În timp ce 92% dintre cetăţenii Uniunii Europene susţin obiectivul UE privind ţinta de decarbonizare până în 2050, doar o treime consideră că au o responsabilitate personală în combaterea schimbărilor climatice.. Clienţii, în marea lor majoritate, nu sunt conştienţi de rolul lor crucial în tranziţia energetică, până în prezent, aportul potenţial al consumatorilor de electricitate în tranziţia energetică a fost în mare măsură nevalorificat.
Eurelectric şi Accenture, într-un studiu nou, lansat astăzi: "În căutarea succesului comun: Responsabilizarea consumatorilor în tranziţia energetică", identifică barierele care împiedică implicarea consumatorilor în tranziţia energetică, acestea fiind cauzate de o lipsă generală de informaţii privind aportul pe care clienţii şi-l pot aduce în tranziţia energetică, informaţii insuficiente despre costurile şi beneficiile reale ale soluţiilor care presupun un conţinut redus de carbon, dificultăţi în accesarea finanţării pentru investiţii în eficienţă energetică sau în sisteme de energie regenerabilă şi îngrijorările cu privire la utilizarea datelor şi confidenţialitate.
Furnizorii europeni de energie electrică se angajează să depăşească aceste bariere, iniţiind 15 acţiuni concrete, pentru a ajuta clienţii să beneficieze de eficienţa energetică, mobilitatea electrică şi proiectele la scară mică de energie regenerabilă. Aceştia se angajează să responsabilizeze în continuare clienţii şi să le ofere soluţii transparente, simple şi accesibile.
Semnatarii se angajează, printre altele, să ofere sfaturi personalizate, pentru a ajuta clienţii să îşi gestioneze consumul de energie, să le ofere informaţii transparente cu privire la costuri, beneficii şi profitabilitatea tehnologiilor disponibile, să ofere produse şi servicii uşor de utilizat, să asigure protecţia datelor şi să colaboreze cu autorităţile publice pentru a sprijini clienţii vulnerabili.
Diverse companii dezvoltă soluţii pentru care îmbină digitalizarea şi electrificarea. Printre altele, acestea oferă aplicaţii prietenoase pentru clienţi, prin care aceştia pot evalua cum ar fi viaţa lor de zi cu zi dacă ar deţine o maşină electrică şi dacă aceasta ar fi alegerea potrivită pentru ei. De asemenea, aceste companii oferă soluţii pentru rezervarea punctelor publice de încărcare din 18 ţări, printr-un singur click.