Şerban Ciuşcă, fostul director al "Arbo Media", prima companie care a prestat vreodată servicii de vânzare a spaţiului publicitar al TVR, ne-a explicat:
"Taxa pe serviciul public de televiziune, chiar dacă plătitorul nu vizionează postul public tv, este similară cu cea pe care o plătim pe anumite drumuri pe care nu circulăm. În teorie, ar trebui să contribuim la ridicarea nivelului de cultură a populaţiei, iar TVR, spre deosebire de televiziunile private, care dau < ceea ce se cere >, oferă mai multe tipuri de programe, contribuind la ridicarea nivelului de cultură a populaţiei".
Dacă s-ar fi oprit aici, acum TVR-iştii ar fi fost plăcut impresionaţi, dar, Ciuşcă, nu, nu s-a oprit la atât: "Taxa TV este similară cu impozitele acelea puse pe drumuri, pe care nu merge toată lumea, deşi toată lumea le plăteşte şi de fapt, ar trebui să le plătească numai cei care le folosesc, mai ales că, la noi, este necesară dintotdeauna relaxarea fiscală."
Aferim!
Şerban Ciuşcă opinează că, şi dacă TVR şi-ar fi păstrat constante cheltuielile, tot ar fi avut loc o scădere a veniturilor din publicitate, explicând: "La faptul că televiziunile de nişă au înregistrat o creştere a cotei de piaţă, diminuând-o pe cea a TVR, se adăugă şi că televiziunea publică suportă soarta comună a televiziunilor, în general, influenţate de criza economică, dar şi de agresiunea internetului care captează tot mai mult atenţia celor, până nu demult, numiţi < telespectatori >."
Confirmând cele afirmate de Valentin Nicolau, Ciuşcă ne-a spus: "În perioada în care a fost adoptată legea care a limitat publicitatea la TVR, veniturile din vânzarea spaţiului publicitar nu au scăzut. Reducerea numărului de minute de publicitate şi dispariţia mai multor spaţii nu s-a regăsit în nivelul veniturilor. Am reuşit să ţinem plafonul sus, chiar pe un timp mai mic de reclamă".
"Splendid Media" a câştigat dreptul să vândă spaţiul publicitar al TVR în cadrul unei licitaţii, după ce a expirat contractul dintre Televiziunea Publică şi "Arbo Media".
Şerban Ciuşcă, fostul şef al "Arbo Media", ne-a precizat că "Splendid Media" a fost înfiinţată de Radu Budeş, Cătălin Săndulache şi Marcel Străuţ, care, anterior, făcuseră parte din "Arbo Media".
Contractul în vigoare dintre TVR şi "Splendid Media" urma să-şi încheie valabilitatea la 31 decembrie 2011, însă TVR a anunţat, la începutul acestui an, că intenţionează să întrerupă mai devreme colaborarea cu această agenţie de vânzări.