Piaţa nu era pregătită pentru ca vreun pas din procedura de mediere să fie obligatoriu, consideră Mirela Iovu, vicepreşedinte CEC Bank.
Domnia sa a precizat: "Nu trebuia să se ajungă la ceva obligatoriu. Cred că nu era momentul. Cred că trebuia ca cei şase ani de introducere a medierii să fie consolidaţi. Nu eram pregătiţi".
Potrivit domniei sale, instituţiile statului ar fi trebuit să informeze mai mult părţile implicate în acest sector, înainte să prevadă obligativitatea informării cu privire la mediere, de la data de 15 februarie 2013.
"Trebuie să ne gândim ce structuri să dezvoltăm pentru a putea participa la 5-6 informări în aceeaşi zi, să ne gândim ce vom face dacă nu vom reuşi să ajungem la toate informările solicitate, caz în care vom fi sancţionaţi...".
Subliniind că CEC Bank şi-a dezvoltat structura necesară în vederea respectării reglementărilor în domeniu, sistemul bancar în ansamblu, având, încă, dificultăţi în acest sens, Mirela Iovu şi-a exprimat, totuşi, convingerea că jucătorii din sector vor reuşi să facă din mediere o soluţie la care părţile implicate în conflicte să apeleze din proprie iniţiativă la acest procedeu.