Confederaţia Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România (C.O.T.A.R.) solicită prelungirea termenului de dezbatere a proiectului de modificare a Normei RCA. COTAR a transmis o solicitare către Consiliul Autorităţii de Supraveghere Financiară, pentru prelungirea termenului de consultare publică şi de transmitere a propunerilor de modificare a Normei RCA, conform unui comunicat de presă.
Vasile Ştefănescu, Preşedinte COTAR: "COTAR salută demersul ASF de a modifica norma RCA, însă termenul de 8 zile de consultare publică a proiectului de normă este unul insuficient. Dacă luăm în calcul faptul că cele 8 zile de consultare publică - ce includ minivacanţa de Sf.Andrei, 1 Decembrie şi weekend - rezultă că timpul real de consultare publică se anulează. Este inadmisibil să fie abordată în acest fel o normă cu impact asupra a 8 milioane de şoferi din România."
COTAR spune că "La o primă lectură a proiectul de modificare a normei RCA, observăm că apar referiri la sistemul Bonus/Malus neclare, care pot influenţa preţul RCA şi care creează confuzie:
Atunci când un şofer are un accident din care au rezultat doar pagube materiale, acesta va fi penalizat cu 2 clase de Malus.
Atunci când un şofer are un accident din care au rezultat vătămari corporale sau deces, aceasta va fi penalizat cu 4 clase de Malus.
La articolul 32, alin. (1) - (3) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
(3) Asiguraţii sunt penalizaţi prin aplicarea unui malus, respectiv majorarea primei de asigurare, în funcţie de caz, astfel:
a) cu două clase pentru fiecare eveniment din care au rezultat numai prejudicii materiale;
b) cu patru clase pentru fiecare eveniment soldat cu vătămarea sănătăţii şi a integrităţii corporale ori decesul uneia sau mai multor persoane."
Norma nu explică în clar ce se întâmplă atunci când un şofer provoacă un accident din care au rezultat atât pagube materiale, cât şi vătămări corporale. Se aplică cea mai mare clasă de malus, dintre cele două enumerate mai sus, sau sunt cumulate acele penalizări ale şoferului, acesta urmând a fi sancţionat cu 6 clase de malus?
Acesta ar fi un singur exemplu care poate crea confuzii, în calculul preţului RCA şi care necesită o consultare publică reală. COTAR asigură toţi şoferii români că va rămane la fel de implicat şi de atent la toate modificările care vor apărea pe piaţa de asigurări din România, pentru a evita situaţiile neplăcute care au existat în urmă cu 4 ani."