"Deutsche Bank" AG, cea mai mare bancă din Germania, a raportat, pentru trimestrul al treilea din acest an, un profit peste estimările analiştilor, în baza veniturilor obţinute pe segmentul de consumer banking, care au compensat declinul din domeniul de investment banking.
În perioada iulie-septembrie 2011, profitul net al "Deutsche Bank" a ajuns la 777 milioane de euro (un miliard de dolari), faţă de o pierdere de 1,2 miliarde euro înregistrată în trimestrul al treilea din 2010. Analiştii aşteptau un profit de 343 milioa-ne de euro.
Câştigurile diviziei de consumer banking au sporit cu 27% în perioada de raportare, la 310 milioane de euro, datorită achiziţiei "Deutsche Postbank" AG, care a dublat baza de clienţi ai băncii la circa 29 de milioane. Divizia de administrare a activelor şi-a dublat profitul la 186 de milioane de euro.
Pe segmentul investment banking, profitul înainte de taxe a însumat 70 de milioane de euro, comparativ cu 1,1 miliarde euro anul trecut. Analiştii anticipau 89 de milioane de euro.
Vânzările nete ale băncii germane au fost de 7,3 miliarde euro, mai mari cu 47% faţă de anul precedent.
La începutul lunii, "Deutsche Bank" a avertizat că va rata ţinta de profit pe 2011, din cauza turbulenţelor de pe pieţele financiare. În condiţiile date, banca elimină 500 de locuri de muncă, în principal în afara Germaniei.