DAN ANGHELESCU, DIRECTOR GENERAL "LA PIOVRA TURISTA": ''Se putea profita mult mai mult de pe urma UEFA 2020''

D.Ţ.
Macroeconomie / 28 iunie 2021

''Se putea profita mult mai mult de pe urma UEFA 2020''

Bucureştiul putea profita mult mai mult, ca imagine şi ca număr de turişti, datorită găzduirii a patru meciuri din cadrul Campionatului European de Fotbal UEFA 2020.

Fiecare dintre cele trei meciuri din grupe a găzduit 15.000 de suporteri, potrivit restricţiilor cauzate de pandemia covid-19, iar meciul din optimile de finală, Franţa - Elveţia, va găzdui 25.000 de spectatori. În total vor fi 70.000 de suporteri, dintre care cel mult 25% sunt străini, potrivit agenţiei de turism La Piovra Turista.

Dan Anghelescu, director general "La Piovra Turista" a subliniat: "Este extraordinar că, în sfârşit, am putut găzdui cele patru meciuri din cadrul UEFA 2020. Din păcate, lăsând la o parte diseminarea în cadrul organizării oficiale a competiţiei, Capitala României a simţit lipsa unei promovări turistice, coerente, care să sublinieze avantajele destinaţiei. Şi consider că acest aspect s-a simţit, mai ales în privinţa rezervărilor la hotel şi la apartamente în regim hotelier, care au fost puţine. Mulţi suporteri, pe lângă faptul că-şi urmează echipa naţională sau favorită, aleg destinaţia şi în funcţie de imagine, de notorietate. Lăsând la o parte că Bucureştiul nu are încă un brand turistic, sper ca Primăria Municipiului Bucureşti să aloce cât mai repede un buget pentru promovarea Capitalei, mai ales că există o organizaţie de profil, unde şi PMB este membru".

Acesta susţine că trebuiau implicate asociaţiile de profil pentru a creşte puterea de vizibilitate a evenimentelor. Dan Anghelescu a mai adăugat: "'Trebuie să existe şi produse adiacente precum fan zone-uri pentru toată perioada campionatului european, city carduri, evenimente conexe, pentru a putea ţine mai mult turistul la destinaţie.Implicarea autorităţilor a fost dezamăgitoare din punct de vedere turistic. Consider că a reprezentat o greşeală desfiinţarea Ministerului Turismului, acum, când aveam nevoie mai mult ca oricând. Din păcate, la ora actuală nu avem nici măcar un departament sau o autoritate specializate strict pe turism".

Lipsa unui "fan zone", deci o zonă amenajată special pentru fani, de unde ar fi urmărit meciurile pe ecrane mari şi ar fi putut cumpăra suveniruri, s-a resimţit foarte mult. Astfel de puncte ar fi putut fi amenajate în Piaţa Universităţii sau Piaţa Constituţiei, locuri tradiţionale pentru evenimente. De aici ar fi existat o linie directă către stadioane. Nu a fost organizat niciun eveniment conex şi nu a existat nicio semnalizare în Bucureşti. De asemenea, se puteau emite carduri turistice, cu acces la muzee, spectacole etc. pentru a-i ţine mai multe zile pe fani în Bucureşti.

Potrivit Institutului Naţional de Statistică, în 2019, ultimul an turistic "normal", Bucureştiul a primit 2.038.858 de turişti dintre care 1.148.068 au fost străini. În 2020, scăderea a fost considerabilă din cauza pandemiei, dintr-un total de 559.802 de turişti, 194.386 fiind străini, ajungând aproape la nivelul de acum 20 de ani.

În primele 4 luni ale acestui an, Bucureştiul a primit doar 194.386 de turişti, dintre care 34.444 de străini, iar campionatul European de Fotbal putea constitui o şansă atât de a primi turişti mai mulţi pe perioada celor 4 meciuri, cât şi pe viitor, printr-o promovare eficientă.

Principalul reper privind avantajele găzduirii evenimentelor majore din industria fotbalului de către Capitală este reprezentat de finala Europa League din 2012, disputată pe Arena Naţională. Atunci, Bucureşti a găzduit, timp de câteva zile, circa 30.000 de suporteri care au adus Capitalei circa 30 de milioane de euro. În contextul UEFA 2020, fiind vorba de 4 meciuri, care ar fi putut să aducă chiar şi 120.000 de străini, respectiv încasări de 120 de milioane de euro.

Agentia de turism touroperatoare La Piovra Turista există pe piaţa românească de 29 de ani fiind înfiinţată în anul 1992. La Piovra Turista este official sales point Disneyland Paris şi agent autorizat Dertour, Meiers, ADAC, colaborează cu tour operatori de renume precum Tez Tour, Costa Crociere. De asemenea, este membră ANAT din anul 1996, participând activ la întâlniri şi având iniţiative de îmbunătăţire a activităţii agenţiilor de turism din România.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
danescu.ro
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

16 Aug. 2024
Euro (EUR)Euro4.9754
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.5278
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.2123
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.8414
Gram de aur (XAU)Gram de aur358.6134

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
hipo.ro
hipo.ro
energyexpo.ro
roenergy.eu
rommedica.ro
prow.ro
aiiro.ro
oaer.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb