"Asda", lanţul britanic de supermarketuri care a importat acţiunea Black Friday de la compania-mamă "Wal-Mart Stores" Inc. din SUA, în 2013, anunţă că în anul curent nu va participa la această promoţie, potrivit Bloomberg.
În loc să aştepte cozile de clienţi care stau o noapte întreagă în faţa magazinului ca să cumpere o gamă limitată de articole cu reduceri mari, precum televizoarele cu ecran plat, "Asda" plănuieşte să reducă preţurile, per total, cu 26 de milioane de lire sterline (39 de milioane de dolari) în perioada Sărbătorilor de iarnă.
Decizia "Asda" ilustrează modul în care retailerii britanici se îndepărtează de o tradiţie tipic americană la numai doi ani după ce a fost adoptată.
"Clienţii ne-au spus tare şi clar că nu vor să fie ţinuţi ostatici într-o zi sau două de reduceri", a declarat directorul executiv al "Asda", Andy Clarke.
Anul trecut, de Black Friday, clienţii s-au bătut pe culoarele magazinelor, iar web site-urile retailerilor au căzut, în condiţiile în care nu puteau face faţă cererii. În condiţiile date, lanţuri de magazine precum "John Lewis" şi "Argos" şi-au exprimat recent îndoielile cu privire la asemenea evenimente. Dar, şi retailerii SUA dau semne de reţinere faţă de ceea ce se întâmplă de Black Friday, drept pentru care magazinele "Wal-Mart" şi "Target" Corp. au decis să prelungească perioada de reduceri.
"Promoţiile Black Friday de anul trecut au afectat cheltuielile de Crăciun", declară Richard Perks, director de cercetare retail în cadrul companiei globale de analiză "Mintel". Acesta a menţionat: "Credem că retailerii britanici se vor concentra pe limitarea pierderilor, deşi este clar că nimeni nu simte că poate ignora cu adevărat Black Friday".
De menţionat că, mai devreme anul acesta, John Lewis, director general al "Andy Street", a declarat că "este o nebunie colectivă" faptul că retailerii fac astfel de promoţii înainte de Crăciun. Totodată, "Home Retail Group" Plc, deţinătorul lanţului "Argos", informa, luna trecută, că repetarea Black Friday de anul trecut, care a avut un nivel "aproape nenatural" de comenzi şi reduceri masive ar putea cauza dificultăţi.
"Mintel" anticipează că vânzările totale retail din Marea Britanie vor creşte cu 2,5% în decembrie, la 42 de miliarde de lire sterline.