CreditAmanet, principalul retailer de produse de lux pre-owned de pe piaţa românească, continuă, în 2024, extinderea operaţiunilor pe piaţa internaţională prin această divizie de business, care a cunoscut o creştere constantă în ultimii ani, conform unui comunicat remis redacţiei.
Conform comunicatului, tendinţa de pe piaţa autohtonă de profil reflectă ceea ce se întâmplă la nivel internaţional, după cum spune Cosmin Popovici, CEO-ul CreditAmanet: "Piaţa de lux pre-owned creşte an de an la nivel internaţional, parametri în care ne încadrăm şi pe piaţa internă. Propriu-zis, valoarea ei s-a dublat în ultimii patru ani. Această tendinţă se datorează unei popularităţi tot mai mari a produselor de lux-pre-owned, dar şi unei schimbări a comportamentului de consum al clienţilor, în special cei tineri. Aceştia sunt mai conştienţi de impactul pe care-l au asupra mediului alegerile pe care le fac şi doresc să opteze pentru alternative mai sustenabile. O altă caracteristică a cumpărătorilor de pe acest segment este că îşi doresc produse de lux de calitate superioară, dar la un preţ mult mai competitiv. În plus, piaţa de lux pre-owned a beneficiat de amploarea pe care a luat-o comerţul online".
Piaţa globală a produselor de lux pre-owned a cunoscut o dezvoltare explozivă in ultimii ani. Potrivit estimărilor Bain & Company, doar în 2023 valoarea acestei pieţei ajungea la aproape 50 miliarde de dolari (49.3 miliarde de dolari sau 45 de miliarde de euro) şi echivala, potrivit The Wall Street Journal, cu 12% din valoarea pieţei de produse de lux noi.
În acest context, principalul retailer de profil din România îşi propune accelerarea dezvoltării pe piaţa internaţională. "Pentru anumite categorii de produse (genţi şi ceasuri de lux pre-owned) CreditAmanet a avut şi până acum clienţi de peste graniţe. Pentru anul în curs ne dorim să atragem de pe piaţa internaţională de profil cât mai mulţi clienţi tineri, categorie care a devenit o parte importantă a acestei zone de retail, pentru că reprezintă un segment dinamic, în expansiune. Prin strategia de anul acesta ţintim creşterea acestei categorii de clienţi în portofoliul nostru, atât în ce priveşte piaţa naţională, cât şi internaţională", mai spune CEO-ul CreditAmanet.
Conform Tripartie.com, 46% dintre cetăţenii europeni au cumpărat cel puţin un produs pre-owned în ultimele 12 luni. Dintre aceştia, 76% au optat pentru un produs pre-owned de lux. În rândul acestora, prevalenţa tinerilor cu vârste cuprinse între 18 şi 24 de ani este de 81%.
Produsele din brandurile exclusiviste sunt cel mai solicitate de clienţi
Creşterea interesului pentru produsele de lux pre-owned se datorează şi faptului că, datorită preţurilor avantajoase, branduri de top devin accesibile unei categorii mai largi de consumatori. Brandurile de renume precum Louis Vuitton, Hermes, Rolex, Audemars Piguet, Cartier sunt în continuare cele mai solicitate de clienţi, mai ales de cei care nu aveau acces direct la aceste produse.
Cosmin Popovici atrage atenţia că este absolut necesar ca autenticitatea şi provenienţa produselor de lux pre-owned să fie verificate înainte de comercializare. "CreditAmanet are echipe de experţi cu competenţe certificate internaţional care testează fiecare produs în parte, de la diamante, la genţi şi ceasuri de lux. Specialiştii noştri verifică autenticitatea şi buna funcţionare a produselor şi analizează provenienţa şi istoricul lor", explică reprezentantul principalului retailer de produse de lux pre-owned de pe piaţa românească.
CEO-ul CreditAmanet subliniază că investiţia în optimizarea gradului de specializare a echipei prin traininguri acreditate la nivel internaţional este unul dintre obiectivele anului în curs, alături de îmbunătăţirea experienţei de tranzacţionare digitală a clienţilor. "Echipa noastră, cu ani de experienţă şi pregătire continuă, este constant în curs de perfecţionare pentru a se alinia standardelor internaţionale de top. Aceasta cu atât mai mult cu cât vizăm intensificarea extinderii operaţiunilor noastre pe piaţa internaţională", mai spune reprezentantul CreditAmanet.