Compania românească de călătorii EXIMTUR împlineşte în acest an trei decenii de existenţă neîntreruptă pe piaţă, timp în care a deservit peste patru milioane de călători şi peste cinci sute de companii pentru călătorii de afaceri, a vândut peste un milion de bilete de avion şi peste două milioane de vacanţe.
În anul 2022, EXIMTUR a înregistrat o cifră de vânzări de 40 de milioane de euro, în creştere cu 21% faţă de anul precedent şi un profit de 1.490.000 euro şi a deservit peste 150.000 de călători. Capitalurile proprii la 31 decembrie 2022 au depăşit trei milioane de euro. 40% din activitatea EXIMTUR a provenit din servicii business travel şi 60% din servicii leisure travel. Principalele destinaţii vândute în 2022 au fost: România, Turcia, Grecia, Bulgaria, Egipt, Spania, Germania, Italia, Austria şi Marea Britanie.
Pentru anul 2023, EXIMTUR mizează pe o cifră de vânzări de 45 milioane de euro, în creştere cu 12% faţă de anul anterior, bazată în principal pe creşterea vânzărilor, consolidarea echipei şi investiţiile în tehnologie.
EXIMTUR continuă să investească în tehnologie şi digitalizare, vizând diversificarea produselor turistice oferite direct în site-ul www.eximtur.ro. Se vor introduce astfel: o nouă pagină dedicată rezervărilor de pachete combinate avion şi cazare, conform opţiunii clientului, şi o secţiune specială pentru destinaţiile şi unităţile hoteliere tip "Eco Friendly". De asemenea, EXIMTUR va investi în continuare în diverse modalităţi de automatizare pentru a simplifica procesele de operare şi a reduce costurile, asigurând astfel sustenabilitate businessului.
Tendinţele anului 2023, după primele cinci luni, arată creştere pe toate segmentele, atât pentru serviciile de business travel, cu 60%, cât şi pentru serviciile de leisure, cu 30%.
Iată primele 10 destinaţii externe şi evoluţia comparativă a vânzărilor faţă de anul 2022: Grecia, 200%; Turcia, 98%; Spania, 541%; Tunisia, 533%; Bulgaria,122%; Germania, 355%; Cipru, 1653%; Emiratele Arabe Unite, 277%; Italia, 266%; Marea Britanie, 361%.
Litoralul este cea mai vândută destinaţie şi în acest an. Clasamentul primelor 10 staţiuni de pe Litoral şi evoluţia comparativă faţă de anul 2022: Mamaia, 155%; Eforie Nord, 241%; Olimp, 348%; Venus, 146%; Jupiter, 236%; Cap Aurora, 155%; Saturn, 133%; Neptun, 208%; Mangalia, 82%; Techirghiol, 217%.
Primele 10 destinaţii interne din topul vânzărilor din restul ţării, evoluţia comparativă faţă de anul 2022: Băile Felix, 142%; Băile Herculane, 215%; Călimăneşti - Căciulata, 164%; Sovata, 225%; Vatra Dornei, 532%; Geoagiu Băi, 285%; Sinaia, 187%; Predeal, 266%; Covasna, 134%; Băile Tuşnad, 612%.
"Călătoria noastră prin viaţă nu a fost întodeauna uşoară, dar ne-am ridicat mereu deasupra greutăţilor şi am mers mai departe pentru că întreaga poveste a EXIMTUR s-a construit în echipă. În următorii 30 de ani, EXIMTUR va investi constant în tehnologii inteligente, dar, în primul rând, va investi în oameni pentru că oamenii din spatele tehnologiilor fac lucrurile să meargă şi călătoriile să se întâmple. Vă mulţumim şi vă aşteptăm să călătorim împreună şi în următorii 30 de ani!", declară Lucia Morariu, preşedinte fondator EXIMTUR.