum nerealizarea bugetului de venituri şi cheltuieli, dar şi problemele identificate la nivel de resurse umane, unde 25% din personalul tehnic a avut concedii medicale în 2015, ceea ce însumează un număr de 1.500 de zile.
"În loc să aibă 8 milioane (lei - n. r.) pierderi la sfârşitul anului trecut, aşa cum îşi asumaseră prin contracte şi prin planul de management, au avut 41 de milioane. Este inadmisibil în condiţiile în care pe piaţa europeană preţul kerosenului a scăzut anul trecut în mod spectaculos, creând un avantaj - după cum a fost documentat - de 80 de milioane de lei. Cu alte cuvinte, în acest moment, dacă nu am fi avut acest avantaj, am fi avut un dezastru, o pierdere de 120 de milioane. Oricum, nu este foarte bine ca în loc de 8 milioane să fie 41 de milioane pierdere. Mai sunt şi aspectele care au fost constatate şi transmise mie şi de Corpul de Control, dar şi de analiza CA. Este vorba despre problemele la nivelul resurselor umane. Peste 25% din personalul tehnic de la TAROM a înregistrat concedii medicale. Este o cifră pe care nu am văzut-o în nicio companie de stat sau privată, din câte am analizat până în prezent. Este vorba despre 1.500 de zile în care acest personal a fost în concediu medical. Vă daţi seama şi pentru partea de ore suplimentare ce înseamnă toată această indisciplină la nivelul resurselor umane. Acest lucru nu poate continua", a subliniat Dan Costescu.
Întrebat de jurnalişti despre nivelul salariului pe care îl primeşte directorul general al TAROM, ministrul Transporturilor a spus că este vorba despre circa 14.000 de euro.
"Salariul dânsului (al lui Christian Heinzmann - n. r.) este de circa 14.000 de euro. Sunt foarte mulţi bani şi am fi aşteptat rezultate pe măsură. Ne va spune Consiliul de Administraţie dacă aşteptările acestea au fost justificate sau nu", a punctat Dan Costescu.
Potrivit raportului Corpului de Control al ministrului Transporturilor, publicat luni, compania TAROM a înregistrat, în ultimii doi ani, mai multe deficienţe tehnice şi administrative, care au determinat un număr foarte mare de curse anulate sau întârziate, cu consecinţe negative asupra bugetului companiei, constând inclusiv în plata unor despăgubiri în valoare de aproximativ un milion de dolari.
Principalele deficienţe constatate sunt: nerealizarea indicatorilor prevăzuţi în Bugetul de Venituri şi Cheltuieli aprobat pentru anii 2014, 2015, în sensul înregistrării unor pierderi mai mari faţă de nivelul estimat, nerespectarea prevederilor Codului Muncii şi ale Regulamentului Intern în ceea ce priveşte întocmirea pontajelor şi evidenţa prezenţei personalului Direcţiei Tehnice, nerespectarea procedurilor de angajare / recrutare, implementate la nivelul companiei şi neangajarea de personal corespunzător numărului şi specializării personalului plecat din companie (ca urmare a ieşirii la pensie şi plecări voluntare), informează Agerpres.
Componenţa Consiliului de Administraţie al companiei TAROM era, până luni seara, următoarea: Florescu Radu Francis (preşedinte CA), Măchiţă Dan Aurel, Christian Heinzmann, Andrei Dragoş, Ţiclea Tiberiu, Moşteanu Liviu Ionuţ şi Iordache Valentin.