Într-un articol anterior, am discutat despre checklist-ul unui eveniment de anvergura si despre cum anume poti planifica reusita acestuia, respectiv despre necesitatea alegerii din timp a echipei care iti va asigura suportul tehnic.
Desi sonorizarea unui eveniment nu este un subiect indeajuns pus in discutie, acesta reprezinta unul dintre cele mai importante aspecte la care trebuie sa va ganditi in timpul organizarii si desfasurarii acestuia. O sonorizare de calitate asigura claritate si coerenta in discurs si imbunatateste semnificativ experienta prin care trec participantii evenimentului.
Calitatea & puterea sunetului, cel mai important reper
Intr-un scurt exercitiu de imaginatie, persoanele din ultimele randuri sau la o distanta mai mare fata de scena principala nu vor vedea intotdeauna invitatii evenimentului; nu vor acorda atentie permanenta prezentarii PowerPoint; si da, isi vor verifica telefonul frecvent. Insa, odata ce ai asigurat o sonorizare de calitate, participantii vor intelege si retine o buna parte din mesajul transmis.
Evenimente private, conferinte, festivaluri, training-uri sau proiecte individuale - toate acestea necesita o intreaga gama de configuratii pentru o organizare sonora ireprosabila si oameni pregatiti sa o sustina. Printr-o simpla cautare pe Google, vei gasi o multitudine de sugestii si recomandari pe care va trebui sa le filtrezi cu grija.
In linii mari, exista tipuri de probleme audio pe care le puteti intampina in cadrul evenimentelor pe care le veti desfasura si o constientizare efectiva a acestora contribuie la prevenirea lor.
Vi s-a intamplat ca, in cadrul unui eveniment live, invitatii sa primeasca acelasi microfon, cu aceleasi configuratii? Da, era deranjant, pentru ca fiecare persoana vorbeste cu volum si intensitate diferite, iar un tehnician audio bun va face ajustările necesare pentru a întâmpina aceste variaţii, redându-le uniform.
Problemele audio ale nivelul sistemului de sonorizare provin de la calitatea echipamentelor folosite, de la nivelul slab de pregatire al tehnicienilor şi chiar la instalatia care se dovedeste a fi nepotrivita pentru tipul tau de eveniment. Rezultatul? O sonorizare nepotrivita, deranjanta pentru unii participanti si chiar garantia scaderii numarului de participanti pentru evenimentele viitoare.
1, 2... probă de microfon!
De la difuzoare, mixere audio, boxe si subwoofere, microfoane, lavaliere si microfoane, pana la cabluri pentru acoperirea intregii suprafete - organizatorii trebuie sa aiba in vedere ca echipa tehnica ce urmeaza sa vina la eveniment are in dotare tot echipamentul.
Spre exemplu, difuzoarele sunt cele mai vizibile componente ale sistemelor audio si functioneaza in stransa legatura cu un amplificator (extern sau incorporat), care vor acoperi intreafa suprafata pe care se desfasoara evenimentul.
Mixerele audio, pe de alta parte, sunt conectate la diferite dispozitive (laptop, CD player, microfoane etc) si au rolul de a mixa ("combina", "amesteca") cantatitatea de informatie audio transmisa printr-un canal catre difuzor.
Mai mult, identificam doua tipuri de microfoane - microfoane cu fir si microfoane wireless (fara fir). Spre deosebire de microfoanele cu fir, cele de tip wireless functioneaza pe baza unui emitator & receptor, deci nu necesita conectarea fizica a bateriei; sunt mai practice, deoarece invitatii evenimentului nu vor avea grija cablului in tipul discursurilor.
Bineinteles, acestea sunt doar cateva dintre componentele sistemului audio pus la dispozitie de catre echipa Anvergura. Anvergura este compania din Bucuresti, solicitata de sute de oameni din intreaga tara, iar Craiova, Târgu Mures, Constanta si Suceava sunt doar cateva dintre orasele in care acestia lucreaza.
Pe Bulevardul Theodor Pallady, sectorul 3, Bucuresti. Acolo este sediul si studioul ANVERGURA, punctul de plecare al tuturor masinilor - cu destinatii în toată ţara, atât pentru evenimente corporate, cât şi pentru evenimente private.